PDA

View Full Version : gibson melody maker stijlen?



roelercoaster
11 april 2007, 18:34
Ik heb gehoord dat er nu een re-issue is van de melody maker van gibson.
eindelijk een betaalbare gibson!!!
Maar ik begrijp eigenlijk nog steeds niet voor welke stijlen je deze kan gebruiken...?En nog een vraagje:zitten er nu 1 of 2 pickups op?want ik las altijd verschillende antwoorden in reviews van harmony-cetral.
Greetzz
Roelercoaster

Micro-e
11 april 2007, 18:46
er zit dacht ik 1 SC op

Reb
11 april 2007, 18:53
Op de officiele site staat een filmpje (http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/Melody%20Maker/Melody%20Maker%20(1)/) :)

roelercoaster
11 april 2007, 18:56
ja dat filmpje heb ik al bekeken maar ik kan er niet echt uit opmaken waarvoor de gitaar bedoelt is is het meer ac/dc of kan je er ook metal mee spelen of nirvana ofzo?

Spitfire
11 april 2007, 18:58
Hoe bedoel je 'waar de gitaar voor bedoelt is'?

roelercoaster
11 april 2007, 19:00
ja waar de gitaar voor bedoelt is zo bedoel ik het of wat je er mee zou kunnen doen. :)

Pepe
11 april 2007, 19:06
wat jij wil dude

De jonge lichting gitaristen gaan toch niet de marketingpraatjes geloven?

Op een tele kan je prima jazz spelen, op een Es 175 uitstekend prog, op een Jackson prachtige blues

Een gitaar doet wat jij wil
dont believe the hype

Dirkdewaard
11 april 2007, 19:06
ja waar de gitaar voor bedoelt is zo bedoel ik het of wat je er mee zou kunnen doen. :)

?

Ik denk dat je best veel kan met het gitaartje, maar ik denk dat een (2de hands) les paul studio iets meer kan ivm de dubbele humbucker. Iets beter voor nirvana enz misschien.

roelercoaster
11 april 2007, 19:25
ja maar een 2de hands les paul studio is toch al 700 euro ofzo,en dat kan ik niet betalen,zeker niet als je maar 14 bent :)

Jeffrey
11 april 2007, 19:31
Ik denk dat je beter iets anders kan kopen dan die melody maker. Voor hetzelfde geld heb jij denk ik iets wat beter bij je past. Ga niet alleen voor de naam ;)

Bluesbreaker
11 april 2007, 19:32
Als je 14 bent mag je een zaterdagbaantje zoeken, dus waarom niet?

Aron Maiden
11 april 2007, 19:35
Ga gewoon naar de winkel! probeer hem uit,
Typ maar eens: "Thin Lizzy Syndey" in bij youtube,
daar staan wat filpjes waar gary moore er op speelt,

echt een stoer ding!
is denk ik vooral gemaakt voor blues/rock, maarja, tis niet zo dat je er geen nirvana/metallica mee "kunt" spelen,

en waarom gibson?,
je kunt ook gaan voor een epi les paul, die hebben 2 humbuckers,
als je dat liever wilt?

Groejes aron,

roelercoaster
11 april 2007, 19:39
misschien ja,maar de reviews zijn alleen maar positief...

SBloke
11 april 2007, 19:41
misschien ja,maar de reviews zijn alleen maar positief...

reviews zijn meestal positief ( zeker op Harmoney central) OF ze branden hem compleet af.... voor een doorsnee instrument gaat menover het algemeen geen review schrijven...

Ga maar eens op HA kijken... OF ze geven een 10 OF een 1... (figure of speech)

kassie
11 april 2007, 19:43
Als je 14 bent mag je een zaterdagbaantje zoeken, dus waarom niet?

moet je een poosje sparen als je alleen minimumloon op een zaterdagje verdient. :D

Bluesbreaker
11 april 2007, 19:48
moet je een poosje sparen als je alleen minimumloon op een zaterdagje verdient. :D

Ja, dan heb je een doel om te sparen. Ik heb ook een heleboel zooi, niet alleen gitaar maar ook foto aparatuur e.d. dat heb ik ook alleen maar omdat ik vanaf het moment dat ik mocht werken (als je 13 bent) zo'n beetje elke vrije zaterdag gewerkt heb.

Squier4ever
11 april 2007, 20:09
Ga gewoon naar de winkel! probeer hem uit,
Typ maar eens: "Thin Lizzy Syndey" in bij youtube,
daar staan wat filpjes waar gary moore er op speelt,

echt een stoer ding!
is denk ik vooral gemaakt voor blues/rock, maarja, tis niet zo dat je er geen nirvana/metallica mee "kunt" spelen,

en waarom gibson?,
je kunt ook gaan voor een epi les paul, die hebben 2 humbuckers,
als je dat liever wilt?

Groejes aron,

Die melody maker is aangepast, daar zit een humbucker in.
te gek concert btw. heb het op dvd

Orgasmocaster
11 april 2007, 20:16
ja dat filmpje heb ik al bekeken maar ik kan er niet echt uit opmaken waarvoor de gitaar bedoelt is is het meer ac/dc of kan je er ook metal mee spelen of nirvana ofzo?

Deze gitaar is alleen geschikt voor Disco en Hoempapa..

Squier4ever
11 april 2007, 20:19
je vergeet de schlagers man!

kassie
11 april 2007, 22:43
Ja, dan heb je een doel om te sparen. Ik heb ook een heleboel zooi, niet alleen gitaar maar ook foto aparatuur e.d. dat heb ik ook alleen maar omdat ik vanaf het moment dat ik mocht werken (als je 13 bent) zo'n beetje elke vrije zaterdag gewerkt heb.

Te gek! Ik ben ook vroeg begonnen met een bijbaantje ook iets van 14. Wel hard werken en eigenlijk voor weinig. Maarja goeie ervaring is nooit weg.

Dirkdewaard
11 april 2007, 22:47
ja maar een 2de hands les paul studio is toch al 700 euro ofzo,en dat kan ik niet betalen,zeker niet als je maar 14 bent :)

Ok misschien wel, wat kost die melody maker?
Misschien eens kijken naar Epiphone?