PDA

View Full Version : Pulsar <---> Probleem



skabouter
11 april 2007, 15:48
beste mensen!
ik heb een probleempje hier, ik heb een EHX Pulsar verkocht in de veronderstelling dat ie goed werkte, maar de koper heeft toch een klacht, namelijk een getik uit het pedaaltje als hij NIET aanstaat, en dit klinkt nogal hinderlijk door de amp natuurlijk. ik hoorde dit bij mij thuis alleen niet, van te voren gecheckt voor ie verstuurd werd. wat kan dit zijn? hier een filmpje met het euvel!

http://www.youtube.com/watch?v=16eQcaD0itU

Mitch
11 april 2007, 16:09
Heeft dat ook niet met impedantieverschillen te maken waardoor je het op de ene amp wél kan hebben en op de andere niet ?

Dirk_Hendrik
11 april 2007, 16:51
Waarschijnlijk wel. Het lijkt er op dat de LFO van het apparaat staat in te stralen op de uitgangsjack van het apparaat (die wss meteen naar de versterker gaat). Dit is ook een voorbeeld van 1 van de nadelen van TB. Je hebt geen laagohmige output meer.

skabouter
11 april 2007, 18:04
hmmm....de eigenlijke vraag van mij is dan.....kan ik hierop afgerekent worden? of zit de fout dan in de (rand)gear van de koper?

d'oh
11 april 2007, 21:23
Waarschijnlijk wel. Het lijkt er op dat de LFO van het apparaat staat in te stralen op de uitgangsjack van het apparaat (die wss meteen naar de versterker gaat). Dit is ook een voorbeeld van 1 van de nadelen van TB. Je hebt geen laagohmige output meer.

Een Pulsar is niet True Bypass, maar heeft een buffer, maar het klinkt inderdaad als een LFO-probleem

Mitch
11 april 2007, 21:47
Huh ? Die dingen werden toch juist geïntroduceerd tijdens de overgang van EH naar true bypass ?

O en ska, ik denk dat je wel een punt hebt. Dit is net als een overdrive pedaaltje dat op een andere amp als stront kan klinken. Weet je ook pas als je het geprobeerd hebt...

Samder
11 april 2007, 23:18
Hmm tja,

Maar als dat effectpedaal niet goed werkt op mijn versterker en de hele tijd een irritante tik geeft als ie uit staat heb je er ook niks aan..;)

skabouter
12 april 2007, 12:16
Hmm we zijn eruit mensen, dit topic is dan niet meer nodig, slotje wat mij betreft!

alleen nog ff snel spammen :D de Pulsar is dus NIET defect, en hij komt weer te koop!

Dirk_Hendrik
12 april 2007, 12:36
Niks slotje. Eerst vertellen hoe het is afgelopen!

Beetje topics aanmaken en dan om slotjes zeuren....tsssk tssk. Je denkt zeker dat slotjes niets kosten....









;)

skabouter
12 april 2007, 12:45
uhh nou we hebben afgesproken toch maar weer terug te ruilen. hij zn geld terug, ik de pulsar terug. zoals ie bij hem werkt kan ie er niets mee en das wel begrijpelijk. maargoed, die Pulsar komt dus weer te koop ;)

Dirk_Hendrik
12 april 2007, 12:48
Ah. OK....

http://members.chello.nl/a.loggia/slotje.jpg

skabouter
12 april 2007, 15:59
en wat voor een slotje :o