PDA

View Full Version : *zucht* kan niet kiezen (2ehandsAmp)



Mariomx
7 januari 2003, 19:54
Goedendag beste forumgebruikers,

De afgelopen paar dagen heb ik rond zitten kijken op het internet en ook dit forum, op zoek naar een redelijk geprijsde 2ehandse versterker.

Nu heb ik een 3tal 2ehands versterkers van onder de 300 Euro in de regio rotterdam gevonden en ben ik eigenlijk op het punt om te beslissen welke ik zal nemen.

- Peavey classic VT 50 watt 2x12" buizen combo. 290 EURO
- Fender Princeton 112 DeLuxe 65 Watt. 200 EURO
- Marshall Valvestate 40V model 8040 combo 40 Watt. 300 EURO

(ja de peavy is van iamyou :wink: )

Ik hoor zulke gemixte reacties op harmonycentral, dit forum en ppl uit de buurt, dat ik het gewoon maar even aan een ieder hier voorleg.

Ik heb nu een 5watt oefenversterkertje, dus elke van bovenstaande zal wel beter klinken denk ik, maar bijvoorbeeld een gozer uit m'n buurt zegt dan dat ik absoluut die marshall moet nemen... maar dan lees ik later weer dat dat geen echte buizenbak is en dat buizen juist zo lekker zijn.. :sad:
Die princton trekt me dan niet zo, maar die is dan wel weer het goedkoopst en heeft de meest WATT (en daar gaat het natuurlijk om :grin: .... nee geintje)

Nou ja goed... een klein beetje advies?
Of misschien heeft iemand in de buurt van rotterdam/den haag nog wel een veeeeeeel betere versterker te koop voor < 300,- euro's.. let me know :wink:

GreetzZ,
Mario

ps: ik speel wel graag een beetje punk, maarja; No vomit, no Punk was het h่! dus dan maakt de versterker ook eigenlijk niks uit :razz:

srv-man
7 januari 2003, 20:06
Hoewel ik niet erg thuis ben in punk toch wat commentaar.
Let niet teveel op de wattages, de Peavey heeft een buizeneindtrap en zal absoluut het hardst gaan. Is qua gewicht gelijk ook de grootste en de zwaarste. De Fender ken ik niet zo (hoewel dit voor punk denk ik niet de eerste keus zal zijn), de Marshall vind ik te duur.
Qua geluid zou ik de Marshall prefereren, bovendien zal die zijn waarde wel houden op termijn. Zie dat je hem een flink stuk goedkoper krijgt.

Succes!

Mariomx
7 januari 2003, 20:17
Op 2003-01-07 20:06, schreef srv-man:
Let niet teveel op de wattages, de Peavey heeft een buizeneindtrap en zal absoluut het hardst gaan. De Fender ken ik niet zo (hoewel dit voor punk denk ik niet de eerste keus zal zijn), de Marshall vind ik te duur.
Qua geluid zou ik de Marshall prefereren, bovendien zal die zijn waarde wel houden op termijn. Zie dat je hem een flink stuk goedkoper krijgt.
Succes!


Thanx srvdude! :smile:
Die fender was voor mij ook niet zo aantrekklijk... niet dat ik het zou weten, maar je hebt toch altijd wel een voorgevoel.
Dus das al 1 minder :grin:

Dan de strijd tussen de marshall en de peavy.
Opzich hoeft het niet oorverdovend hard allemaal omdat ik het toch voornamelijk op m'n kamer gebruik...
Ik zal heel misschien (heel misschien :wink:)wel over een tijdje een jam met een paar andere gasten houden, maar over podiumwerk hoef ik het nog niet te hebben.

Dus schiet de marshall in de tussenstand even op nr.1
En omdat ik hier aaaabsoooluuut geen verstand van heb (:() zou ik je toch heel graag willen vragen hoeveel euro's redelijk zou zijn voor die marshall?
Want als die goedkoper kan worden, dan zou dat helemaal gunstig zijn :grin:

gerrekat
7 januari 2003, 20:33
Ik denk dat 175-200 EURO ruim voldoende moet zijn voor de Marshall, ik heb mijn V100 top met 4 x12" cab verkocht voor 500 EUR dus dat combootje moet echt geen 300 kosten!

Bins
7 januari 2003, 20:33
Weet je wat het is: als je die Marshall haalt, klinkt hij waarschijnlijk best chill in je kamertje, maar als je ooit gaat jammen kom je hem pas echt tegen. 40 watt transistor is wel (net) genoeg om in een punkband te hoorbaar te zijn, maar je bak moet dan wel op 10. En geloof me, een valvestate op 10 = huilen (staan bij ons in de oefenruimte). Je zal je amp dan dus weer moeten upgraden.

Met die peavey heb je dat waarschijnlijk niet. Want 1: buizenwatts "zijn/klinken harder" (vraag me niet om de uitleg) dan ss-watts. 2: 2 speakers ipv 1 (vraag we wederom niet om de wetenschappelijke uitleg) helpt ook. 3: buizenversterkers klinken meestal WEL lekker als ze hard moeten werken.

Nadeel van die Peavey is dat hij vrij zwaar zal zijn in vergelijking met de marshall. Daar staat weer tegenover dat 290 eur best een chille prijs is voor een 2x12 buizencombo.

Bins
7 januari 2003, 20:36
P.S. 300 eur voor die valvestate is veel te veel. Volgens mij kan je nieuw een Randall combo (rg75 -> 75 watt) voor 275 halen. die Randalls moeten trouwens heel goed zijn (heb ik gehoord)

Negative K3 fan
7 januari 2003, 20:38
neem de peavey!

Mariomx
7 januari 2003, 21:04
Weet je wat het is: als je die Marshall haalt, klinkt hij waarschijnlijk best chill in je kamertje, maar als je ooit gaat jammen kom je hem pas echt tegen.


Dus als ik voor een wat langere periode goed wil zitten, dan is toch de peavo wel de slimmere keus




Volgens mij kan je nieuw een Randall combo (rg75 -> 75 watt) voor 275 halen.


Is er winkel waar ik daar meer over kan zien? (website?)


Bovendien zie ik net dat de peavey nu voor 250 euro's aangeboden staat.
In prinicpe is het dan slimmer om +- 50 euro meer uit te trekken voor een dikke buizen combo met 2 speakers.. (toch? :razz: )

Zou er veel verschil in geluid zitten tussen die peavo en de marshall?
Niet met betrekking tot hard en zacht dus, maar normaal (kamer) niveau?

Ic3gl0vE
7 januari 2003, 21:37
als eerste zou ik zeggen: neem IamYou's versterker. Wil je die niet, ga dan op zoek naar een H&K Attax 100 voor 300 euro. Klinkt stukken beter dan een 40 watt marshall valvestate (de H&K is trouwens 110 watt), heeft 3 kanalen en is voor dat geld echt goed.
De fender zou ik trouwens niet nemen want die klinkt ontzettend scherp (pijnlijk scherp)

srv-man
7 januari 2003, 23:49
Wanneer je alleen thuis speelt is de Marshall 40 watt meer dan voldoende, maar in een band zal hij inderdaad tekort schieten. Als dat je plan is zou ik nu maar direct naar een zwaardere Marshall uitkijken, voor 300 euro kun je zeker een 80 of 100 watter scoren.
Een alternatief is inderdaad de H&K, Randall, etc. Beluister ze eens en oordeel zelf. Je kunt natuurlijk ook naar de Peavey gaan luisteren, maar 2ehands zijn die vaak minder interessant.

Dude
8 januari 2003, 01:13
Heren dank u dank u voor de interesse in mijn peavey...
inderdaad hij gaat hard, en hij is buizen.. en geloof me nou hij is WAY BETER dan welke valvestate dan ook......
In de oefenruimte gaat die niet eens verder open dan 4/5 en dan blaast die die maffe peavey bandits al helemaal weg, hij heeft niet veel dist, meer overdrive dus voor metal zal je een dist pedaal moeten pakken....

en ja hij is zwaar, das waar het voordeel daarintegen is weer dat die ook lekker zwaar klinkt, geen lichte distortion maar een lekkere volle buizensound, op slaapkamer volume krijg je uiteraard geen eindbuis oversturing maar in combinatie met een leuk pedaaltje bereik je een hoop.

goed, succes ermee

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2003-01-08 01:18 ]</font>

Janneman
8 januari 2003, 02:48
Als het voorlopig vooral voor slaapkamer gebruik is zou ik niet voor een echte buizenversterker gaan. Deze klinken pas een beetje als je het volume verder openzet, wat niet iedereen zal waarderen. Ik weet uit eigen ervaring (punkband) dat een lekkere marshall combo echt wel goed mee kan in een band. Bovendien in je slaapkamer ook veel beter te gebruiken. Ik heb nog een peavey classic chorus waar ik zelf toen op speelde te koop :wink:. Heb alleen nog geen prijs in gedachten.

A3
8 januari 2003, 14:23
300 Euro voor die marshall is veel te veel, ik heb anderhalf jaar geleden mijn marshall 8040 verkocht voor 200 Euro en voor net geen 300 Euro een marshall 8080 gekocht, klinkt veel beter grootser en natuurlijk luider. Met de marshall 8040 kan je wel repeteren, maar als er een tweede gitarist bijkomt met een grotere versterker hoor je jezelf niet meer (heb ik meegemaakt) Ik zou rondzien naar een marshall 8080, moet vindbaar zijn voor 300 Euro. Wat de andere versterkers betreft, daar weet ik niets over.

Mitch
8 januari 2003, 16:08
Ik heb zowel een 50W buizencombo als een 50W AVT (=nieuwe, stuk betere valvestate).
De AVT is perfect voor thuis, maar kan ik ook mee optreden, de buizenbak staat geparkeerd in de oefenruimte. Veel lekkerder.... Maar toen ik 'm pas weer even thuis had staan i.v.m. fixen van een los contactje vond ik 'm toch absoluut minder geschikt voor thuis. Of 't gaat gauw te hard voor de buren, of het is zacht en klinkt niets beter dan de AVT ! Dan heb je dus met buizen alleen maar het nadeel van meer onderhoud.

Om weer even de link naar jouw dilemma te leggen: de AVT is zowel in prijs als kwaliteit niet te vergelijken met een 8040, maar desondanks, als je geen band-aspiraties hebt: keep it simple !
Ga je dan in een band spelen kun je je altijd nog ori๋nteren op een andere versterker.

(Sorry iamyou, zo kom je nooit van je rotzooi af :grin:)

Marshallover
8 januari 2003, 16:35
Neem van mij aan:

NEEM DIE BUIZENBAK !!!

Dude
8 januari 2003, 16:57
neem van mij over

neem die buizenbak !

Mitch
8 januari 2003, 17:04
:grin:

PeArLjAm
8 januari 2003, 19:39
Ik zou voor de Peavey Classic gaan. Ik heb zelf een Marshall Valvestate gehad en was echt niet onder de indruk van het geluid, daarom heb ik hem snel weer verkocht. De peavey classic (de nieuwere versie heb ik eens geprobeerd en klonk echt ok) heeft buisjes en dat is toch wel het mooist bij gitaarversterkers. Punk heeft dan niet de meest geavanceerde amps nodig, beetje goed geluid mag best okay wezen :smile:

Mariomx
9 januari 2003, 20:36
Neem die buizenbak!


Tja, daar kan ik natuurlijk niet meer tegenop h่ :wink: zo'n duidelijk antwoord...
Maar ik denk dat het uiteindelijk wel de juiste keus is, de marshall heeft toch wel meer nadelen als ik alles op een rijtje zet.
Nu alleen m'n pa nog zover krijgen dattie metde auto meekomt :grin:

Mariomx
18 januari 2003, 18:15
ok back to the drawing board...(peavey is gone)
Die valvestate 8040 is inclusief voetswitch en een paar reserve buizen (ECC83/12AX7).
Is 300 euros dan nog steeds veel te veel?
of is 175 dan iets te weinig? :s

sash
18 januari 2003, 18:19
Dude iamyou heeft nog een peavey staan.

Dude
18 januari 2003, 18:40
dude, mario heeft 3 weken op zich laten wachten met antwoord, ik heb hem verkocht aan een of andere dude die beweerde dat die een versterker zocht die hetzelfe klonk als zijn home stereo installatie... alle versterkers die die tot nu toe had gehoord klonken hem teveel 10 000 hz, alleen maar stem volume en te monotoon... op dat moment heb ik afgehaakt, ik snapte er geen ene reet meer van maar heb hem lekker laten pielen op die peavey, en het beviel hem wel
...

Phyrexian
19 januari 2003, 11:43
Hoi

ik deel grotendeels de meningen over die (te dure) Marshall.
Ik kocht anderhalf jaar geleden ook een Marshall Valvestate. Een VS65R(met Reverb) en betaalde maar 325 euro. Da's 65 watt tov de 40watter die jij kan krijgen en mijn valvestate is van de 2e generatie (die 8040 en 8080 reeksen zijn de eerste generatie) en die zijn dus denk'k wel ietsje beter.
Ik speelde met die 65watter al in een groepje en dan moest ik de versterker minstens tot 50% open draaien.
Zoals nog iemand hier zei, leer je de valvestate pas kennen als je het volume goed opendraait. Op slaapkamervolume klinken ze vet, maar hoe luider je gaat, hoe scherper ze gaan klinken... dit is enigszins mogelijk door de treble terug te draaien.

Anyways, kzou voor die prijs van 300 euro voor die peavey gaan, want het overdrive geluid (wat je nodig zal hebben voor punk) van die fender lijkt me minder ideaal.
Ofwel zoek je een sterkere valvestate voor 300 euro, want die 8040 is te duur...