PDA

View Full Version : Beginners oefeningen/Liedjes



klaas2000
11 april 2007, 14:56
Heeft iemand nog handige/nuttige beginners oefeningen om de vingers aan de fretten en snaren te laten wennen/je sneller en zuiverder kunt leren spelen?

IK heb pas mn gitaar, en probeer wat refreins te spelen van Smells like teen spirit, sjonnie & Anita, Bro Hymn, Zombie etc.

Ma wil eigenlijk gelijk wat goede vingeroefeningen om sneller en beter te kunnen spelen, maar die vind ik op google niet zo goed.

Wat speelde/oefende jullie toen jullie net jullie Bass Gitaar hadden???

Primitive
11 april 2007, 15:31
Gewoon alles spelen wat je leukt lijkt. Zorg eerst dat je aanslag goed is en dat je de goede tonen weet te vinden en dan ga je gewoon steeds snellere nummers spelen. Zo heb ik het in iedergeval gedaan.

OJJVZ
11 april 2007, 16:24
Hm.. Blues is gaaf, van die standaard blues deuntjes, k heb wel een leuke cd om mee te tokkelen (van simpel tot minder-simpel :P) als mp3's + tabs (en noten) op PDF, laat maar weten als je wilt hebben.

Ook iron maiden vind k erg leuk om te spelen, maar voor de gemiddelde beginner wat lastiger, maar ze hebben ook minder lastige nummers
vooral op de eerste 2 albums staan n paar lastigere.

klaas2000
11 april 2007, 16:40
Hallo OJJVZ

Leuk, ik zou heeel graag de mp3 en pdf bestand willen hebben!

BB-G
11 april 2007, 16:58
hmmm, 'k zie net dat 't voor bas is, ben dus niet geïntresseerd, sorry voor de nutteloze post

klaas2000
11 april 2007, 17:07
Mijn mail adres is guppiebier@hotmail.com voor als je de pdf en mp3 via msn wilt versturen, of is het maybe een bittorent file?

OJJVZ
11 april 2007, 17:51
is geen torrentfile, heb het gezipt en is 44 mb, te groot voor mail
ik zet hem nu online, is over n aantal minuten geupload denk k, k post asap de link hier.

klaas2000
11 april 2007, 18:05
Super, k wacht af, lijkt me erg gaaf!

OJJVZ
11 april 2007, 18:11
En hier is ie
Keith Rosier - Jump'n'Blues Bass (book+audio) (http://www.badongo.com/file/2726017)

Veel plezier er mee.

klaas2000
13 april 2007, 23:29
Handige zelf studie met cd, jammer dat engels is, maar staan goeie oefeningen bij waar ik veel aan heb :)

OJJVZ
14 april 2007, 11:20
ok, mooi (H)

Amadeeke
15 april 2007, 13:05
Ik denk dat dit voor mij als beginner ook nog handig kan zijn.
Ik heb voorlopig enkel wat toonladders nagespeeld,die ik via midi op synth mee liet spelen. En ben pas begonnen met het in arpeggio spelen van de noten in simpele akoorden. Maar echt op techniek is het zowat try&error.
'tBlijft toch moeilijk om die snaren op het juiste tijdstip te laten zwijgen en het volume van elke noot op een gelijk niveau te houden.