PDA

View Full Version : Keuze tussen twee boeken



SBloke
11 april 2007, 14:26
Hoi allemaal,

het is weer eens zo ver, ik heb de onbedwingbare behoefte een gitaarboek erbij te kopen...
De collectie die ik al heb:
Troy stetina: rhythm 1 en 2, lead 1 en 2 (pdf)
William Leavitt - a modern method 1,2 en 3 complete
Ralph Deyner - De gitaar (wie heeft die niet ;) )
Philip Toshido Sudo - Zen guitar (geniaal klein boekje, kost ook nog eens bijna niks)
Mark Hanson - The art of contemporary Travis picking
Dan Erlewine - Guitar Play Repair Guide


en wat ik eigenlijk toe wil voegen:
één van de volgende twee
David Mead - Ten Minute Guitar Workout
David Mead - 10 Minute Acoustic Guitar Workout

Nagoed, twee nagenoeg dezelfde boeken denk ik zo dus ik zou echt niet weten welke ik moet kiezen, zeker omdat ik geen van beide boeken nog ingekeken heb. Ik kan ze ook nergens hardcopy vinden om te vergelijken. bestellen gaat dus gewoon via bol.com.
Wat ik wil bereiken in gitaarspelen is uiteindelijk iets in de richting van Hedges, Mongrain, Emmanuel, DiMeola, Kottke... maar ook 60's en 70's spul... Echt het hele klassieke zoek ik niet; jazz, blues, rock wel... en bij tijd punk en metal.

Nagoed, een van deze twee boeken dus....

(verder zijn andere boekentips natuurlijk welkom, maar daat hebben we hier een handige zoekmachine voor.... die topics heb ik allemaal aal doorgezocht.)

rocker_71
17 april 2007, 12:45
Op amazon.com staan vaak wel wat screenshots (see insiie this book) en reviews. Zo ook deze keer.
Zie :
Ten Minute Guitar Workout (http://www.amazon.com/Minute-Guitar-Workout-David-Mead/dp/1860742394/ref=pd_bbs_sr_5/103-3909806-9008619?ie=UTF8&s=books&qid=1176806431&sr=8-5)

Die andere zag ik niet zo snel, maar zal ook zoiets zijn, maar dan voor akoestisch. Dan is de vraag simple: wil je akoestisch wat leren of electrisch?