PDA

View Full Version : Gebruikers van hotrod deluxe+boss ge-7 opgelet..



glasbier
11 april 2007, 14:02
vaak kom ik tegen dat de fender hotrod deluxe nogal scherp klinken,en als je de treble laag houdt dan worden ze 'modderig'.
is dit probleem op te lossen door een boss ge-7?

marc_o
11 april 2007, 14:38
Als je deze in de effectloop zet, lijkt dat me erg goed mogelijk. Nu is het maar wat JIJ als modderig ervaart, dat kan ik niet voor je beoordelen.
Nu is de tweed en hotrodserie wel met een specifiek doel in geluid ontworpen. Ik denk dat daar vaak het probleem ligt, men koopt niet wat nodig is, maar koopt zomaar wat en probeert daarna met veel hulpmiddelen dat ding een andere klank te geven.

glasbier
11 april 2007, 17:05
en wat is dat 'specifieke' doel in geluid?
kan je dat wat beter omschrijven?

jonesd
11 april 2007, 17:43
Als ik mij niet vergis, speelde Kim Wilson van het forum op een hotrod deluxe i.c.m. een GE-7.

Deze zal waarschijnlijk dan ook nadere toelichting kunnen verschaffen. Misschien even pm-en?

Arts
11 april 2007, 17:49
ik heb zelf ook hotrod, maar dan Boss me-50 erbij..
En keb er zelf niet echt last van...

Oja, mensen niet zeuren datk een buizenversterker koop en dan ''digitale meuk'' erop gooi.. ik ben er tevreden mee.
En later koop ik nog wel losse effecten..

glasbier
11 april 2007, 18:18
Als ik mij niet vergis, speelde Kim Wilson van het forum op een hotrod deluxe i.c.m. een GE-7.

Deze zal waarschijnlijk dan ook nadere toelichting kunnen verschaffen. Misschien even pm-en?

Ja,dat klopt.
Ik heb al contact met hem gehad,maar hij gebruikte er een cab bij en wist niet of je dit probleem kan oplossen met een GE-7...

marc_o
11 april 2007, 21:45
en wat is dat 'specifieke' doel in geluid?
kan je dat wat beter omschrijven?


Clean, clean met een randje en lichte overdrive.

Aron Maiden
12 april 2007, 16:11
hmmm, ik vind mijndes juist als ik clean speel helemaal niet echt clean,
kan dat aan de buizen liggen??,

als ik gewoon clean speel met volume op 4/5 heb ik al een lichte overdrive, ik heb nu de groove tubes (blauwe), en die schijnen ook het snelst te gaan overstruren??

Stel dat ik er nu andere buizen in zet, kan ik dan ook kiezen voor buizen die nog iets cleaner klinken?

glasbier
12 april 2007, 16:32
hmmm, ik vind mijndes juist als ik clean speel helemaal niet echt clean,
kan dat aan de buizen liggen??,

als ik gewoon clean speel met volume op 4/5 heb ik al een lichte overdrive, ik heb nu de groove tubes (blauwe), en die schijnen ook het snelst te gaan overstruren??

Stel dat ik er nu andere buizen in zet, kan ik dan ook kiezen voor buizen die nog iets cleaner klinken?

DAT IS MIJN VRAAG NIET!!!!!

Aron Maiden
12 april 2007, 16:52
sorry man, maar het is een beetje zinloos om hiervoor een heel nieuw topic te openen.

Epic
12 april 2007, 17:02
vaak kom ik tegen dat de fender hotrod deluxe nogal scherp klinken,en als je de treble laag houdt dan worden ze 'modderig'.
is dit probleem op te lossen door een boss ge-7?
Je kan ook proberen de presence omlaag te draaien en je treble houden.
Andere preamp buizen maakten voor mij al een hoop verschil (JJ 12ax7).

glasbier
12 april 2007, 17:39
sorry man, maar het is een beetje zinloos om hiervoor een heel nieuw topic te openen.

nee hoor,
ik vraag hier om ervaringen van anderen.
en ik vraag er niet om dat anderen de topic 'overnemen' met hun eigen vragen!

glasbier
12 april 2007, 17:40
Je kan ook proberen de presence omlaag te draaien en je treble houden.
Andere preamp buizen maakten voor mij al een hoop verschil (JJ 12ax7).
Hallo Epic,
de presence heb ik al laag:op 3.
verder heb ik er JJ ECC 83S in gehad en heb er nu NOS 5751 in.

Fumi SG
12 april 2007, 17:54
ooowh,bedoel je dat!
zou een boss GE-7 de oplossing zijn?

Je doet het dus zelf ook, in een topic van Aron Maiden notabene. Effe rustig aan dus! Het is de normaalste zaak dat mensen met een vraag komen naar aanleiding van een topic en dat geen nieuw topic waard vinden.

Verder zou ik zelf eerder denken aan een licht boostertje, niet zozeer een equalizer.

EDIT: Link toegevoegd -> http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90393

glasbier
12 april 2007, 18:08
Je doet het dus zelf ook, in een topic van Aron Maiden notabene. Effe rustig aan dus! Het is de normaalste zaak dat mensen met een vraag komen naar aanleiding van een topic en dat geen nieuw topic waard vinden.

Verder zou ik zelf eerder denken aan een licht boostertje, niet zozeer een equalizer.

zo best kunnen,maar wil je er even een link bijzetten?dan kan ik het ff nalezen.
ook ik maak fouten hoor....

guitarnijboer
12 april 2007, 18:37
Heen en weer berichten over het wel of niet overnemen van een topic is toch ook niet echt on topic.....

Hoe dan ook; Zelf vindt ik die hotrod versterkers erg fijn, en al heb ik er zelf geen, ik heb er wel veel op gespeeld. Tot grote ergernis van de andere gitarist van ons bandje (en eigenaar van de versterker) kreeg ik wel een dijk van een geluid uit die versterker en hij niet. Zijn geluid was erg schel en korrelig (modderig) tegelijk. Hij gebruikte altijd input 1 met een standaard strat. (Deze input is gevoeliger en geeft meer smerige trebble aan je geluid.) Ik gebruik input 2 en een Gibson met JB HumBucker. Lange tijd dacht hij dat het aan zijn versterker lag.....

De oplossing was echter eenvoudig, hij heeft nu een JB op zijn strat gezet en gebruikt input 2

(Nu heeft ie er trouwens een Marshall bij gekocht omdat hij vond dat hij niet genioeg oversturing had, maar toch)

johantipker
12 april 2007, 21:16
Heen en weer berichten over het wel of niet overnemen van een topic is toch ook niet echt on topic.....

Hoe dan ook; Zelf vindt ik die hotrod versterkers erg fijn, en al heb ik er zelf geen, ik heb er wel veel op gespeeld. Tot grote ergernis van de andere gitarist van ons bandje (en eigenaar van de versterker) kreeg ik wel een dijk van een geluid uit die versterker en hij niet. Zijn geluid was erg schel en korrelig (modderig) tegelijk. Hij gebruikte altijd input 1 met een standaard strat. (Deze input is gevoeliger en geeft meer smerige trebble aan je geluid.) Ik gebruik input 2 en een Gibson met JB HumBucker. Lange tijd dacht hij dat het aan zijn versterker lag.....

De oplossing was echter eenvoudig, hij heeft nu een JB op zijn strat gezet en gebruikt input 2

(Nu heeft ie er trouwens een Marshall bij gekocht omdat hij vond dat hij niet genioeg oversturing had, maar toch)


..het kan natuurlijk ook nog dat je betere vingers hebt.....

de hrdl is een eigenzinnig beestje, doet een paar dingen heel erg goed... en wat andere dingen wat minder....

met mijn jazzgitaar met humbuckers is ie heel warm met toch een mooie sparkle, zoals alleen fender dat kan op de een of andere manier... met mijn strat met EMG's is ie toch wel ongeloofelijk fel.... met toch weer die fender warmte....

maar zoek je een marshall sound?

moet je denk ik toch een marshall kopen.....

er is heel veel over deze amp op het web te vinden, ook kwa mods enzo....

Aron Maiden
12 april 2007, 21:19
Is dat echt zo joh?,
ik wist niet eens dat er verschil zat tussen input 1&2,

ik speel namelijk altijd met input 1,
maargoed,

gisteravond weer geoefend, even wat afstellingen op gezocht, en stelde mijn versterker zo af op de afstellingen van brian may, en mijn pedaal (blues driver) op de afstellingen van "EJ NL" van gitaarnet. ik moet zeggen, kreeg er toch een lekker geluid uit!,

alleen toch dat clean vond ik toch niet echt mooi, wel lekker vet, maar zo snel overstuurd, mischien als deze buizen versleten zijn, eens iets anders proberen:)

glasbier
13 april 2007, 00:00
Is dat echt zo joh?,
ik wist niet eens dat er verschil zat tussen input 1&2,

ik speel namelijk altijd met input 1,
maargoed,

gisteravond weer geoefend, even wat afstellingen op gezocht, en stelde mijn versterker zo af op de afstellingen van brian may, en mijn pedaal (blues driver) op de afstellingen van "EJ NL" van gitaarnet. ik moet zeggen, kreeg er toch een lekker geluid uit!,

alleen toch dat clean vond ik toch niet echt mooi, wel lekker vet, maar zo snel overstuurd, mischien als deze buizen versleten zijn, eens iets anders proberen:)

Hoi Aron,
-ik heb er net nieuwe buizen in maar op het cleane kanaal blijft hij ook snel oversturen dus ik denk dat het gewoon bij de versterker hoort.
-ik ben net terug van onze oefenavond en vanavond klonk 'ie op stront terwijl hij vorige week erg goed klonk!(zelfde plaats,zelfde instellingen,etc.)
soms snap ik er geen hol meer van!
misschien toch maar eens input2 gebruiken?

glasbier
13 april 2007, 00:07
Heen en weer berichten over het wel of niet overnemen van een topic is toch ook niet echt on topic.....

Hoe dan ook; Zelf vindt ik die hotrod versterkers erg fijn, en al heb ik er zelf geen, ik heb er wel veel op gespeeld. Tot grote ergernis van de andere gitarist van ons bandje (en eigenaar van de versterker) kreeg ik wel een dijk van een geluid uit die versterker en hij niet. Zijn geluid was erg schel en korrelig (modderig) tegelijk. Hij gebruikte altijd input 1 met een standaard strat. (Deze input is gevoeliger en geeft meer smerige trebble aan je geluid.) Ik gebruik input 2 en een Gibson met JB HumBucker. Lange tijd dacht hij dat het aan zijn versterker lag.....

De oplossing was echter eenvoudig, hij heeft nu een JB op zijn strat gezet en gebruikt input 2

(Nu heeft ie er trouwens een Marshall bij gekocht omdat hij vond dat hij niet genioeg oversturing had, maar toch)

Bedankt voor de tip;ik ga het zeker uitproberen!
ik heb dan wel een fender strat met een single coil bij de brug maar in input2 zal dat toch al een verbetering moeten zijn.....?

guitarnijboer
13 april 2007, 18:17
-ik ben net terug van onze oefenavond en vanavond klonk 'ie op stront terwijl hij vorige week erg goed klonk!(zelfde plaats,zelfde instellingen,etc.)
soms snap ik er geen hol meer van!


Dat sommige versterkers de ene keer wel en de andere keer niet klinken blijft een wazig verschijnsel Wat ik heb gemerkt is dat dit nog wel eens wil samenhangen met de hoogte van de netspanning. Als deze relatief laag is doordat er in de buurt of panden in de omgeving zware apparaten veel stroom trekken dan daalt de spanning. Dit is van invloed op je geluid. Slechte bedrading in huizen of oefenruimtes, veel of slechte verlengsnoeren en naastgelegen wietplantages dragen ook niet bij aan je geluid.

Een goed gitaarsnoer is daarnaast ook heel belangrijk en maakt voor je geluid verbazingwekkend (tot verbazing van velen) veel uit.

Het met een wattenstaafje met daarop contactspray voorzichig schoonmaken van je inputs kan soms ook voor onverwachte wonderen zorgen. (vergeet de input van je gitaar niet) Veel vuil en troep zet zich af op de contacten.

Ten slotte kun je het dan ook nog eens zoeken in de afstelling van je gitaar en dan vooral de afstelling van je elementen.

glasbier
13 april 2007, 18:33
@Vandaag 18:17
guitarnijboer,
bedankt voor de tips.
ik heb een paar weken geleden de elementen nog laten afstellen door een prof.
ik ben ervan overtuigd dat kabels erg van invloed zijn op je geluid;ik gebruik erg dure kabels en ik zou niet meer anders willen!
ik denk dat ik het moet zoeken bij het gebruik van de inputs van de versterker;input2 i.p.v. input1.(ik kan dit niet eerder uitproberen dan volgende week donderdag want dan oefenen wij weer).

Kim Wilson
13 april 2007, 18:52
...
Verder zou ik zelf eerder denken aan een licht boostertje, niet zozeer een equalizer.


Een booster gaat je denk ik niet van het schelle van de HRDlx afhelpen. Ik denk dat de GE-7 daar wel bij kan helpen.

Input 2 is zeg maar de -6 dB input. Voor gitaren met lage output gebruik je nr. 1 en gitaren met hoge output gebruik je nr. 2.

glasbier
13 april 2007, 19:34
Een booster gaat je denk ik niet van het schelle van de HRDlx afhelpen. Ik denk dat de GE-7 daar wel bij kan helpen.

Input 2 is zeg maar de -6 dB input. Voor gitaren met lage output gebruik je nr. 1 en gitaren met hoge output gebruik je nr. 2.

ik heb hem net snel even uitgeprobeert op input2,maar vind dat niet geweldig:
een stuk volumeverlies en de versterker klinkt een héél stuk vlakker!
toch maar een humbucker(in singlecoil-formaat)in mijn strat bouwen en dan weer input2 proberen?

Nashville6120
13 april 2007, 19:39
Input 2 is zeg maar de -6 dB input. Voor gitaren met lage output gebruik je nr. 1 en gitaren met hoge output gebruik je nr. 2.

Ik dacht -3 dB?


Ik kan me vergissen..