PDA

View Full Version : M-audio -> HIFI problemen



Mr.Bluesbreaker
11 april 2007, 13:37
Hoi mensen,

ik heb een M-audio audiophile firewire interface.
Die heeft 2 uitgangen voor afluistering. Eentje gaat naar mijn HIFI versterker, een onding van Sony type STR-AV270. De andere gaat naar een 25 gulden aldi-huismerk "Typhoon" versterkertje, puur om een hoofdtelefoonversterker op mijn bureau te hebben:D

Nu is het rare: als ik mijn opnames/mp3's/geluid van mijn computer naar mijn geluidskaart stuur, deze weer naar de HIFI versterker: dan valt de Sony om de haverklap uit, stoort hij, valt het display soms uit, etc. Ik zet hem dan uit voor een minuutje en weer aan, en dan doet hij het een kwartier tot 3 uur weer. Lijkt bijna op verschijnselen van oude low budget PA versterkers: bij overbelasting schakelen ze uit, even wachten en dan spelen ze weer.
Maar het komt bij mijn Sony op elk volume voor.

Dit probleem heb ik niet als ik mijn cd speler op de Sony aansluit.
Ook is dat Typhoon versterkertje altijd in orde als ik daar op luister via dezelfde M audio geluidskaart.

Kan ik concluderen dat mijn Sony aan het eind van zn latijn is? Ik heb de cd speler er bovenop gezet, dat kan toch geen kwaad? 2 paar luidsprekers van 8 ohm elk bevestigd welke ik tegelijk gebruik, dus speakers A+B zegmaar.

Ik ben sowieso aan het kijken naar een betere afluistering, iets van NAD, Bryston, in die geest. Of kan het evt. in die M-audio zitten?

sebastiaan88
11 april 2007, 18:16
Hee eric:)

Waar sluit je het op aan?
Als het een line signaal is wat je naar de sony toevoerd moet het op een line in en niet op een Mic aansluiting, dit kan wel slecht geluid geven, maar dattie uitvalt etc geen idee:P

Doetie het zonder dat dat aangesloten zit wel normaal?


Groeten sebas

Mr.Bluesbreaker
11 april 2007, 20:25
Hoi Sebastiaan,

als ik de selector van de Sony op "CD" zet gebeurt er niks. (zonder dat ik de kabels vanuit de geluidskaart uit de Sony haal.)
De geluidskaart zit op de "Video" aansluiting waar de ellende dus plaatsvind.
Ik durf hem niet in "cd" aan te sluiten, wie weet help ik dat ook naar z'n mallemoer?

Han S
11 april 2007, 21:11
Zet je CD speler eens op die versterker en kijk of hij dan ook uitval heeft. Een versterker heeft in feite maar één ingang, maar met de keuzeschakelaar kies je tussen meerdere bronnen. Dus de video ingang is hetzelfde als de CD ingang.

Sommige versterkers vliegen er uit als de ingangspanning boven een bepaalde waarde komt, maar met een CD speler mag dat niet gebeuren, gebeurt dat wel dan heeft de versterker een defect.

Mr.Bluesbreaker
11 april 2007, 21:14
Hoi Han,

dat is het rare: met de cd speler is dr (tot nu toe) niks aan de hand.
Ik zal het morgen nog even uitvoerig testen: als mijn versterker net aan staat geeft ie heel veel kuren, heb je hem al 6 keer aan-en uit gezet met de video ingang dan blijft ie wel redelijk constant.
Vaak als ik met de cd speler test staat ie lang aan, morgen ff gelijk met cd beginnen.

Han S
11 april 2007, 21:17
De meeste hi fi versterkers hebben een groot aantal ingangen zoals CD 1 en 2, tape 1 en 2, aux 1 en 2, video, DAT etc.

Ze werken allemaal op hetzelfde nivo, dus als je video input problemen geeft probeer dan gewoon een andere.

harrie-beton
12 april 2007, 08:52
is je PC wel goed geaard? Misschien is het een lekstroom die de sony laat overgeven..

Ic3gl0vE
12 april 2007, 15:34
is je PC wel goed geaard? Misschien is het een lekstroom die de sony laat overgeven..

Zo'n probleem heb ik ook wel eens gehad toen mijn pc met mijn stereotoren verbonden was, alleen vloog dan meteen de aardlekschakelaar om en zat ik zonder licht

Mr.Bluesbreaker
12 april 2007, 15:56
Potverdrie, het gebeurt inderdaad ook met de M-audio op de "cd" input van de Sony versterker. Op bescheiden volume na 3 minuten kapt de boel er mee. Versterker schakelt zich met een klik uit.

Wat betreft aarding: ik woon in een studentenhuis waar er geen aarding is.
Kan er niet meer van maken.

Han S
12 april 2007, 17:05
Maar doet ie het met een CD speler wel goed?

Mr.Bluesbreaker
12 april 2007, 17:22
Ja. tien tekens.

Han S
12 april 2007, 17:31
Het zou kunnen dat je geluidskaart een harde toon genereert die je niet hoort, maar waarop je amp in de beveiliging vliegt.

Mr.Bluesbreaker
15 april 2007, 15:36
Na nog meer tests begint de versterker nu ook als een malle te kraken in het begin met de CD speler. Ik denk dat het nu einde oefening is voor het beestje, en dat het hem niet in de M-audio zit.

Tijd voor iets nieuws. altijd leuk.:D