PDA

View Full Version : Keuzes!!



jasper159
11 april 2007, 12:37
Hallo,

volgende week ga ik mijn elektro-akoestische gitaar kopen.
Ben gisteren al eens langsgeweest bij Piens, om te testen.
Ik ben van plan een Yamaha APX 500 te kopen, maar die was niet binnen, die komt volgende week binnen, dus heb ik nog niet gekocht. Maar wel andere gitaartjes getest, en mijn oog is gevallen op een Ibanez EW (http://www.instrumentbutikken.no/images/EW20ASE_NT_12_01.jpeg), allebei elektro akoestisch, rond dezelfde prijsklasse (Yamaha: 355€, Ibanez 390€).
Aangezien ik dan die Yamaha nog niet kunnen testen heb, vraag ik of iemand met allebei ervaring heeft (+ tips, enz)

Dank!

homecore
11 april 2007, 13:23
Ik ben al lang op zoek naar de perfecte gitaar voor mijn budget en heb ook al aan Ibanez en Piens gedacht. Ik heb toen ook om meningen gevraagd en ik hoorde onder meer dat de kwaliteit van hun akoestische instrumenten vaak te wensen over laat.
Die gitaar ziet er mooi uit, maar hij is waarschijnlijk van geperst laminaat en heeft dus bv geen solid top. Ik vermoed dus dat hij akoestisch niet zo schitterend zal klinken. Versterkt zal het dan weer wel in orde zijn, denk ik.
Ik heb ook Yamaha's getest en die vond ik veel beter klinken en daarbij had ik wél een solid top. Zeker wachten tot je kan testen, zou ik zeggen.

SBloke
11 april 2007, 14:05
Mooi gitaartje......

Maar het zou niet mijn keuze zijn... ik ken die Ibanez overigens niet (2 minuutjes in handen gehad) maar ik ken weleen andere gitaar die je voor 400 kunt kopen (2ehands.. nieuw zijn ze 700-900) Een Ovation celebrity.....

Briljante gitaren, alleen de vorm ("plastic" achterkant) en het geluid (beetje nasaal naar het schijnt) moeten je wel aan staan natuurlijk.

Lexvandoef
11 april 2007, 15:09
Ik heb vorige week ook net een nieuwe acoustische gitaar gekocht. Een Tanglewood TW170 As-ce. Hij kostte ook €400,00.

Ik heb hem bij de feedback vergeleken met het meerendeel van de acoustische steelstrings die daar stonden, in vrijwel alle prijsklasse. Deze gitaar sprong er echt bovenuit, ook in vergelijking met die apx 500 en verschillende ibanez gitaaren. Deze gitaar klonk acoustisch veel voller, levendiger en ook helderder dan de rest. Maar het belangrijkste is eigenlijk dat het klikte met de gitaar als het ware, hij had gewoon 'iets'.

Electrisch zit er wel een beetje een hiss in, zeker als je wat extreme settings op gaat zoeken met de EQ, maar tijdens het spelen niet noemenswaardig. Ik zou hem zeker een keer uirproberen als ik jou was.