PDA

View Full Version : PocketPOD - eerste foto?



vettavillenl
11 april 2007, 12:07
Er was al wat langer een verwachting dat er een PocketPOD zou komen. Nu officieel.


http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#583

Nocki
11 april 2007, 13:08
ziet er leuk uit! ik ben benieuwd!

marc_o
11 april 2007, 13:37
Ja Nocki, kun je 'm achter in je top schoeven..... :)

Nocki
11 april 2007, 13:45
Hee Marc. dit is inderdaad een goed idee. dan kan ik m direct in de poweramp doen om zo mn preamp te bypassen... :)

maar zonder gekheid. dit soort kleine dingetjes zijn gewoon heel erg leuk.

Mitch
11 april 2007, 13:56
Wel komisch dat deze ultra geheime spionage foto al wel keurig het Line6 reclamepraatje heeft :D

waix
11 april 2007, 14:35
hmm.. die foto ziet er nogal nep uit.

Maar als het echt is, is het een leuk apparaatje om mee te oefenen s'avonds, mits het goedkoper uitvalt dan een epi valve junior ........

marc_o
11 april 2007, 14:37
Hee Marc. dit is inderdaad een goed idee. dan kan ik m direct in de poweramp doen om zo mn preamp te bypassen... :)

maar zonder gekheid. dit soort kleine dingetjes zijn gewoon heel erg leuk.


Absoluut hoor, ik ben ook meer en meer van de gadgets...en alsie ook nog klinkt, wellicht als koptelefoonvriendje ofzo...daar heb ik nog altijd geen goed alternatief voor namelijk...

vettavillenl
11 april 2007, 15:09
Wel komisch dat deze ultra geheime spionage foto al wel keurig het Line6 reclamepraatje heeft :D

Google is my friend

Mitch
11 april 2007, 16:08
Nietes, da's mijn vriend ! :mad:

guhlenn
12 april 2007, 08:47
Google is my friend

hahaha. iedereen weet toch dat jij de officiele line6 pimp bent?

vettavillenl
15 juni 2007, 18:37
niet langer een verachting, maar introductie
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#583

BLOK182
15 juni 2007, 18:40
Lijkt me erg leuk speelgoed. De POD heeft me altijd al aangesproken als modeller! Ben benieuwd wat ie gaat kosten, of hoeveel de POD 2.0 weer in prijs gaat dalen:-)

TMKXL
15 juni 2007, 18:44
Het wordt nu wel heel erg uitgemolken vind ik, maar goed. Het is natuurlijk een succesvolle serie van Line6 dus.

Swan
15 juni 2007, 19:25
nice, moet wel lekker goedkoop worden wil t interessant zijn

vettavillenl
15 juni 2007, 19:34
nice, moet wel lekker goedkoop worden wil t interessant zijn


verwacht rond de 100 Euro..

Nobrain
15 juni 2007, 21:21
zeker dat het interessant is :D.

Baker
16 juni 2007, 09:11
Aan de amp models te zien is ie gebaseerd op de POD 2.0.
Ben benieuwd of hij ok hetzelfde klinkt...

100 euro zou niet duur zijn.
Voor de prijs van een (goed) stem apparaat ben je al een mooi eind op weg....

harrie-beton
16 juni 2007, 09:23
in dollars is het 179 adviesprijs en ik zie ze ook voor 129 dollar op internet.

Tja, ik weet niet of dit een goede aanvulling is op hun producten range, ik zou de pod 2.0 (technologie uit 2001!) en aanverwante dingen links laten liggen en doorgaan op de nieuwe generatie modelers zoals de xt (2003) en de zoom g2 enzovoort.

vettavillenl
16 juni 2007, 11:04
yep gebaseerd op POD 2.0

Debaser
16 juni 2007, 18:29
Bij Keymusic kost ie 99,00.

http://www.keymusic.com/details.asp?prodid=98946

Debaser
17 juni 2007, 10:28
waarom baseren ze de nieuwere apparaten niet op de XT ipv de 2.0 ? die technologie is er toch al? of krijg je straks een pocket pod xt?

vinni
17 juni 2007, 13:04
Heb blijft bagger! Punt.....

Enne....
Vettavillen treft ik alleen op het forum als er iets over Line6 te doen is.
Nieuwe producten en zo....

Ik zie dit als productpromotie.....met andere worden SPAM!

M.a.w............verwijderen die hap......

Vinni

vinni
17 juni 2007, 13:10
Om mij punt kracht bij te zetten dat hij alleen maar Line6 promoot:

http://www.thegearpage.net/board/search.php?searchid=3019584

http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=32880

En ongetwijfeld ben ik wel wat forums vergeten.

Vinni

schizo910
17 juni 2007, 13:25
Dat is al vaker gezegd over Vetta... maaaaaar hij verdient niets met dit promoten en dus is het technisch gezien geen Spam... Je kunt ook gewoon zijn posts negeren als ze je irriteren. Hij doet volgens de regels niets verkeerd. Mij intereseert die Line6 zooi ook geen moer, dus als ik geen zin heb ze te lezen dan de ik dat niet.

Er zijn zat medeforummers die ook alleen maar reageren of iets melden als het om hun favo merk gaat... Zo zie je mij sneller reageren als het over gretsch gaat of Koch. En laat Orpheo zijn kop onmiddelijk zien als het over Les Pauls gaat. Blijft Vulva een echte Fendertopickicker en zo zijn er nog vele voorbeelden.

LCH
17 juni 2007, 13:28
Heb blijft bagger! Punt.....

Enne....
Vettavillen treft ik alleen op het forum als er iets over Line6 te doen is.
Nieuwe producten en zo....

Ik zie dit als productpromotie.....met andere worden SPAM!

M.a.w............verwijderen die hap......

Vinni
De vrijheid van meningsuiting viert weer eens hoogtij. :hippie:

vinni
17 juni 2007, 20:37
Dat is al vaker gezegd over Vetta... maaaaaar hij verdient niets met dit promoten en dus is het technisch gezien geen Spam... Je kunt ook gewoon zijn posts negeren als ze je irriteren. Hij doet volgens de regels niets verkeerd. Mij intereseert die Line6 zooi ook geen moer, dus als ik geen zin heb ze te lezen dan de ik dat niet.

Er zijn zat medeforummers die ook alleen maar reageren of iets melden als het om hun favo merk gaat... Zo zie je mij sneller reageren als het over gretsch gaat of Koch. En laat Orpheo zijn kop onmiddelijk zien als het over Les Pauls gaat. Blijft Vulva een echte Fendertopickicker en zo zijn er nog vele voorbeelden.

Hmm...ok.....
Dan zet ik'm al op negeer.

Vinni

Nocki
17 juni 2007, 20:39
Ik ben blij dat ie hier rondloopt. Veel bruikbare informatie en vroegtijdig.

vinni
17 juni 2007, 23:10
Effe Off-topic....

Hey Mitch!

Ik zie dat we zaterdag beide in Beilen spelen!

Hahaha....Regain....

vinni

johantipker
18 juni 2007, 12:51
Ik ben blij dat ie hier rondloopt. Veel bruikbare informatie en vroegtijdig.


+1 veel verstand van zaken en een integere vent!!!

zeppo
18 juni 2007, 16:10
Absoluut hoor, ik ben ook meer en meer van de gadgets...en alsie ook nog klinkt, wellicht als koptelefoonvriendje ofzo...daar heb ik nog altijd geen goed alternatief voor namelijk...
Ik heb een PX4 van Korg die erg goed bevalt, vooral erg makkelijk in het gebruik.

rocker_71
18 juni 2007, 16:37
Ik heb een PX4 van Korg die erg goed bevalt, vooral erg makkelijk in het gebruik.

Die heb ik ook, errug fijn ding!

Jimwoud
18 juni 2007, 18:13
Ik heb een PX4 van Korg die erg goed bevalt, vooral erg makkelijk in het gebruik.
Ben benieuwd naar die 2 dingen, eerst mn v-amp2 eruit en dan een pocket pod denk ik.

Hoe zit het met dat usb tweaken van die pocket pod, zie nergens een usb ingang op dat ding

vettavillenl
18 juni 2007, 19:05
Ben benieuwd naar die 2 dingen, eerst mn v-amp2 eruit en dan een pocket pod denk ik.

Hoe zit het met dat usb tweaken van die pocket pod, zie nergens een usb ingang op dat ding

Heeft USB en er komt speciale software voor tweaken op je computer, tevens toegang tot custom tone.

features
http://www.vettaville.nl/vvpocketpod.html#554

Jimwoud
18 juni 2007, 19:15
Heeft USB en er komt speciale software voor tweaken op je computer, tevens toegang tot custom tone.

features
http://www.vettaville.nl/vvpocketpod.html#554
wanneer zijn ze hier in de winkel te krijgen??

Nobrain
18 juni 2007, 19:42
Wow die dingen zijn insane dude...
@Vettavillnl wanneer zijn ze in de winkels te koop? En waar?

Swan
18 juni 2007, 20:10
www.keymusic.nl heeft hem al staan voor 99€

vettavillenl
18 juni 2007, 20:37
www.keymusic.nl heeft hem al staan voor 99€

Ze zijn er nog niet, verwacht binnen enkele weken zover ik weet

Speeddemon
18 juni 2007, 23:17
+1 veel verstand van zaken en een integere vent!!!
Ik heb 'm in 't echt gesproken op de Messe vorig jaar. +1.

Maar 't zou idd wel fijn zijn als ie zich ook wat meer met andere onderwerpen bemoeide. :satisfie:

zeppo
19 juni 2007, 00:44
Die heb ik ook, errug fijn ding!
Ik heb ook nog een PX4-R liggen, met opname-functionaliteit, maar die gebruik ik eigenlijk nooit, dus die kan wmb weg (spam)

Toen ik m ging kopen wist ik er eigenlijk weinig over, maar ik kan niet meer zonder!

Nashville6120
19 juni 2007, 09:34
Ik heb zowat het gevoel dat Line6 aan hun maximum zit. Nu ook weer met die pocket pod kauwen ze gewoon verder op hun reeds bestaande modellen/modellers. Wie had er nu eigelijk echt NOOD aan een pocket pod? En wat komt er binnen enkele maande uit? De pocket pod XT? De nano pod? De micro pod?

Jimwoud
19 juni 2007, 10:00
Ik heb zowat het gevoel dat Line6 aan hun maximum zit. Nu ook weer met die pocket pod kauwen ze gewoon verder op hun reeds bestaande modellen/modellers. Wie had er nu eigelijk echt NOOD aan een pocket pod? En wat komt er binnen enkele maande uit? De pocket pod XT? De nano pod? De micro pod?
Ja, ben ik ook wel met je eens hoor. Ik vond die floor pods ook een beetje overbodig. Maar de Pocket Pod is natuurlijk echt iets om GAS te genereren.

@Zeppo: Eerst zeg je dat ding te verkopen, maar je kunt ook niet zonder. Of kon je niet zonder?

zeppo
19 juni 2007, 10:53
@Zeppo: Eerst zeg je dat ding te verkopen, maar je kunt ook niet zonder. Of kon je niet zonder?
Ik heb een PX4 en een PX4R (de laatste met 4 sporen opname-functionaliteit, maar verder gelijk aan de PX4)
Die opnamefunctionaliteit gebruik ik dus niet, ik neem overal mijn PX4 mee naar toe. De PX4R specs (http://www.korg.co.uk/products/digital_recording/pxr4/dr_pxr4_specs.asp?productCode=dr_pxr4) mag dus weg, vandaar.

SimonS
19 juni 2007, 11:52
hoort dit niet in het Effecten-subforum?

OT: ziet er wel leuk uit als gadget in je gigbag

zeppo
19 juni 2007, 14:39
hoort dit niet in het Effecten-subforum?

OT: ziet er wel leuk uit als gadget in je gigbag
Tsja, is het een effectenbak met een ingebouwde amp, of andersom?

vettavillenl
19 juni 2007, 16:40
hoort dit niet in het Effecten-subforum?

OT: ziet er wel leuk uit als gadget in je gigbag

Modeling, eerder amps dan effecten, hoewel die zitten er ook in

Jimwoud
26 juni 2007, 17:21
Jahoor, ik heb hem. geinig dingetje hoor, ben er nu mee aan het klooien, hij is alleen wel erg bassig. binnenkort meer.

stratestic
26 juni 2007, 19:27
Graag ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ziet er leuk uit maar het belangrijkste is natuurlijk hoe hij klinkt.

Oipunkerke
26 juni 2007, 20:17
Deze Pocket versie is wel leuk. Ik heb hem al zien staan voor 99 euro, maar weet niet meer waar. Zeker de moeite met de hele mogelijkheid effecten

Flower Pattern
3 juli 2007, 01:55
Ik hou het bij mijn PodXT....ook klein genoeg;)

Guitarik
9 juli 2007, 16:24
Ik wil er morgen misschien één gaan halen. Zijn er nog mensen met ervaringen met dat ding?

Wil hem voornamelijk gaan gebruiken om in stilte te kunnen oefenen, thuis of ergens anders.

Het formaat staat mij wel aan. Wat dat betreft vind ik het wel waard een nieuwe versie te maken. De prijs is trouwens ook erg goed. Nu nog luisteren hoe hij klinkt. Ben ook wel benieuw hoe het gaat met effecten er voor (OD en Wah).

jonesd
9 juli 2007, 17:04
Ik heb hem gekocht.

Wat mij betreft klinkt hij afschuwelijk, maar ja, dat vind ik van de podxt ook.

Ondanks de digitale klank, vind ik het wel een leuk speeltje om 's nachts wat mee te pielen en de rest van het gezin (mijn vriendin dus) te ontzien.

De effecten vallen nog wel mee. Wat de ampsimulaties betreft, moet je gewoon het idee gitaarversterker/buizenversterker laten varen (zeker wat de hi-gain sounds betreffen), en dan kom je al een heel eind.

Ik moet bij het bovenstaande ook wel vermelden dat ik hem enkel maar gebruikt heb met de hoofdtelefoon van mijn i-pod (zo'n klein dingetje dus). Misschien dat er met een serieuze hoofdtelefoon wel betere klanken uit te halen zijn. Dit moet ik nog eens testen.

Ik heb hem nog niet op een versterker aangesloten (en ben dat ook niet van plan), dus daar kan ik niets over zeggen.

Samengevat: Je betaalt 100 EUR en je krijgt klank voor 100 EUR in de plaats. Prijs / kwaliteit is er dus niets op aan te merken. :)

Nocki
9 juli 2007, 17:13
Deze review lijkt op een standaard mesa/boogie review.

"Ik ben net de Mesa/Boogie mark IV wezen halen en heb m thuis aangesloten op de fame v30 cabs. hij klinkt helemaal nergens naar. ondanks dat iedereen zegt dat je er wel een half jaar mee moet leren omgaan en hij het best klinkt op een cabinet X met X speakers doe ik dat niet en raadt ik iedereen af deze amp te kopen. hij klinkt nog niet eens als een marshall en het geheel is niks."


Ik vind het leuk dat je m gekocht hebt maar vind de review wel tegen vallen helaas. natuurlijk is het een ding van 100 euro en krijg je waar je voor betaald. Ik ben het met al je dingen eens die je zegt. ik wou hetzelfde zeggen over mn podxt live op de eerste dag dat ik m had maar na er een paar maanden mee getweaked te hebben klinkt ie nu wel goed waardoor ik zelf een complete modeling (line6 flextone III XL) amp wil hebben.


even nuanceren graag voordat dit product op de brandstapel terecht komt. ik weet zeker dat ie beter klinkt dan bv een zoom1010 ofzo... :)

jonesd
9 juli 2007, 17:28
Nu, ik zal kort nuanceren.

Ik heb al een paar jaar een v-amp 2 waar ik wel lang op getweaked heb. Ik heb nu na +- 15 uur spelen en tweaken met de pocket pod nog geen enkele klank gevonden die beter klinkt dan de v-amp. Wat mij betreft, klinken ze quasi hetzelfde.

Het grote voordeel van de pocket pod is dat deze in mijn gitaarkoffer past.

Ik wil de pocket pod ook niet afbranden of mensen afraden om hem te kopen. Ik denk niet dat ik hem zelf zal verkopen.

Ik wil alleen maar zeggen dat je er niet te veel van moet verwachten. ik had eerst de handleiding doorgenomen en daar stellen ze het echt voor of je hebt al die gemodelleerde versterkers in een klein doosje. Dit is dus niet waar. Ook niet na lang tweaken.

Voor mij is dit een gadget die je toelaat om op een zeer beschaafde, volumevriendelijke manier zelf een beetje te spelen. Niet meer, maar ook niet minder.

Nocki
9 juli 2007, 18:48
Ok. goed om te horen. Verschil tussen behringer en line6 is dat behringer netter klinkt en beter is in het high gain gebeuren. Line6 is vaak wat meer gekarakteriseerd waardoor de ampsims niet zo goed klinken. Behringer en line6 zijn heel verschillend dus. net als bijvoorbeeld yamaha en roland. roland instrumenten klinken vaak heel goed en netjes maar voor sommigen te netjes. yamaha maakt vaak producten die wat meer karakter hebben van de dingen waarop ze zijn gebeerd. ik vond zelf vroeger de behringer v-amp pro beter klinken dan de pod xt die ik had maar ben toch later de pod xt live gaan waarderen...

veel succes ermee. ik denk inderdaad dat het een ding is waarmee je snachts lekker kan pielen. misschien toch eens kijken naar een goede set speakertjes of een goede hoofdtelefoon!

Nocki

vettavillenl
10 juli 2007, 17:22
Hoewel ik hier geen review zal plaatsen, vindt ik bovenstaande wel wat erg kort door de bocht.

Ik heb sinds vorige week de Pocket POD (PP) en moet zeggen dat me dat klankmatig beter beviel dan verwacht.
Inmiddels heb ik geen POD 2.0 meer (verkocht toen de XT kwam) maar deze PP kan weer een aantal dingen anders als de POD 2.0 en klinkt (subjectief, ik heb geen direct vergelijk, slechts uit herinnering van jaren terug) 'directer' dan XT of 2.0 in mijn eerste kennismaking.

Ik heb hem nog niet op een amp geprobeerd maar uitsluitend via een Sony reference hoodtelefoon. Ook de presets (zowel goede als slechte, maar dat blijf je houden) zijn als basis zeker bruikbaar.

De bijgeleverde Vyzex software laat veel meer tweaken toe en de basis van de PP is ook om gewoon wat te spelen op momenten dat je daar zin in hebt. Hoewel ik denk dat het voor een noodgeval ook wel te gebruiken is als vervanger van je amp (Nee, is PP niet voor bedoeld)

Je kunt verschillende instellingen voor Hoofdtelefoon, Amp of PA instellen om je uitsturing te veranderen aan de manier waarop je de PP gebruikt.

Voor de eerdere review schrijver zou een toch zeker adviseren om een wat ander type hooftelefoon te gebruiken en nog eens te proberen (hoewel je zegt zelf al dat je er geen afstand van zal doen..)

Twee weken geleden heb ik een Boss Micro BR gekocht en daarvan vindt ik de modeling zeer 'clean' en zelfs prachtig voor cleane geluiden, maar daar blijft het ook bij. De Micro BR kan meer (drums, opname, meerdere spren, MP3 ) dan de PP maar ik zal eerder de PP gebruiken voor het spelen/oefenen en de Micro BR voor MP3, opnames vanuit klankmatig modeling oogpunt.

Wellicht dat ik hem binnenkort eens op mijn amp probeer en wellicht een instelling van de PP overzet op de Toneport en een wat genuanceerder beeld ervan kan geven.

Guitarik
10 juli 2007, 17:35
Ik heb 'm vandaag gekocht. Voornamelijk om in stilte en waar dan ook te kunnen oefenen. Handig dat je je mp3-speler er dan ook op kan aansluiten. Ik heb alleen nog over een AKG hoofdtelefoon gespeeld. Die geeft een mooi geluid en het geluid van de PP vind ik daardoor ook goed klinken. Natuurlijk klinkt het niet zo goed als mn buizenbak, maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik heb mn 2 pedalen (MIAudio Crunchbox en Vox Wah) er ook voor gezet en dat gaat goed.

Tot nu toe heb ik alleen wat presets geluisterd en daar zit ook wel een hoop bij wat je nooit zult gebruiken. Ik moet nog uitvogelen hoe je zelf een patch kunt maken. Weet iemand hoe dat werkt? Ik heb eigenlijk alleen een goede (modelled) amp nodig. Heb die software even snel bekeken, maar werd er niet gelijk veel wijzer van. Snap ook niet helemaal hoe ik die MIDI moest instellen. En weet iemand hoe ze de Vox AC30 in de PP hebben genoemd?

Al met al ben ik tevreden. Ik heb waar ik naar op zoek was voor relatief weinig geld, in een relatief klein formaat en met een relatief goed geluid.

jonesd
10 juli 2007, 17:53
De AC30 is "brit class A"

Het maken van presets staat duidelijk in de handleiding uitgelegd. Op de site van line 6 is bij manuals ook nog een veel uitgebreidere handleiding te downloaden: de "in-depth reference". Je moet je dan wel aanmelden bij line6.

jonesd
10 juli 2007, 17:56
Ik heb de uitgebreide handleiding hier op mijn pc. ALs je per pm je e-mail adres geeft, mail ik hem wel even.

SimonS
10 juli 2007, 18:04
Ok. goed om te horen. Verschil tussen behringer en line6 is dat behringer netter klinkt en beter is in het high gain gebeuren. Line6 is vaak wat meer gekarakteriseerd waardoor de ampsims niet zo goed klinken. Behringer en line6 zijn heel verschillend dus. net als bijvoorbeeld yamaha en roland. roland instrumenten klinken vaak heel goed en netjes maar voor sommigen te netjes. yamaha maakt vaak producten die wat meer karakter hebben van de dingen waarop ze zijn gebeerd. ik vond zelf vroeger de behringer v-amp pro beter klinken dan de pod xt die ik had maar ben toch later de pod xt live gaan waarderen...

veel succes ermee. ik denk inderdaad dat het een ding is waarmee je snachts lekker kan pielen. misschien toch eens kijken naar een goede set speakertjes of een goede hoofdtelefoon!

Nocki
hier ben ik 't totaal niet mee eens. de Behringer V-amp2 heb ik, en de XT-Live had ik. Ten eerste is de dynamiek immens beter bij de XT-Live. De Vamp had dat amper. Verder zijn de med-gain modellen van de XT-Live veel beter, ende high-gain meuk strakker.

Om maar te zwijgen over de FX, daar kan de Behringer al helemaaaal niet aan tippen... maarja, je betaalt dan ook flink wat meer voor zo'n XT...

Guitarik
10 juli 2007, 19:15
Hey bedankt!


De AC30 is "brit class A"

Mooi, weten we dat ook weer. Kun je dat nog ergens terug vinden? Ben wel benieuwd waar die andere naar gemodelled zijn.


Het maken van presets staat duidelijk in de handleiding uitgelegd. Op de site van line 6 is bij manuals ook nog een veel uitgebreidere handleiding te downloaden: de "in-depth reference". Je moet je dan wel aanmelden bij line6.

Ik had die handleiding wel doorgenomen. Daar staat het inderdaad in. Ik bedoelde eigenlijk het maken van patches in dat software programma. Maar zoals ik al zei: heb nog helemaal geen tijd gehad me er in te verdiepen.

Ik zal die uitgebreide handleiding ook ff downladen. Dank daarvoor. Als dat om een of andere reden niet lukt zal ik je nog effe sPaMmen.

vettavillenl
10 juli 2007, 19:19
Hey bedankt!



Mooi, weten we dat ook weer. Kun je dat nog ergens terug vinden? Ben wel benieuwd waar die andere naar gemodelled zijn.

.

Meeste Line 6 modellen en de 'originele namen'

PP nog niet toegevoegd
http://www.vettaville.nl/vvmatrix.htm

Guitarik
10 juli 2007, 19:27
Mooi, weten we dat ook weer. Kun je dat nog ergens terug vinden? Ben wel benieuwd waar die andere naar gemodelled zijn.


Laat maar, ik zie net dat de hele lijst in die uitgebreide handleiding staat.

Guitarik
10 juli 2007, 19:45
Nogmaals bedankt voor de tip van die uitgebreide handleiding. Heb m een beetje doorgebladerd en er staat een hoop info in waar ik wat aan heb.

Riesepies
20 augustus 2007, 20:27
Ik ben ook van plan zo'n pocketpod aan te schaffen.
Is het geluid enigszins vergelijkbaar met de Tom Schultz Rockman uit de 80er jaren, beter, slechter, anders?

groet

Riesepies
21 augustus 2007, 20:30
Niemand? :(

Jimwoud
21 augustus 2007, 20:38
Ken die Rockman niet, maar denk dat de Pocket POD veelzijdiger is. Ik heb nog een pocket POD liggen maar doe er eigenlijk niks mee, dus als je er één wilt aanschaffen PM me maar.

Guitarik
13 september 2007, 12:41
Ik ben ook van plan zo'n pocketpod aan te schaffen.
Is het geluid enigszins vergelijkbaar met de Tom Schultz Rockman uit de 80er jaren, beter, slechter, anders?

groet

Rockman ken ik ook niet. De PocketPod gebruik ik verder alleen om stil te kunnen oefenen en daar is ie zeer geschikt voor.

paulusdeBKB
15 september 2007, 01:00
Ik ken de Rockman wel, maar de Pocketpod weer niet... :soul:

De Rockman was hartstikke goed, maar de meeste modelers doen het zeer prima over een koptelefoon. Veel beter dan over een gitaarversterker, vind ik.

B_2_the_a
15 september 2007, 01:23
ik heb nu een aantal weken eentje, eigenlijk sinds hij uit, gewoon als gadget..
Maar om voor een groot optreden in te spelen in een kleedkamer is ie ideaal, lekker met koptelefoontje in een hoekje zitten spelen, heerlijk..
Ik vind hem fijner dan de v-amp2, vanwege het formaat..

Verder dan dat gebruik ik hem niet, heb in mijn kamer een toneport, dat is toch meer mijn ding (zeker met alle extra's enzo)...

Je moet er niet meer van verwachten dan een leuk koptelefoon dingetje...

zeppo
15 september 2007, 11:15
Ik ben ook van plan zo'n pocketpod aan te schaffen.
Is het geluid enigszins vergelijkbaar met de Tom Schultz Rockman uit de 80er jaren, beter, slechter, anders?

groet
Tussen de Rockman van Tom Scholz en deze Pocket pod ligt een eeuwigheid aan tijd, zeker wat betreft de gebruikte technologie. De cola van vandaag is nog steeds (nou ja: bijna) de cola van toen, maar op technologisch gebied is er zoveel verbeterd ...
Bovendien zal de Rockman wel analoog zijn en de PP is natuurlijk digitaal.

bass blom
2 december 2007, 23:38
ik zit er aan te denken zo'n ding te gaan kopen.
ben vaak ergens waar ik geld verdien met soms meer dan de helft van de tijd niets doen.
dus dacht ik vandaag onderweg daarheen, als ik een dinkie heb, waar ik een gitaar in kan prikken en een mp3 speler, kan ik de nummers en solo's van mijn bandje lekker zitten oefenen daar :D

ik zie alleen tot nu toe nergens dat je je mp3 speler ook kan mixen met je gitaar.
ik mag toch aannemen dat dat wel zo is? :o

Lexvandoef
2 december 2007, 23:50
ik zit er aan te denken zo'n ding te gaan kopen.
ben vaak ergens waar ik geld verdien met soms meer dan de helft van de tijd niets doen.
dus dacht ik vandaag onderweg daarheen, als ik een dinkie heb, waar ik een gitaar in kan prikken en een mp3 speler, kan ik de nummers en solo's van mijn bandje lekker zitten oefenen daar :D

ik zie alleen tot nu toe nergens dat je je mp3 speler ook kan mixen met je gitaar.
ik mag toch aannemen dat dat wel zo is? :o

Ik denk dat je wel aan kan nemen dat dat er op zit, zou anders weinig nut hebben om die extra ingang te hebben.

offtopic: wat voor werk doe je dan? Ik dacht dat je een studio had?

bass blom
2 december 2007, 23:54
ik monteer video, voor tv, gheghe.
studio is erbij of wellicht ter vervanging in de toekomst, is altijd blijven jeuken, geluid en muziek.
en dan ben ik ook nog kunstenmakert :D

Luke-wannabe
2 december 2007, 23:58
Bass is veelzeidig, jawel!

Slammers
3 december 2007, 21:35
Ik wil er misschien ook een bestellen, maar zijn er ook 'patches' of hoe ze heten waardoor je zeg maar met standaard tuning toch een drop D of drop C krijgt? Zag namelijk op youtube een filmpje iemand met een soort gelijk product maar dan van behringer en het zou wel makkelijk zijn.

Jimwoud
3 december 2007, 22:25
Ik heb hem net verkocht, en vind toch het geluid veel minder dan een POD 2.0/XT. En ook qua instellen zijn al die gedeelde knopjes best wel irritant, ik zou dus zeker een 2de hands pod 2.0 aanraden

bass blom
4 december 2007, 01:33
het geluid boeit me niet zo, als het maar ergens op lijkt.
het is vast beter dan een goedkoop simpel koptelefoon ampje.
het is alleen voor meespelen, oefenen, nummers er in stampen, solo's oefenen.
en dan zo klein is handig.
ik dat eerst aan die vox amplug maar er moet die mp3 speler in kunnen gemixt.
dan kan ik zomaar 2 en soms wel 3 uur op een dag betaald oefenen wat wil je nog meer? :cheerup:

jonesd
4 december 2007, 10:49
Het samenmixen van mp3 en de gitaar is geen probleem. Het volume van de mp3 kan je volgens mij wel enkel op de mp3-speler aanpassen.

bass blom
4 december 2007, 10:58
Het samenmixen van mp3 en de gitaar is geen probleem. Het volume van de mp3 kan je volgens mij wel enkel op de mp3-speler aanpassen.

ja dat had ik ook al bedacht :D

bass blom
6 december 2007, 12:11
woehahaa, zo zit ik dus vanaf morgen bij de teevee op de bank geld te verdienen en vanlunteren nummers te oefenen :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/PC067931.JPG

http://www.hetgelegevaar.nl/PC067932.JPG

klinkt super, op de eerste de beste preset die er komt als je hem aanzet :D

johantipker
6 december 2007, 14:28
Hee Bass,

Vraag±
Klinkt de pocket pod zo op t eerste gehoor :D net zo goed als de POD XT ===
m´n vraagteken doet t niet....

En gefeliciteerd met je aankoop, ik heb een dergelijke set/up met m´n akoestische gitaar± gitaar ~mp3 speler in hoes, en overal kunnen spelen.

Deed t vroeger al met elektrische gitaar en een Korg Pandorra PX4, maar speel de laatste jaren heel graag akoestisch...

Overigens ken ik t fenomeen, je bent ergens 15 minuten te vroeg... en dan kun je nog ff klooien op je gitaar... heerlijk.... ... en zo snoep je toch nog een goed aantal gitaar studie uren op weekbasis...

eh by the way.... `Gave bank...

als die pocket pod voor t geld zo goed is, wil ik er misschien wel een keertje 2 voor mijn lespraktijk...

bass blom
6 december 2007, 14:36
tja, ik heb dus nog nooit een podxt gehoord dus kan er weinig over zeggen, heb alleen nog maar het eerste presetje gehoord en dat klinkt prima, een vette amp gewoon :P
wat met de gain en volume en galm en delay knopjes gevogeld en sindsdien is het kennelijk de internationale bel bass dag geworden :sneaky:
maar voor mijn doel is het meer dan ok denk ik, moet nog ff op zoek naar een 3,5mm - 3,5mm snoertje om te kijken hoe de mp3 er in klinkt en mixt maart dat zal vast ok zijn.
ik heb het bundeltje besteld bij de mofrikanen, 115 euro voor pod, leuke oordopsetje en voedinkje en batterijtjes, die in doos bij de pod nog een keer zitten.

bass blom
6 december 2007, 17:41
ik vind het echt een vet kicke dinkie :cheerup:
lekker veel ermee zitten raggen vanmiddag.
die oordopjes die ik erbij kreeg lijken er wel voor gemaakt, ik prikte er ff een deugdelijke sennheiser koptelefoon in en toen was het heel anders ineens.
veel minder gitaar toen, dus gauw die doppies weer gepakt.

EpiCenturiesAWAy
6 december 2007, 19:20
Bass PMMETJE!!

bass blom
7 december 2007, 00:02
Bass PMMETJE!!

yep, u2 :D

en dan na maar heel even zoeken vind ik een 3,5mm <> 3,5mm snoertje van 15 cm inc plugjes, mp3 speler erop, bingo.

:cheerup:

Speeddemon
7 december 2007, 20:21
Hey Bass, die LP=van Musoland?

Tell me more.

bass blom
8 december 2007, 09:37
Hey Bass, die LP=van Musoland?

Tell me more.

more? er is al zoveel over verteld :D

Metal Chick
8 december 2007, 10:53
Hier nog een trotse bezitter van een Pocket POD.

Ik heb hem gekocht tegelijk met mijn gitaar.

Waarom? Voornamelijk, omdat op dit moment een echte buizenversterker niet in het budget past (komt nog wel een keer) en omdat ik het erg handig vind dat ik met de POD over mijn stereo kan spelen (okee, niet het beste geluid ter wereld) en ook via een koptelefoon.

Ik vind hem geweldig. Al die leuke presets uitproberen is gewoon grappig, vooral als je aan het studeren bent op het spelen van Iron Man, die er dus ook inzit.

bass blom
9 december 2007, 22:39
whoo wat een supergaaf dinkie zeg :D
heb vandaag 'werkend' dik 2 uur zitten spelen ermee, helemaal top! :cheerup:

Jim Haagmans
9 december 2007, 23:03
ik wil hem ook :mad:

Orpheo
10 december 2007, 00:27
ik had 'm, in combinati met een variax, maar ik vond 't echt ruk. drie keer naatje. Ik heb 't sowieso niet meer op line6-meuk, maar ik vond deze bedroevend. De sounds waren gewoon niet goed. kan ik kort over zijn. Een typische line6 kwaal; veel te neuzig.

Rutger
10 december 2007, 09:41
Ik hoor vaak van gebruikers dat de mensen die roepen "er zit geen bruikbaar geluid in dus heb m binnen een week weer weggedaan", gewoonweg de tijd niet hebben genomen hun eigen sound te tweaken. Dat schijnt blijkbaar wel nodig te zijn bij de POD: niet de standaard presets gebruiken maar zelf een paar uur tweaken totdat je er jouw sound uit hebt. En dan schijn je er bijzonder mooie en bruikbare sound uit te krijgen.

Is dat zo?

bass blom
10 december 2007, 09:57
ik heb ook al meteen en gister weer, ontdekt dat het nogal een verschil is waar je hem op aansluit om te luisteren.
ik kreeg goeiekope earplugs erbij, klinkt perfect.
toen een goeie sennheiser koptelefoon, ieuw.. mogelijk dat wat orpheo neuzig noemt, nauwelijks mid..
en dan gister nam ik die earplugs mee en omdat er vrijwel zeker anderen zouden willen horen graaide ik ook een kleine AKG koptelefoon mee.
heb die eerst aangesloten en dat was prima, dus de plugs zijn in de koffer gebleven.
het ding heeft nogal wat beweging veroorzaakt weer hier :D
het idee een tweede 412V30 cab te gaan kopen verdwijnt, kan met dit ding ook prima hier oefenen en alleen maar een gitaar mee naar oefenruimte.
en i.p.v. een klein mp3 spelertje zit ik nu te denken aan een macbook, ook voor andere video doeleinden (final cut pro) zeer nuttig :cheerup:

Azrael
10 december 2007, 10:00
Ik hoor vaak van gebruikers dat de mensen die roepen "er zit geen bruikbaar geluid in dus heb m binnen een week weer weggedaan", gewoonweg de tijd niet hebben genomen hun eigen sound te tweaken. Dat schijnt blijkbaar wel nodig te zijn bij de POD: niet de standaard presets gebruiken maar zelf een paar uur tweaken totdat je er jouw sound uit hebt. En dan schijn je er bijzonder mooie en bruikbare sound uit te krijgen.

Is dat zo?

Dat blijft een mening. Ik vind dat een POD een lelijke EQ smiley achtige sound heeft in elke amp-model, die je er niet uit kunt draaien wat je ook doet. Het is namelijk hun manier van emuleren dus het zit erin gebakken. Een POD heeft zo zijn nut af en toe (voor freaky gitaarsounds ala Porcupine Tree) maar verder niet. Wel vind ik de POD vaak hele mooie clean geluiden hebben en vind ik hem voor opnames zeker bruikbaar. Maar als ik kon kiezen, dan ging er mooi een dikke amp in mijn kamer met een mic ervoor.

bass blom
10 december 2007, 10:05
het grootste nut voor mij is gewoon om te kunnen oefenen.
daar waar ik werk moet je zien als een taxistandplaats, wachten tot er een klantje komt.
zo kwam er gister maar 1 voor mij, een dik uur werk van de 6 uur die ik aanwezig was.
met lopende taximeter :D mazzelpikkie ben ik.
ik weet zeker dat ik het ding niet ga gebruiken voor optreden.
en voor opnemen hooguit voor schetsjes..