PDA

View Full Version : digitale opname apparatuur, Zoom H4?



JanB
11 april 2007, 10:58
Ik zit er aan te denken de zoom H4 te kopen om o.a. acoustisch gitaar op te nemen. Heeft iemand ervaring met dit apparaat, of met andere kleine, digitale recorders zoals de M-Audio multitrack of de Edirol R1?

Jan

bert k
11 april 2007, 11:09
Ik heb een Boss Micro BR, digitaal 4 sporen, prima dingetje. Hij is flink goedkoper dan de Edirol (die ook best oke is), zo rond de 200 euro.

In het Recordin forum is er al veel over gepost.

chris c
11 april 2007, 12:28
Ik ben ook geïnteresserd in een van die drie apparaten. De Boss micro BR kost bijna de helft van de andere twee. Ik vraag me af of een akoestische gitaar even goed klinkt door de Boss ? Kun je ook stereo opnemen ? Ook vraag ik mij af of je geluidsbestanden van de Boss gemakkelijk kunt overbrengen op pc om ze te bewerken met bv. Audacity ? Met de M-Audio en de Edirol schijnt dat gemakkelijk te kunnen.

Liefhebber
11 april 2007, 16:10
Ik zit er aan te denken de zoom H4 te kopen om o.a. acoustisch gitaar op te nemen. Heeft iemand ervaring met dit apparaat, of met andere kleine, digitale recorders zoals de M-Audio multitrack of de Edirol R1?

Jan
Jan,
In het april nummer van Gitarre&Bass staat een test. Ik heb in een Nederlands gitaarblad recent ook een test gelezen. Allemaal heel lovend , goede microfoons, handig, veel mogelijkheden. Alleen een erg kleine display.

bert k
11 april 2007, 16:24
De Boss heeft een ingebouwde microfoon, die mono opneemt. Dat is een nadeel (en verklaart ook de lagere prijs.) Dat micje is wel van goeie kwaliteit, dus voor repetities is het een goeie.

Hij heeft ook een ingang voor stereomicrofoon, dus op zich gaat het wel, maar moet je er zo'n ding bijkopen. Een Sony stereomic is toch al gauw zo'n 75-80 euro voor de simpelste.

duckman
11 april 2007, 16:52
Ik had ook al een keer een post geplaatst over de Zoom H4, maar hij was blijkbaar nog niet beschikbaar. Dit lijkt me tot nu toe nog het meest interessante apparaat.

Ben benieuwd naar de SPL van de onboard mics., daar kan ik niets over terug vinden.

bert k
11 april 2007, 16:56
Daar zou ik me geen zorgen over maken, je gaat toch niet gauw close-miken met zo'n ding. En ze kunnen echt wel wat hebben tegenwoordig.

3chordman
12 april 2007, 22:46
Hallo,

Op onderstaande link staat een review met enkele geluid opnames, gemaakt met de ZoomH4

http://www.homerecording.be/forum/t3261.htm

Liefhebber
12 april 2007, 23:39
Hallo,

Op onderstaande link staat een review met enkele geluid opnames, gemaakt met de ZoomH4

http://www.homerecording.be/forum/t3261.htm
Heel interessant die vioolopnames! Nu nog wachten op de gitaardemo's! Lijken hele acceptabele microfoons op die Zoom!

Nikki
17 april 2007, 00:59
Ik heb er 1 en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit en hoe eenvoudig het te besturen is. Ik heb nou al meerder opnamens gemaakt tijdens het oefenen en dan zonder het geluid af te stellen en deze klinken allemaal goed! Geen ruis etc. Ik heb hem via iemand op marktplaats gekocht voor 250 euro. Zeer de moeite waard! Ook voor het afnemen van een interview e.d. Als je in stereomode opneemt en akoestisch speelt is de kwaliteit ook erg goed.

Flipkoos
17 april 2007, 07:14
Die vioolopname klinkt inderdaad best oké. Kun je ook es wat posten Nikki?

Rinze
17 april 2007, 07:21
Van die nieuwe Zoom met ingebouwde microfoons stond afgelopen maand een test in de Gitarre &Bass, waar ie heel goed uit kwam. Die kleine Boss stond er een poosje geleden in, meen ik me te herinneren.

RolandT
17 april 2007, 08:04
Kun je ook stereo opnemen ? Ook vraag ik mij af of je geluidsbestanden van de Boss gemakkelijk kunt overbrengen op pc om ze te bewerken met bv. Audacity ? Met de M-Audio en de Edirol schijnt dat gemakkelijk te kunnen.Met mijn Boss neem ik op via een externe mic (shures) in stereo als je wil (die ingebouwde mic heeft ook een zeer goede kwaliteit). De Boss kan, onder andere, mp3 of wav files maken en die kan je zonder problemen natuurlijk op je pc verder verwerken. Ik heb geen ervaring met die andere toestellen, maar ik vind de Boss grote klasse.

Nikki
17 april 2007, 12:18
Euh, hoe en waar kan ik een file online zetten?

chris c
19 april 2007, 09:22
Er zijn vele sites waar je muziekbestanden kunt uploaden. Putfile.com bijvoorbeeld : gewoon registreren en je krijgt gratis een homepage waarop je zoveel bestanden kunt uploaden als je wil, mp3s, video's, foto's... Is heel gemakkelijk.

Nikki
19 april 2007, 11:04
Ok, even kijken of het werkt. Dit is een opname van een oefensessie met mijn band. Ik had verder niks afgesteld,gewoon neer gelegd en op rec gedrukt Dus de kwaliteit kan beter,maar dit is dus al goed.

http://media.putfile.com/summer-breeze-36

chris c
19 april 2007, 11:30
Wow, klinkt inderdaad goed voor een ruwe opnametest. De muziek is ook leuk. Ik hoor wel een klein beetje ruis, maar dat kan waarschijnlijk weggefilterd worden.

Nikki
19 april 2007, 17:18
Ja die ruis is dus omdat ik de mic level om mid had staan en die moet je met een band op low zetten omdat je best veel geluid produceert. Bedankt!