PDA

View Full Version : M-Audio Black Box



Loga
11 april 2007, 08:32
Hoi,

Graag zou ik willen weten of mensen hier ervaring hebben met de M-Audio Black Box?

Zo ja, is het wat om aan te schaffen? zijn de effecten goed?

Loga
12 april 2007, 07:56
Nou na veel gezoek en gelees ben ik ervan overtuigd dat het is wat ik zoek, alleen
de goedkoopste prijs die ik heb kunnen vinden is op Mtec Music, www.mtecmusic.com,
hebben jullie misschien ervaringmet deze shop?

Nitefly7
12 april 2007, 15:35
De Black Box is een heerlijk oefenapparaat; bruikbare ritmes (zelfs voor demo/homestudio doeleinden) en de modelling is ook in orde (reageert beter op volumeknop terugdraaien dan mijn oude POD 2.0) !
De effecten die erin zitten klinken ook echt fijn, delay is on-the-fly bij te stellen en het mooiste is natuurlijk dat de effecten beat-sync'd zijn; nooit meer gokken of je delay of tremolo wel 'op tijd begint'...
Met de footcontroller is 'ie ook live te gebruiken en omdat M-Audio nu ook Pro Tools M-Powered ondersteund, heb je met een Black Box ook een (computer) audio-interface dat geschikt is voor je opnames die met Pro Tools gebruikers gedeeld kunnen worden..!

rjong999
12 april 2007, 17:13
of dat laatste nou noodzakelijkerwijs als voordeel gezien moet worden is een tweede...

Nitefly7
12 april 2007, 21:44
of dat laatste nou noodzakelijkerwijs als voordeel gezien moet worden is een tweede...

I say dear fellow, DO elaborate on that..

geen PT-fan?

M-audio heeft ook uitstekende ASIO drivers, dus Cubase/Nuendo/Ableton Live (ook leuk met die beats), noem maar op..
Denk dat Logic ook wel te doen is, er zitten Core Audio drivers bij (voor Mac)...
En ook WDM..

das toch ook een soort van voordeel zeg maar ... :satisfie: ?

rjong999
13 april 2007, 01:53
Het grootste probleem dat ik met PT heb is niet het produkt zelf, dat is natuurlijk uitstekend, maar met name de beschikbaarheid van allerhande rommel er omheen. Voor de toegewijde hobbyist essentieel: gratis plugins, VST en VSTIs, maar ook heel veel 'how-to' informatie, developper platforms etc. Bij PT kost echt alles direct geld (op zich niet onredelijk natuurlijk).

Ik ben er vanwege die reden gewoon weer van af gestapt. Uiteindelijk lukte het me wel om VST's via Rewire en een RTAS adapter aan de gang te krijgen, maar echt praktisch is dat niet, vooral de automation is een crime (als het al werkt).

Doet U mij maar een Cubase dan.

Ten aanzien van de Black Box: ik zou dan zelf eerder voor de Boss GS-10 gaan, simply more bang for your buck. Of als het goedkoper moet, de Zoom G2.1u. Allemaal 24 bits audio (de Zoom zelfs 96K), en de GS-10 ook met eigen speakers aan boord, MIDI in/out en digitale uitgang, leuk ding hoor!

Loga
13 april 2007, 11:03
Forum bedankt voor de info!

Heb de Blackbox uiteindelijk besteld bij Mtec Music en vandaag binnen gekregen, klassse!
Eerste indruk,geen miskoop :)

ik ga weer aan de slag...:))

Nitefly7
13 april 2007, 16:03
Het grootste probleem dat ik met PT heb is niet het produkt zelf, dat is natuurlijk uitstekend, maar met name de beschikbaarheid van allerhande rommel er omheen. Voor de toegewijde hobbyist essentieel: gratis plugins, VST en VSTIs, maar ook heel veel 'how-to' informatie, developper platforms etc. Bij PT kost echt alles direct geld (op zich niet onredelijk natuurlijk).

Ik ben er vanwege die reden gewoon weer van af gestapt. Uiteindelijk lukte het me wel om VST's via Rewire en een RTAS adapter aan de gang te krijgen, maar echt praktisch is dat niet, vooral de automation is een crime (als het al werkt).

de plugins die meegeleverd worden met PT zijn m.i. al 'essentieel'; dit weerhoudt mensen als jij en ik er niet van om 'nog meer essentiële' dingen te zoeken; de gratis RTAS/VST's (met wrapper werkte het uit de kunst) zijn geen basisvoorwaarde om goede muziek te produceren (in mijn geval deed Antares' Autotune vaak meer 'kwaad' dan goed, zodat de zanger niet vaker dan ik + Antares' marge nodig vonden, hoefde te zingen... :s )

How-to en andere info is op duc.digidesign.com (het forum) wel na te pluizen, er zwerven ook genoeg (al dan niet legale) PDF's over het Net met tutorials..

...dus niet all things PT hoeven direct geld te kosten; zonder al te veel gekke dingen te willen is er uitstekend mee te werken, out-of-the-box zit er in principe het meest basale en meer in...

het grootste probleem t.a.v. PT vind ik, althans bij de Mbox en veel andere USB-interfaces,het 'slechte programmeerwerk'; op mijn (Mediamarkt...) Fujitsu Laptop (P4-2,8 ghz; 512 mb + 60 gb) draaide het programma alleen met een 'dedicated' firewire hardeschijf, zelfs dan moest ik oppassen dat de buffer niet 'ontplofte'..
In Cubase kon ik gewoon in de trein vanaf de interne harde schijf 't programma met veel VST's en 10+ sporen audio bewerken...





Doet U mij maar een Cubase dan.

Ten aanzien van de Black Box: ik zou dan zelf eerder voor de Boss GS-10 gaan, simply more bang for your buck. Of als het goedkoper moet, de Zoom G2.1u. Allemaal 24 bits audio (de Zoom zelfs 96K), en de GS-10 ook met eigen speakers aan boord, MIDI in/out en digitale uitgang, leuk ding hoor!

de GS-10 leek me ook erg gaaf; wel groot en log (door die speakers), John Petrucci heeft 'm een keer backstage gebruikt op een Dream Theater DVD..
De Boss kost 2e hands wel 225 ongeveer; de Black Box kost de helft..
De onscreen-editor is wel erg gaaf en als live-instrument kan 'ie zich meten met een GT-6 (die ik inm. ook verkocht heb...)

De Zoom is toch een 'nieuwe 505' met expressiepedaal? ik denk dat de effecten in de M-audio of de Boss wel iets beter zijn... (hoewel zoom echt goed spul maakt)...

Mijn reden voor de Black Box was o.a. de preset voor het intro van Bigger Than My Body (van John Mayer), klinkt echt tof en inspirerend..!

...en het is de goedkoopste van de 3...

rjong999
13 april 2007, 16:52
Over PT: ik ben zelf Steinberg VST developper, dat maakt mij wel wat biased ;-). Feit blijft dat ik gemakkelijk in een middag een paar honderd VTS(i)'s van het net pluk (rijp en groen, natuurlijk), dat zal je voor RTAS plugin's niet zo snel lukken. Vanwege mijn ontwikkelsetup heb ik daarnaast nog wel eens de neiging eenbepaald probleem waar ik een plugin voor zoek gewoon even zelf uit te coderen, en dat blijft een waanzinnige kick...

De Black box is idd wel wat goedkoper dan de Boss (die overigens wonderlijk slecht verkrijgbaar blijkt!). De ZOom G2.1u is gebaseerd op de nieuwste generatie chipset van Zoom en is echt veel beter dan de 505 serie. Ik kan zonder veel overdrijven zeggen dat het een van de beste modellers is die ik ken (ik heb ook o.m. een GT8, V-Amp Pro, Korg ax15000g en een Vox ad60VT (de laatste twee gehad)). Hij is ongeveer even duur als de Black Box (die ik overigens nooit gehoord heb), heeft 24/96 sampling en USB out, verder een eenvoudig dingetje. Maar hij werkt wel prima, ik gebruik 'm vooral voor op reis.

new deep
15 april 2007, 16:26
Ik gebruik ook de Blackbox en ben er tamelijk tevreden over.
De software die is meegeleverd vind ik weer niet zo handig (soort beperkte demo Ableton) maar qua geluid en dan vooral de (vintage) rock sounds (de echte heavy sounds is hij naar mijn smaak weer wat minder in) is hij relatief gezien behoorlijk OK.

Nitefly7
19 april 2007, 02:46
Ik gebruik ook de Blackbox en ben er tamelijk tevreden over.
De software die is meegeleverd vind ik weer niet zo handig (soort beperkte demo Ableton) maar qua geluid en dan vooral de (vintage) rock sounds (de echte heavy sounds is hij naar mijn smaak weer wat minder in) is hij relatief gezien behoorlijk OK.

...en je speelt geen "Bigger than my body"... New Deep.. ?



(of heb ik al eens gereageerd op je naam en toen ook 'Mayer-spoken' gezien?)

new deep
19 april 2007, 21:56
ja dat heeft bij aanschaf wel een "kleine" rol gespeeld idd :) maar in de praktijk gebruik ik dat effect niet of bijna nooit eigenlijk bij de black box.(net zo min als andere effecten van het apparaat)

Nitefly7
19 april 2007, 22:03
ja dat heeft bij aanschaf wel een "kleine" rol gespeeld idd :) maar in de praktijk gebruik ik dat effect niet of bijna nooit eigenlijk bij de black box.(net zo min als andere effecten van het apparaat)

de delay en reverb vind ik wel 'werkbaar'
even snel 'n smooth jazz geluidje... en de filters zijn wel inspirerend als jamtrack..

...zou er ooit 'n Two Rock model in komen (of sta je al in de rij als 1 v.d. 25 met $8500 te spenderen.. ?)

new deep
19 april 2007, 22:30
ja precies, die delay en reverb zijn inderdaad wel te pruimen. :)