PDA

View Full Version : Fender Hot Rod + Gibson ES



Aron Maiden
10 april 2007, 22:38
Hallo,

Ik heb al een tijdje een fender Hot Rod.. bevalt opzich wel oke, maar hij klinkt heel modderig en ongedevineerd.
Heel krakerig, ook als ik clean speel.

hij klinkt wel lekker, maar vooral de overdrive vind ik echt kut, teminste hoe ik het heb ingesteld.

ik heb als gitaar een gibson es 135, weet iemand mischien hoe ik mijn EQ het beste kan afstellen?, en daar een beetje een lekker "nat" "vet" geluid uit kan halen??

Ik heb voor thuis een Qonquest oefenversterker, en dan heb ik de mid op 10 en de treble op 0. klinkt wel lekker, maar die heeft een heel andere overdrive..

Weet iemand mischien hoe ik mijn versterker dus lekker vet kan instellen, en dat ze ook lekker gedevineerd klinkt, zodat je echt goed onderscheid hoord van toon??

Groetjes, Aron.

glasbier
10 april 2007, 22:51
treble 4,bass 8,mid 6, presence 3,reverb 2,5.
drive gebruik ik nooit want ben al jaren in love met mijn procoRat.
buizen zijn nog goed?

Aron Maiden
10 april 2007, 22:55
Ik neem aan van wel,
ik heb em namelijk nog maar 2 maand ofzo,

Maar heb er nog weinig op kunnen spelen,
bijna geen tijd, en hij staat in de oefenruimte, en de laatste tijd kunnen we niet zovaak oefenen, dus staat hij stil,

bijelkaar een keer 25 uur gedraaid...

glasbier
10 april 2007, 22:56
nieuw gekocht?

Aron Maiden
11 april 2007, 09:47
jep,

Ik denk echt dat het aan de EQ ligt, maar ik wil dus zeg maar een lekker vet geluid, beetje blues/ rock n roll!

Mischien met een pedaaltje?

glasbier
11 april 2007, 09:58
tja,dat hangt van je persoonlijke smaak af.
ik heb ook een fender hotrod(deluxe) en ik ben al jaren trouw fan van de boss bluesdriver en (als ik meer gain nodig heb)de RAT.
ik doe hier alles mee!
ik speel in een symfo-rockband met veel verschillende nummers(lees soft tot heavy)en toch heb ik hier genoeg aan.

glasbier
11 april 2007, 10:01
wat voor overdrive/distortion gebruik je op 'nine to five'?

Aron Maiden
11 april 2007, 10:17
Ik gebruik daar een boss BD-2, zoals je zei,

Mischien iets als een ts-9 van ibanez ofzo?

glasbier
11 april 2007, 10:39
tja,probeer het eens:misschien is dat jouw sound!
nog even over 'nine to five':
-wat zijn jouw ampinstellingen en wat is jouw BD-2 instellingen?
-en wat voor gitaar gebruik je daar?
-ik neem aan dat je een hotrod deluxe gebruikt?

Aron Maiden
11 april 2007, 10:42
tja,probeer het eens:misschien is dat jouw sound!
nog even over 'nine to five':
-wat zijn jouw ampinstellingen en wat is jouw BD-2 instellingen?
-en wat voor gitaar gebruik je daar?
-ik neem aan dat je een hotrod deluxe gebruikt?

- Die instellingen weet ik niet meer precies, weinig treble, en veel mid, De BD-2, ongeveer zo iets: Level: 4/5, Tone: 4, Gain: 6. (ongeveer hoor, mijn afstellingen zijn altijd anders, maar in deze richting)
- Een Gibson ES 135
- Ja, hotrod deluxe (1x12)

Maar mag ik vragen waarom je dat weten wilt?

glasbier
11 april 2007, 10:45
ja,ik vind dat je een lekkere sound hebt!
eigenlijk hebben we dezelfde apparatuur,op de gitaren na......ik gebruik een fender strat.
compliment voor je sound!

E-J
11 april 2007, 11:11
Ik vind het rot om het te zeggen, maar ik heb een Fender Blues Deluxe. Het is een hele fijne versterker, maar of hij is modderig of hij is schel... zowel met een Strat als de Les Paul...

Ik stel de versterker zo af:
- bass 3
- treble 3
- mid 5
- prescence 3

En mijn (Keeley) Blues Driver:
- volume 12 uur
- tone 10 uur
- gain 10:30 uur

gitarist17
11 april 2007, 11:26
He,

ik speel op mijn hot rod met deze settings.

treble 6
bass 7
mid 8
reverb 2-3
drive 3-4
presence varieert.

klinkt lekker met zowel het hals als het brugelement van mijn strat.

succes met het vinden van je sound.
erik

glasbier
11 april 2007, 11:36
Ik vind het rot om het te zeggen, maar ik heb een Fender Blues Deluxe. Het is een hele fijne versterker, maar of hij is modderig of hij is schel... zowel met een Strat als de Les Paul...

Ik stel de versterker zo af:
- bass 3
- treble 3
- mid 5
- prescence 3

En mijn (Keeley) Blues Driver:
- volume 12 uur
- tone 10 uur
- gain 10:30 uur

Hoi!
Ik begrijp dit even niet:'....maar of hij is modderig of hij is schel... zowel met een Strat als de Les Paul...
Bedoel je nou dat jouw versterker modderig en schel klinkt?
En wat vind je nou rot om te zeggen?

E-J
11 april 2007, 11:56
Hoi!
Ik begrijp dit even niet:'....maar of hij is modderig of hij is schel... zowel met een Strat als de Les Paul...
Bedoel je nou dat jouw versterker modderig en schel klinkt?
En wat vind je nou rot om te zeggen?

De TS lukt het tot nu toe niet om zijn versterker goed af te stellen, en ik ook niet. Dus hij is OF te schel OF te modderig. Ik hoor wel vaker dat mensen dit van de Hotrod series vinden... andere speakers zouden het probleem ook niet echt oplossen. Daarom ben ik benieuwd of de TS het lukt...

glasbier
11 april 2007, 12:01
ooowh,bedoel je dat!
zou een boss GE-7 de oplossing zijn?

glasbier
11 april 2007, 12:02
ik zit er namelijk aan te denken om zo'n GE-7 aan te schaffen.

mcannegieter
11 april 2007, 12:09
Hoi ik heb een DeVille. De clean van de amp vind ik echt geweldig, super gewoon. De instellingen heb ik ff niet hier, zit nu niet thuis nl maar weet wel dat de mids redelijk hoog staan en de hoge tonen laag. Presence ook redelijk laag, rond de 3. Om de overdrive van de DeVille wat op de krikken gebruik ik de Jekyll kant van mn Visual Sound Jekyll&Hyde, is een clone van een TS-808 dacht ik. Hierdoor krijg je een lekker geluidje dat best bruikbaar is voor coversongs die je wat dikker wilt aankleden.
Voor harde muziek gebruik ik de Hyde kant, waarmee je ook lekker kan palmmuten. Ik totaal ben ik best tevreden over de sound op mn kamertje, binnenkort ff kijken of mn geluid ook bevalt bij mn eerste optreden.

E-J
11 april 2007, 12:15
ooowh,bedoel je dat!
zou een boss GE-7 de oplossing zijn?

Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten...

Het is namelijk zo: hoe je het ook went of keert... de versterker blijft schel :) En als de treble dan flink terugdraait, wordt 'ie modderig... ik lees bijna overal dat dit gewoon normaal bij de Hotrod serie is. Echt jammer, want het is echt een fantastische combi met een Marshall Drivemaster en die Keeley BD-2...

Voor blues of lichte rock is dat schelle helemaal niet erg, maar als je met wat meer gain gaat spelen wordt het wat minder :)

glasbier
11 april 2007, 12:17
die van mij is zeker niet modderig/schel.
maar die is dan ook made in usa;die uit mexico blijken wel modderig/schel te zijn.

glasbier
11 april 2007, 12:28
wat ook veel uitmaakt is hoe je de versterker hebt staan(sta je er recht voor of juist niet).
ik kon eerst ook niet mijn sound vinden,maar nu ik hem 40 cm van de grond heb staan,klinkt hij helemaal super.

Aron Maiden
11 april 2007, 14:43
ik kon eerst ook niet mijn sound vinden,maar nu ik hem 40 cm van de grond heb staan,klinkt hij helemaal super.

Hey, dat heb ik eerder gehoord, ik zal het vanavond eens proberen, we gaan namelijk vanavond weer oefenen,

en dan zal ik mijn versterker proberen mee naar huis te nemen.

ik hoop dat ik er gewoon in eens denk van, woh! dit is mijn geluid, dan schrijf ik direct de settings op. ik heb ook al wat genoteerd van jimmy page enz enz, wat hun settings zijn. zijn geluid krijg ik toch niet, totaal andere gear enzo, maar toch.

Ik hoop echt dat het iets gaat worden, want ik was er eerst wel heel tevreden over, maar zo als jullie ook al zeggen, of hij klinkt te modderig of weer te schel, irritand is dat.

ik ben net even naar de muziekwinkel geweest, en heb daar een adapter gekocht + wat van die kabeltjes, zodat ik alles via stopcontact aan kan sluiten ipv 9v batterijen (voor mijn 2 pedalen)

groetjes, aron

crelis
14 april 2007, 16:53
hey..

Ik heb een blues deluxe. ik vind de sound wel oke.. mijn settings zijn
treble 6
presense 6
bass 6
mid 10
en ik speel clean .....

ga dit eerst maar eens proberen... daarna praten we wel verder