PDA

View Full Version : Flextone II Plus



mayly
7 januari 2003, 18:24
kben van plan om de flextone II PLus te kopen. ik heb wat informatie gezocht over de amp, en vind dat die er vrij goed uitkomt!!
ik vind hem niet te duur en je kan er denk ik vrij veel en goede klanken uithalen.

heeft iemand de flextone II plus? en wat vinden jullie ervan? de voordelen de nadelen??

ik heb hem zelf dus nog niet getest, maar ben wel van plan dit zo snel mogelijk te gaan doen!

bedankt :wink:

BrianMay
7 januari 2003, 19:36
Koop alsjeblieft geen flextone , ik heb er 1 een heel weekend thuis gehad om te proberen, en je kan er echt geen goede basissound uithalen, alles met een beetje gain ruist en de amp klinkt dof.

MegaDrive
7 januari 2003, 22:28
Ik heb een tijdje erop staan jammen, maar ik was er niet echt kapot van. Toen heb ik er een 2x12 onder gezet van Mesa en toen klonk hij ineens een stuk beter. Vervolgens heb ik de Flextone II HD erbij gepakt en die op een 4x12 Mesa gezet, geweldig!!! Ook hier, net als bij de Vetta, komt hij veel beter uit de bus met 4x12" speakers. Toen ik vervolgens kon testen op een Marshall 1960 AV heb ik de handel (Flextone II HD) meteen ingepakt en er ook na meer dan 80 optredens nog nooit spijt van gehad. Wat daarbij ook een rol speelde is dat ik een combo op een 2x12 op het podium geen gezicht vind en dat ik nu meer vermogen heb. Ik was niet zo onder de indruk van de Flextone II plus eerlijk gezegd. Ik zou dan voor de ZenAmp gaan.

Kjiratsiekoedel
7 januari 2003, 22:42
Ik heb de gewone flextone 60W (eerste serie) en een floorboard.

Verschil met de mijne:
De plus heeft wat extra in- en uitgangen.
De 2e serie heeft meer amp models & midi.

Aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal kan ik eigenlijk weinig zeggen. Maar ik doe toch een poging:

Ik vind mijn amp een voor mij goede amp. Ik gebruik hem voorlopig alleen thuis (volume maximaal op 3, anders gaan mensen schelden).

Geluid:
-het duurt minsens een week voordat je een paar mooie geluiden hebt gevonden, zeker meer dan een weekend!! maar dan heb je ook een paar zeer mooie bruikbare geluiden.

Het geluid is goed te regelen met de EQ, van veel hoog tot veel laag.

Ik gebruik maar 6 of 7 van de amp models regelmatig (van de 16). Van de effecten gebruik ik er 5 of 6 (van de 16).

Ruis:
Als ik de compressor voluit zet + fuzz + drive op 10, dan heb je ruis, behalve als je speelt (ligt voor een groot deel aan de compressor).

De rest is behoorlijk ruisloos (zeker nadat ik mijn gitaar had geshield).

Ik vind hem makkelijk in gebruik. Heeft niet extreem veel functies, staat anders wel in gebruiksaanwijzing (logisch).

Negatieve dingen:
-noise gate: behoorlijk nutteloos, sloopt je geluid volledig
-volume voor thuisgebruik: kan eigenlijk te hard voor mij
-kleur: hij had wel zilvergruis/zwart mogen zijn
-floorboard is duur!!! (nieuw 300/325, 2e hands 170/225)) als je hem koopt neem er dan gelijk een floorboard tegen korting bij. Hij is erg nuttig (onmisbaar als je speelt) en heeft een zeer mooie wah.
-ik heb er geen distortion op, de flex 2 heeft dit volgens mij wel. De fuzz of high gain komt het meest in de buurt van een distortion, maar geen echte metalsound.

-----------------------------------------
Als je een veelzijdige amp wil dan raad ik hem je aan.

Als je voor een achte distortion gaat, zou ik aan andere nemen. (al weet ik niet hij de 2e serie is!!!, moet ik eigenlijk ff testen)
------------------------------------------
Wat moet hij eigenlijk kosten?
De mijne kostte 350 2e hands. Soms zie ik ze nogweleens langkomen op gitaarmarkt / marktplaats.

Kjiratsiekoedel
8 januari 2003, 22:23
Er staat een flextone 2 XL op gitaarmarkt!!!

heeft 2 speakers en is 100W, groter en iets zwaarder. verder hetzelfde.