PDA

View Full Version : Hoe maak je je strat Brom vrij?



Rooftop
10 april 2007, 21:49
Hallo,

ik heb een strat maar hij bromt heel erg hoe kan ik dit voorkomen?
alvast bedankt

glasbier
10 april 2007, 21:50
shielden en aarden.
Hoe?→zoek ff op internet.
succes.

Rooftop
10 april 2007, 21:51
shielden en aarden.
Hoe?→zoek ff op internet.
succes.
OK dankje Glasbier :satisfie: zal gelijk zoeken op Google

glasbier
10 april 2007, 21:54
graag gedaan.
wil je iets meer weten,gewoon ff vragen of stuur anders een PM.

sregor
10 april 2007, 21:57
ik ben echt een no know eigenlijk ,maar ik kan je wel vertellen dat (corrct me if I am wrong) single coils zoals bv op een strat dat nou een maal een stuk meer hebben dan bij humbuckers.
Mijn pa had de zijne weggebracht, omdat hij hier last van had en kreeg hem direct weer mee terug met de opmerking dat als hij dat niet zou doen (brommen dan) er juist iets mis zou zijn. Overigens was dat een gerenomeerde gitaarbouwer, dus leek mij dat wel betrouwbaar.
Het had iets met elektrische ladingen en magnetische velden te maken of zo waar je bij humbuckers dat minder hebt, omdat deze elementen dat van elkaar op zouden heffen ofso.

Nou ja als ik poep praat hoor je het hier waarschijnlijk toch binnen de kortste keren en daar schiet je ook weer wat mee op toch:) Suc6 iig

Rooftop
10 april 2007, 22:00
ik ben echt een no know eigenlijk ,maar ik kan je wel vertellen dat (corrct me if I am wrong) single coils zoals bv op een strat dat nou een maal een stuk meer hebben dan bij humbuckers.
Mijn pa had de zijne weggebracht, omdat hij hier last van had en kreeg hem direct weer mee terug met de opmerking dat als hij dat niet zou doen (brommen dan) er juist iets mis zou zijn. Overigens was dat een gerenomeerde gitaarbouwer, dus leek mij dat wel betrouwbaar.
Het had iets met elektrische ladingen en magnetische velden te maken of zo waar je bij humbuckers dat minder hebt, omdat deze elementen dat van elkaar op zouden heffen ofso.

Nou ja als ik poep praat hoor je het hier waarschijnlijk toch binnen de kortste keren en daar schiet je ook weer wat mee op toch:) Suc6 iig
Wel boeiend hoor intressant vind ik.
Maar nu je het over elementen heb waarom als ik distortion gebruik hoor is zo'n gepiep en het is trouwens een humbucker of als ik mijn handervoordoet dan hoor je ook een gepiep hoe kan dat?

glasbier
10 april 2007, 22:02
single coils maken inderdaad wat meer lawaai(lees ruis) dan humbuckers.
maar dit kan je een heel stuk reduceren door te shielden en te aarden.

Orgasmocaster
10 april 2007, 22:02
ik ben echt een no know eigenlijk ,maar ik kan je wel vertellen dat (corrct me if I am wrong) single coils zoals bv op een strat dat nou een maal een stuk meer hebben dan bij humbuckers.


Waarom denk je dat die dingen Humbuckers heten ;)

glasbier
10 april 2007, 22:03
is het gepiep(feedback,fluiten) of ruis?

Rooftop
10 april 2007, 22:04
Waarom denk je dat die dingen Humbuckers heten ;)
in humbuckers zitten toch ook single coils of niet?

Rooftop
10 april 2007, 22:05
is het gepiep(feedback,fluiten) of ruis?
Fluiten....

sregor
10 april 2007, 22:10
ah man.

Volgens mij moet je verder niet bij mij zijn hiermee. ik hoopte met voorgaande opmerking op versterking of tegenspraak van mijn statement, zodat je daarmee iets kan. Ik ben hier eerlijk gezegd niet zo in thuis.

Brom bij humbucker elementen zou volgens mij niet echt moeten/horen, alhoewel ik dat ook krijg als ik distortion kanaal aan heb. Dit heeft alleen te maken met de versterker zelf geloof ik en weer niet direct met de elementen.

Dat gepiep waar je het over hebt klinkt mij in de oren als feedback. het fenomeen waarbij de snaren door het eigen geproduceerde geluid weer versterkt gaan trillen door interferentie.
Dit kan zijn omdat je bijvoorbeeld elementen te hoog zitten of dat je de gitaar te dicht bij de versterker houdt of omdat je versterker loeihard staat volgens mij of omdat je bv je hand dicht bij de snaren houdt waardoor het via je hand terug weerkaatst.

IIG ben ik niet de juiste persoon en dit is dan ook eigenlijk ook mijn eerste post waarbij ik zelf iemand probeer verder te helpen. Dat vond ik ook wel eens tijd worden:cooler: Jammer alleen als wat ik nu zeg bullshit blijkt te zijn...................We zullen zien.

glasbier
10 april 2007, 22:12
als je je gitaar op je versterker aansluit en je draait je volume een aardig stuk open en je schreeuwt door je elementen,hoor je dan jezelf schreeuwen door de versterker?
(is geen geintje hoor!)

Rooftop
10 april 2007, 22:13
als je je gitaar op je versterker aansluit en je draait je volume een aardig stuk open en je schreeuwt door je elementen,hoor je dan jezelf schreeuwen door de versterker?
(is geen geintje hoor!)
HAHAHA is een goeie glasbier:P misschien kan het ook microfoon elementen zijn

sregor
10 april 2007, 22:13
Waarom denk je dat die dingen Humbuckers heten ;)

uhh ik ben benieuwd oh zen meester :-) leer mij en ik zal u volgen.
MAW ik heb geen idee!
omdat ze de hum's bucken? gok ik. Dus de hum zou dan brom moeten zijn en het bucken iets als tegen gaan

Brammibal
10 april 2007, 22:14
Das bij mij wel!
Ik doe het zelfs op het podium bij een nummer als backing vocals :cooler:

FruscianteFan
10 april 2007, 22:15
De zangergitarist van Sigur Rós doet dat. Ik heb het eens geprobeerd en het lukte me maar matig.

Rooftop
10 april 2007, 22:15
ah man.

Volgens mij moet je verder niet bij mij zijn hiermee. ik hoopte met voorgaande opmerking op versterking of tegenspraak van mijn statement, zodat je daarmee iets kan. Ik ben hier eerlijk gezegd niet zo in thuis.

Brom bij humbucker elementen zou volgens mij niet echt moeten/horen, alhoewel ik dat ook krijg als ik distortion kanaal aan heb. Dit heeft alleen te maken met de versterker zelf geloof ik en weer niet direct met de elementen.

Dat gepiep waar je het over hebt klinkt mij in de oren als feedback. het fenomeen waarbij de snaren door het eigen geproduceerde geluid weer versterkt gaan trillen door interferentie.
Dit kan zijn omdat je bijvoorbeeld elementen te hoog zitten of dat je de gitaar te dicht bij de versterker houdt of omdat je versterker loeihard staat volgens mij of omdat je bv je hand dicht bij de snaren houdt waardoor het via je hand terug weerkaatst.

IIG ben ik niet de juiste persoon en dit is dan ook eigenlijk ook mijn eerste post waarbij ik zelf iemand probeer verder te helpen. Dat vond ik ook wel eens tijd worden:cooler: Jammer alleen als wat ik nu zeg bullshit blijkt te zijn...................We zullen zien.
Nee ik zet mijn versterker altijd op kwart van de volume knop

sregor
10 april 2007, 22:16
ff serieus he: klopt het wat ik zei in mijn vorige post en waarom heten ze humbuckers?


Ik vind het wel tof om er zo iets van te leren en zo doende ook mede forummers een beetje verder te kunnen helpen

Rooftop
10 april 2007, 22:16
Das bij mij wel!
Ik doe het zelfs op het podium bij een nummer als backing vocals :cooler:
Bedoel je feedbacken?

glasbier
10 april 2007, 22:16
HAHAHA is een goeie glasbier:P misschien kan het ook microfoon elementen zijn

tja,ik heb al in de gaten dat je de tip niet serieus neemt.
BTW,elementen zijn a.h.w. ook microfoons.

Trocar
10 april 2007, 22:16
ff serieus he: klopt het wat ik zei in mijn vorige post en waarom heten ze humbuckers?


Ik vind het wel tof om er zo iets van te leren en zo doende ook mede forummers een beetje verder te kunnen helpen

Jepperdepep!
They're buckin' the hum.

Rooftop
10 april 2007, 22:17
Ik vind het wel tof om er zo iets van te leren en zo doende ook mede forummers een beetje verder te kunnen helpen
jup klopt sregor:)

glasbier
10 april 2007, 22:19
heb je het al geprobeert?

Rooftop
10 april 2007, 22:19
tja,ik heb al in de gaten dat je de tip niet serieus neemt.
BTW,elementen zijn a.h.w. ook microfoons.
ooh ik heb verkeerd gelezen ik heb dit gelezen:
(ik maak een geintje hoor)
moet ff mijn bril zoeken :sssh: :cooler:
Edit: ik probeer het morgen wel anders worden mijn buren boos:P
Maar waarom moet ik door de elementen schreeuwen?

sregor
10 april 2007, 22:21
nog ff voor rooftop dan (help us out):

-piepen is waarschijnlijk de feedback?
-single coil bromt meer dan humbuck, maar er valt nog iets aan te doen dmv aarden/shielden
-humbuckers bucken de hum......uhhmm
- en je kunt door je elementen zingen, al zie ik niet in waarom je dat zou doen los van het feit dat je er als een mongool bij staat voor je gitaar en of omdat je andere grote gitaristen/zangers na zou willen doen:)

glasbier
10 april 2007, 22:23
zoals jij het mij uitlegt,zo het héél goed mogelijk zijn dat je elementen(opnieuw)gewaxt moeten worden(kan je eventueel ook zelf doen).
ik heb hetzelfde gehad;laten waxen en hij is nu erg stil!

Rooftop
10 april 2007, 22:24
nog ff voor rooftop dan (help us out):

-piepen is waarschijnlijk de feedback?
-single coil bromt meer dan humbuck, maar er valt nog iets aan te doen dmv aarden
-humbuckers bucken de hum......uhhmm
- en je kunt door je elementen zingen, al zie ik niet in waarom je dat zou doen los van het feit dat je er als een mongool bij staat voor je gitaar en of omdat je andere grote gitaristen/zangers na zou willen doen:)
nee piepen is niet de feedback ik weet hoe feedback klinkt ik doe het elke dag
sing coil bromt meer dan humbuck dat merk ik ja heb 2 gitaren eentje met single coil en eentje met humbuckers
maar hoe moet ik aarden wel onderdeel moet ik nodig hebben waar moet ik dat plaatsen?
maar waarom moet ik door elementen zingen daar hebben ze toch microfoons voor:P

Rooftop
10 april 2007, 22:25
zoals jij het mij uitlegt,zo het héél goed mogelijk zijn dat je elementen(opnieuw)gewaxt moeten worden(kan je eventueel ook zelf doen).
ik heb hetzelfde gehad;laten waxen en hij is nu erg stil!
Dus als je er door kan schreeuwen moeten ze gewaxt worden als ik het goed begrijp?

glasbier
10 april 2007, 22:27
als je door je elementen kan 'zingen'betekend niet anders dan dat de waxlaag zo goed als weg is→hierdoor ontstaan piepkleine 'luchtkamertjes'waardoor het stukje spoeldraad ruimte krijgt en daardoor mee gaat trillen/zingen.

Orgasmocaster
10 april 2007, 22:28
ff serieus he: klopt het wat ik zei in mijn vorige post en waarom heten ze humbuckers?


Ik vind het wel tof om er zo iets van te leren en zo doende ook mede forummers een beetje verder te kunnen helpen

haha.... Ze bucken de hum!! :):)

Orgasmocaster
10 april 2007, 22:29
hier is een kwoot van pikiwedia:

A conventional humbucker (or Humbucking pickup) is a type of electric guitar pickup that uses two coils, both generating string signal. Humbuckers have high output since both coils are in series and because the magnetic circuit is low loss. Since the two coils are of reversed polarity and reverse-wound and connected in series, noise and interference is significantly reduced via phase cancellation. They get their name because they cancel out a large proportion of the induced hum (they "buck the hum") that would be experienced from single coil pickups.

glasbier
10 april 2007, 22:30
ja,en?
de vraag was:hoe krijg ik mijn strat bromvrij

Orgasmocaster
10 april 2007, 22:35
Dit was slechts een bevestiging dat sregor de betekinis van 'humbucker' goed geraden had!

Gewoon je stratje shielden met folie of van dat boot verf, en klaar is klara

glasbier
10 april 2007, 22:35
welterusten rooftop;het komt allemaal wel goed hoor!

glasbier
10 april 2007, 22:37
dan ken je mij nog niet!(geintje)

glasbier
10 april 2007, 22:40
nou,hup naar bed jij!!!!

glasbier
10 april 2007, 22:42
droom maar lekker over je stratje!