PDA

View Full Version : Parker P38 slagplaat



Flipkoos
10 april 2007, 19:14
Hoi,

Ik heb een Parker P38 waarvan de originele slagplaat (wit perloid) door de vorige eigenaar is vervangen door een drielaags(zw-w-zw) ding met een laag plasticfolie wat er van veraf uitziet al een stuk grijs vloerbedekking. Bovendien liet de plakfolie bij de randen los.
Ik wou eerst zelf een nieuwe slagplaat maken, maar er zijn ook slagplaten die al in vorm zijn uitgesneden. Ik ben zelf niet zo'n handige Japie, dus dat lijkt me beter. Ik moet er sowieso nog wat zelf in gaan snijden dan, ivm de drie humbuckers.
Heeft iemand enig idee waar je deze kant en klaar kunt bestellen? Strat- en Telepickguards genoeg maar ik ben de Parker-vorm nog niet tegengekomen.
Of zou een nieuwe laag plakfolie ook een idee zijn? Iemand daar ervaring mee?


http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/IMG00108.jpg

SimonS
10 april 2007, 19:19
http://pickguards.us/priceparker.html

misschien is dit wat?

Flipkoos
10 april 2007, 22:19
Hmm...da's vrij prijzig en nogal ver weg. Iemand nog meer suggesties?

Flint Stone
10 april 2007, 22:52
Wat een beauty, misschien wel mooier zonder pickguard ??
Ik heb hier in Dordrecht aan de hand ooit een drielaags scratchboard op maat laten namaken bij zo’n winkel die van die huisnummer- en naamplaatjes maakt (hier de sleutelmaker in de Voorstraat). Was wel een dure grap (voor een Sunn Mustang), maar wel netjes gedaan.Misschien zit bij jou in de buurt ook zo'n zaakje ?

DarknessAwaits
10 april 2007, 23:30
@Flint Stone: Zonder slagplaat zal waarschijnlijk niet gaan, ik neem aan dat de body frontrouted is. Dan ligt de body dus open zonder slagplaat.

Flipkoos, als je echt graag een andere slagplaat wilt hebben ben ik wel bereid om 'm voor je te maken mits je het 'origineel' meelevert. Op zich is het niet zo lastig om te doen, vooral als er al een vorm is waarvan je een mal kunt maken zoals bij jou. Dan zou het wel per post moeten gebeuren, en ik weet sowieso niet welk bedrag je wilt uitgeven? (Parelmoeren slagplaten zijn vrij prijzig qua materiaal)

Orpheo
11 april 2007, 01:37
leuk idee, nieuwe parker slagplaat! op de mijne komt tzt ook een nieuwe, nja... deze word waarschijnlijk wat veranderd :P

Flipkoos
11 april 2007, 09:59
Nou ik wou er eigenlijk niet meer dan zo'n 30 a 35 euro aan uitgeven. Ik zit alleen te twijfelen aan de kleur. Wit perloid maakt 'm weer zo saai. Een rode lijkt me wel aardig. Maar dan of de pearl-versie of met een spikkeltje.

vinni
11 april 2007, 09:59
Ik heb een custom slagplaat laten maken door Kim Wilson van het Forum hier.
Wellicht dat-ie dat voor jou ook wil doen.

Vinni

Flipkoos
11 april 2007, 10:59
Ha...misschien moet ik Kim en Darkness maar een offerte laten schrijven hahaha.

blimb
11 april 2007, 11:27
laat maar foutje

Flipkoos
11 april 2007, 11:30
Volgens mij zijn de maten idd dezelfde...alleen de schroefgaten voor de elementen kloppen natuurlijk niet (heb 3 humbuckers). En om die nou weer te gaan dichtkitten...

DarknessAwaits
11 april 2007, 12:01
http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_71_150&products_id=2033 ?

Flipkoos
11 april 2007, 13:37
Dat is wel een vette kleur idd!

DarknessAwaits
11 april 2007, 14:58
Én het valt binnen je budget. Veel goedkoper ga je niet redden hoor, zeker niet als je kijkt naar de prijzen bij Vox Humana. Daar zit je zo op de €50,- voor een stukje, maar dan kun je er wel precies 2 strat slagplaten uithalen (eigen ervaring).

Flipkoos
11 april 2007, 21:53
Nou dat lijkt me dan een serieuze optie. Hoeveel vraag je voor het maken van de slagplaat? Of mag dit niet in het forum?
Dan stuur ik je wel ff een pm..

DarknessAwaits
11 april 2007, 22:23
Stuur maar even een pm, dat overlegt wat makkelijker.