PDA

View Full Version : Opeens harde pieptoon uit mijn marshall 8040. HELP!!



rhcp_schipper
10 april 2007, 16:13
Hallo mensen,

Ik was net een beetje met mijn pedalen en amp aan het kloten, en ik zette net de amp uit, en stak de kabels van de fx loop in de amp zette hem weer aan, en oppeens komt er echt een harde en zeerdoende pieptoon uit mijn amp.

het gaat hier dus over een marshall 8040.


Iemand enig idee wat dit kan zijn? Toch wel klote als hij kapot is, het is mijn oefen amp

Groeten Tim

Jimwoud
10 april 2007, 16:58
hoe stak je precies die kabels erin en wat had je erop aangesloten.

Als je alles uit je FXloop haalt en je gitaar in de input plugt, piept hij dan nog steeds.

gr Jim

Swan
10 april 2007, 17:20
in samenwerking met je andere topic;
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90121
lijkt t me verstandig je amp eens te laten nakijken, had je er zelf niet iets aan gemod?
t kan natuurlijk ook gewoon n oscillerend pedaaltje in je FXloop zijn ofzo...

E-J
10 april 2007, 17:32
Timmie,
Probeer ook es een nieuw preamp buisje :) Kan ook helpen! Misschien dat dat ding naar de Filistijnen is.

rhcp_schipper
10 april 2007, 17:51
Bedankt voor alle reacties. En sory voor het openen van een nieuw topic!

Zelfs als ik geen kabel behalve de voedings kabel erin heb zitten, en alle pots dicht piept hij echt or verdovend. Dit is echt zo opeens gekomen, ik deed de versterker uit, daarvoor deed hij het gewoon goed, en daar na aan, en zo in 1 keer die donders harde piep. Echt heel erg apart.

glasbier
10 april 2007, 17:54
nieuw buisje erin!

rhcp_schipper
10 april 2007, 17:56
nieuw buisje erin!

Maar dat is toch apart, het buisje is toch alleen voor het BOOST kanaal. toch? Het is een transistor versterker, maar zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.

Of zie ik dit nu verkeerd?

glasbier
10 april 2007, 17:59
luister eens naar anderen.
als je het beter weet waarom vraag je het dan?

rhcp_schipper
10 april 2007, 18:15
luister eens naar anderen.
als je het beter weet waarom vraag je het dan?


how how rustig maar, in doe ook maar een ingeving, ik mag toch wel wat zeggen. beetje bot dit.....

glasbier
10 april 2007, 18:27
succes verder.

marter544
10 april 2007, 18:34
De kans is idd klein dat dat buisje ook maar iets doet. Ik zou em gewoon ff na laten kijken.

Swan
10 april 2007, 18:43
how how rustig maar, in doe ook maar een ingeving, ik mag toch wel wat zeggen. beetje bot dit.....

ik ben t wel met glasbier eens, in je al je topics doe je dit.

E-J
10 april 2007, 18:53
ik ben t wel met glasbier eens, in je al je topics doe je dit.

Hij wilt het alleen maar zeker weten... :)

Tim, ik zou gewoon even de gok wagen en een nieuw buisje proberen! Wie weet doet het wonderen...

glasbier
10 april 2007, 19:33
ik ben t wel met glasbier eens, in je al je topics doe je dit.

Swan,jij leest tenminste tussen de regels door!
Soms wordt ik er schijtziek van;ze zeuren je de oren van je kop,en willen niets aannemen.

rhcp_schipper
10 april 2007, 23:36
Swan,jij leest tenminste tussen de regels door!
Soms wordt ik er schijtziek van;ze zeuren je de oren van je kop,en willen niets aannemen.


Wat wil ik dan in godsnaam niet aannemen? Ik mag toch wel reageren op jou post ofniet???

Ik kan hier geen topic openen of ik heb al gezeik. Beetje jammer.

rhcp_schipper
10 april 2007, 23:37
Hij wilt het alleen maar zeker weten... :)

Tim, ik zou gewoon even de gok wagen en een nieuw buisje proberen! Wie weet doet het wonderen...


Ga ik doen, jij doet in ieder geval niet zo moeilijk. Super!

Ik heb btw mijn Tube works laten modden, en nu en stuk minder lawaaierig.

glasbier
10 april 2007, 23:47
en da's nou precies wat ik aan het begin al zei....nieuw buisje erin!
eerst zeiken en dan alsnog.....pffffff vermoeiend hoor!

glasbier
10 april 2007, 23:47
Wat wil ik dan in godsnaam niet aannemen? Ik mag toch wel reageren op jou post ofniet???

Ik kan hier geen topic openen of ik heb al gezeik. Beetje jammer.

Zal wel aan jezelf liggen......

rhcp_schipper
10 april 2007, 23:57
Zal wel aan jezelf liggen......


Zit misschien wel wat in ja.......

AART
11 april 2007, 08:36
Ik ben het met glasbier eens hoor, je hebt een redelijk arrogante houding in je topics, alsof je in de eerste post direct een goed antwoord wil en niemand mag je integriteit in twijfel nemen.

Je hoeft helemaal niet zo te zijn horo, ik ken je persoonlijk niet, maar zo kom je wel een beetje over.
Als je dat verandert krijg je in de toekomst een hoop meer credits en zal men sneller zin hebben je vraag te beantwoorden.

Neem dit op als een tip en verbeter je houding, zal je een heel stuk verder brengen. :)

Jimwoud
11 april 2007, 09:47
Buisje kun je proberen,

Maar als hij piept terwijl alle pots dicht staan, waaronder het mastervolume, lijkt het mij in de eindversterking te zitten.

Zou er eigenlijk niet teveel geld aan uitgeven. Als iemand ernaar kijkt ben je al gauw 30-50 euro kwijt, en dan is er nog niks vervangen. En dat is gewoon zonde van zo'n goedkope amp.

rhcp_schipper
11 april 2007, 11:10
Ik ben het met glasbier eens hoor, je hebt een redelijk arrogante houding in je topics, alsof je in de eerste post direct een goed antwoord wil en niemand mag je integriteit in twijfel nemen.

Je hoeft helemaal niet zo te zijn horo, ik ken je persoonlijk niet, maar zo kom je wel een beetje over.
Als je dat verandert krijg je in de toekomst een hoop meer credits en zal men sneller zin hebben je vraag te beantwoorden.

Neem dit op als een tip en verbeter je houding, zal je een heel stuk verder brengen. :)


Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom ik een arrogante houding heb.

Ik geef toch gewoon een reactie op het antwoord van glasbier? Toch? Verder toch geen arrogantie???

Swan
11 april 2007, 11:36
Ik geef toch gewoon een reactie op het antwoord van glasbier? Toch? Verder toch geen arrogantie???

t gaat nu niet alleen om t antwoord van glasbier, op het newtone forum bijv. doe je precies t zelfde; zoals Aart al omschreef:
alsof je in de eerste post direct een goed antwoord wil en niemand mag je integriteit in twijfel nemen., en als mensen dan je advies geven lijk je dat niet mee te nemen en kom je 2 weken verder in t topic tot de conclusie dat iets wat al op de eerste dag was geadviseerd het juiste is, terwijl je er toen geen fuck om gaf...
je opent veel topics met veel dezelfde soort vragen, natuurlijk is n forum om hulp en advies te vragen maar n andere houding zou erg fijn zijn.

glasbier
11 april 2007, 11:44
tja,ik wil graag mensen helpen,maar sommigen laat ik voortaan liever links liggen.....en ik heb het vermoeden dat ik niet de enige meer ben.
komt misschien hard aan,maar antwoorden in de wind slaan is ook niet leuk!
ik denk,rhcp_schipper,dat je jezelf aardig uit de markt plaats....
denk eens na over je eigen houding....
veel succes verder,antwoorden hoef je van mij niet meer te verwachten.

rhcp_schipper
11 april 2007, 12:17
t gaat nu niet alleen om t antwoord van glasbier, op het newtone forum bijv. doe je precies t zelfde; zoals Aart al omschreef: , en als mensen dan je advies geven lijk je dat niet mee te nemen en kom je 2 weken verder in t topic tot de conclusie dat iets wat al op de eerste dag was geadviseerd het juiste is, terwijl je er toen geen fuck om gaf...
je opent veel topics met veel dezelfde soort vragen, natuurlijk is n forum om hulp en advies te vragen maar n andere houding zou erg fijn zijn.


Is mijzelf eingelijk nooit zo opgevallen. Ga er dan toch maar wat beter op letten, want het laatste wat ik wil mensen kwaad maken, of beledigen enz.

Maar eerlijk gezegd doe ik het niet eens met opzet, maar gaat het een beetje vanzelf.

Onthoud wel dat ik ik echt probeer om in vrede te komen!!!

In ieder geval bedankt voor het advies.

Ik ga jullie adviezen/reacties even goed doornemen.

Groeten Tim

Swan
11 april 2007, 13:05
ok dat is cool van je!

rhcp_schipper
11 april 2007, 13:31
ok dat is cool van je!


Helemaal goed!!!! :D:D

AART
11 april 2007, 19:36
tja,ik wil graag mensen helpen,maar sommigen laat ik voortaan liever links liggen.....en ik heb het vermoeden dat ik niet de enige meer ben.
komt misschien hard aan,maar antwoorden in de wind slaan is ook niet leuk!
ik denk,rhcp_schipper,dat je jezelf aardig uit de markt plaats....
denk eens na over je eigen houding....
veel succes verder,antwoorden hoef je van mij niet meer te verwachten.

Een tweede kans geven is mnisschien een goed idee?

De topicstarter heeft al aangegeven er op te zullen letten en nu eens kijken of dat zin heeft.

RHCP: Met de hoed in de hand komt men door het ganse land. ;)

rhcp_schipper
11 april 2007, 20:04
Een tweede kans geven is mnisschien een goed idee?

De topicstarter heeft al aangegeven er op te zullen letten en nu eens kijken of dat zin heeft.

RHCP: Met de hoed in de hand komt men door het ganse land. ;)


Bedankt dat jullie nog wel een beetje vertrouwen in mij hebben! Vind ik wel super...:D

Maar nog ff ontopic: Ik heb het buisje vervangen, geen resultaat verder, de piep blijft.

Ik heb hem ook maar even opgeschroeft, maar kon verder geen kapotte compenten vinden. Ga morgen even alles doorsolderen...kijken of dat helpt.

Eingelijk wil ik er geen geld aan uitgeven, maar wil hem toch graag weer werkend hebben, maar ik ben bang dat ik daar zelf nog niet kundig genoeg voor ben. Best wel klote, nu heb ik geen oefen amp voor thuis, nu kan ik thuis ook neit met mijn effecten klooien, dat vind ik wel jammer.

Misschien moet ik het dan toch maar overwegen om er mee naar de amptech heen te gaan, met de hoop dat het niet teveel gaat kosten.

Best wel klote al met al!


Groeten Tim

Rude Perception
11 april 2007, 20:41
Kan je niet naar een amptech gaan en goede afspraken maken over wat hij wel en niet mag doen zonder overleg over de kosten?
Verder moet je in je achterhoofd houden dat je een versterker moet hebben, en dat de tweedehandswaarde waarschijnlijk hoger is dan de kosten om hem te maken. Dan kan je hem nog altijd beter maken en verkopen dan laten staan/weggooien.

rhcp_schipper
11 april 2007, 21:05
Kan je niet naar een amptech gaan en goede afspraken maken over wat hij wel en niet mag doen zonder overleg over de kosten?
Verder moet je in je achterhoofd houden dat je een versterker moet hebben, en dat de tweedehandswaarde waarschijnlijk hoger is dan de kosten om hem te maken. Dan kan je hem nog altijd beter maken en verkopen dan laten staan/weggooien.


Weggooien/laten staan is sowieso geen optie, want dat vind ik gewoon zonde zonde.

En dat over die goede afspraken zit zeker wel wat in ja, ga ik zeker proberen!

rhcp_schipper
12 april 2007, 15:00
Ik heb nu alles zo ongeveer even door gesoldeert, en nu piept hij niet meer zo vervelend, maar nu ruist hij best wel hard(ook met alle pots helemaal dichtgedraait), dit is al beter dan de piep, maar nog steeds niet goed.

Echt wel een apart geval dit.

Lennartmot
12 april 2007, 15:07
Op mijn school staat een Peavey solidstate'tje, en die bromt ook áltijd.. gigantisch vervelend..

rhcp_schipper
12 april 2007, 16:06
Dit is meer dan een allerdaagse ruis zeg maar.

Ik kan nu wel weer gewoon spelen over de amp, beide kanalen werken gewoon, maar nu zit ik dus nog met de ruis.

Moet er wel even bijvertellen dat ik het kleine reverb tankje binnenin de amp heb afgesloten, omdat ik hem toch niet gebruikte, en omdathij toch al niet werkte.

Zal dit kwaad kunnen? Ik heb gewoon alle draadjes die na het reverbtankje heenleipen afgeknipt.

Dit maakt toch verder niet uit?

Groeten Tim

Swan
12 april 2007, 19:16
ehhh t zou best kunnen zijn dat je daardoor n aarde probleem hebt...

rhcp_schipper
13 april 2007, 08:53
ehhh t zou best kunnen zijn dat je daardoor n aarde probleem hebt...


Is daar missschien een manier voor om dat uit te vogelen?

Swan
13 april 2007, 15:56
geen idee, maar om ff op t vorige terug te komen; ik vroeg op 10-4 al of er iets gemod is aan je amp, en daar kom je nu pas mee... als je nou ff alle info geeft bij t begin van een topic dan kan je ook werkelijk geholpen worden, niet na n week nog met zoiets op de proppen komen, dan heb ik ook zoiets van...

rhcp_schipper
13 april 2007, 17:54
geen idee, maar om ff op t vorige terug te komen; ik vroeg op 10-4 al of er iets gemod is aan je amp, en daar kom je nu pas mee... als je nou ff alle info geeft bij t begin van een topic dan kan je ook werkelijk geholpen worden, niet na n week nog met zoiets op de proppen komen, dan heb ik ook zoiets van...


Die draadjes los knippen heb ik pas eergisteren gedaan, dat is niet iets van een mod van een tijd geleden!

Ik dacht ik knip die draadjs los, omdat de reverb toch al niet goed meer was!