PDA

View Full Version : Sansamp GT2



Crash
10 april 2007, 14:50
Hey,

Ik ben geinteresseerd in dit pedaal. Maar ik heb er 1 vraagje over. Deze is toch ook gewoon te gebruiken voor transistorversterkers en niet persé voor buizenversterkers? En de versterker bepaald uiteindelijk toch ook de kwaliteit van het immtatiegeluid van het pedaal? Dus hoe een betere versterker hoe beter het pedaal het geluid van een buizenversterker kan imiteren?

Mvg
Crash

armageddon
10 april 2007, 16:10
Nou...je hebt een beetje gelijk en ook weer niet. :)

Sansamp technologie is een soort van modelling-techniek, maar ook weer niet. Het is een heel flexibel analoog signaalpad wat heel veel geluiden kan produceren. Aangezien het wel goed is in imitatie komt het pedaal het best tot z'n recht bij een beetje een neutrale versterker. En laten dat nou vaak net transistorversterkers zijn. Een goede transistoramp zal het geluid van de GT2 meer recht aandoen dan een buizenamp.

Dat neemt niet weg dat de GT2 uitstekend te gebruiken is voor een buizenamp, alleen niet om z'n imitatie-kwaliteiten, maar meer als booster, distortion etc.

Crash
10 april 2007, 16:14
Nou...je hebt een beetje gelijk en ook weer niet. :)

Sansamp technologie is een soort van modelling-techniek, maar ook weer niet. Het is een heel flexibel analoog signaalpad wat heel veel geluiden kan produceren. Aangezien het wel goed is in imitatie komt het pedaal het best tot z'n recht bij een beetje een neutrale versterker. En laten dat nou vaak net transistorversterkers zijn. Een goede transistoramp zal het geluid van de GT2 meer recht aandoen dan een buizenamp.

Dat neemt niet weg dat de GT2 uitstekend te gebruiken is voor een buizenamp, alleen niet om z'n imitatie-kwaliteiten, maar meer als booster, distortion etc.

Oke dank je wel. Denk je dat ie een beetje tot zn recht komt op een Fender FM65R (transistor) versterker?

Ik vind deze versterker heeel fijn klinken overigens. (voor een transistor)

armageddon
10 april 2007, 17:31
Kan nooit kwaad te proberen :) Vermoedelijk klinkt het gewoon goed.