PDA

View Full Version : Blueridge br-160 of Washburn d56sw



krikke27
10 april 2007, 13:38
Hey allemaal,

Ik zou graag een nieuwe gitaar aanschaffen,maar ik twijfel tussen de blueridge br-160 of de washburn d56sw. De Blueridge is nergens op stock en de Wasburn moeten ze ook bestellen als ik die wil. Is er iemand die deze gitaren al bespeeld heeft? En kan zeggen welke de beste is voor het geld dat ze kosten?

mvg,Kris.

Eko
10 april 2007, 17:00
Volgens mij heeft Guitarcenter in Wierden de Blueridge hangen. site guitar.nl kun je mailadres vinden.
Is inderdaad een leuke gitaar, niets mis mee. Goed gebouwd en netjes afgewerkt.

-Yves-
10 april 2007, 19:58
Ik heb meer vertrouwen in een Blueridge.
Het lijkt me hoe dan ook verstandig om een gitaar eerst te proberen voor je ze koopt. Misschien toch op zoek naar een andere winkel die de modellen heeft hangen. Lijkt me gewoon een veel beter plan.

Veel succes!

Pun
10 april 2007, 20:39
Luthier's Gitaren in Den Bosch heeft ook een aardig aantal blueridges hangen. Ik weet alleen niet zeker of er ook een 160 tussen hangt. Zou je even kunnen bellen voor de zekerheid. Kijk op hun site voor contact info: http://www.luthiers-gitaren.nl/

Ik heb zelf daar een BR-40-LH gekocht en die is echt fantastisch + 2 jaar garantie + geen inbouwkosten als ik ooit electronica in wil laten bouwen.

krikke27
11 april 2007, 18:59
Ik kom wel uit belgie, dus naar nederland rijden om eens een gitaar te proberen is wel ver. :)
Is er mischien iemand die één van deze gitaren heeft,die er meer kan over zeggen?
kris.

jplm
11 april 2007, 19:57
Ik kom wel uit belgie, dus naar nederland rijden om eens een gitaar te proberen is wel ver. :)

Ho eens even, ik ben twee weken geleden vanuit Nijmegen naar Kortrijk gereden, was ook drie uur heen en drie uur terug, om een Dobro uit te proberen (die ik niet gekocht heb).
Je moet wat voor de hobby overhebben, vind ik.

Groet, Jan.

krikke27
11 april 2007, 21:35
Luthier's Gitaren in Den Bosch heeft ook een aardig aantal blueridges hangen. Ik weet alleen niet zeker of er ook een 160 tussen hangt. Zou je even kunnen bellen voor de zekerheid. Kijk op hun site voor contact info: http://www.luthiers-gitaren.nl/

Ik heb zelf daar een BR-40-LH gekocht en die is echt fantastisch + 2 jaar garantie + geen inbouwkosten als ik ooit electronica in wil laten bouwen.

Ik heb even een mail gestuurd of ze de blueridge br-160 in stock hebben.
mvg,Kris.

Pun
11 april 2007, 22:41
Mijn fout, ik nam aan dat je uit NL kwam :)

Maar ja, je moet het uiteindelijk natuurlijk zelf kijken wat voor jouw het beste uit komt.
Ik wil eigenlijk nog steeds een keer naar die winkel in Antwerpen (of was het Brussel), waar ze alleen maar lefties hebben, zodat ik ook nog een paar verschillende gitaren uit kan proberen :)

-Yves-
12 april 2007, 21:54
Ik kom wel uit belgie, dus naar nederland rijden om eens een gitaar te proberen is wel ver. :)
Is er mischien iemand die één van deze gitaren heeft,die er meer kan over zeggen?
kris.
Ik ben zeker dat de trip naar NL de investering waard is. Ze hebben daar meer muziekwinkels met degelijk akoestisch materiaal, meer keuze en vaak betere prijzen.
(Als het goed is, moeten we het ook zeggen hé ;-) )

Vroeger had je in Mortsel Artisan maar ik heb begrepen dat deze winkel niet meer bestaat. Verder weet ik niet waar ze Blueridge verkopen.

Zoek een paar winkels in één of andere Nederlandse stad en maak er een uitstapje van.

Veel succes met je zoektocht.

^~Wijnand^~
14 april 2007, 18:26
Ik zou voor de Washburn D56SW gaan...heb ze weleens beiden gespeeld en was meer onder de indruk van de Washburn.
De Blueridge klonk droog en miste diepe bassen en sustain; er zat zeker geen slecht geluid in, maar het was niet mijn smaak.
De Washburn klonk veel warmer.

krikke27
15 april 2007, 19:40
hey allemaal,

Ik ben gisteren eens naar keymusic geweest,en even wat gitaren getest.
de eerste was een washburn d56sw, persoonlijk vond ik die niet veel beter dan mijn washburn d8 (instapmodel).
de volgende was een martin d16-gt,die was wel naar mijn smaak,maar een beetje boven mijn budget (1500 €).
Ik heb ook nog even de martin d-28 geprobeerd. even dromen mag he :B
maar die klonk helemaal niet goed,ik denk dat er iets mis geweest moet zijn met die gitaar,dit zou toch een top gitaar moeten zijn.
voor de rest heel weinig acoustic gitaren, taylor was momenteel niets van binnen,en van takamine alleen de budget line.
ben dan even bij een winkel bij mij in de buurt geweest en daar een guild GAD-50 getest,en die was tot hier toe de beste die ik gehoord heb.
dus nu nog even die blueridge ergens proberen.

groeten ,kris.

^~Wijnand^~
15 april 2007, 23:03
hey allemaal,

de volgende was een martin d16-gt,die was wel naar mijn smaak,maar een beetje boven mijn budget (1500 €).
Ik heb ook nog even de martin d-28 geprobeerd. even dromen mag he :B
maar die klonk helemaal niet goed,ik denk dat er iets mis geweest moet zijn met die gitaar,dit zou toch een top gitaar moeten zijn

Ik heb ook een tijdje geleden op een Martin D16GT gespeeld en die klonk echt waanzinnig goed. Geweldig voor fingerpicking met veel volume.
En ik hoor steeds meer en meer over Martin D-28's die hun geld helemaal niet waard zijn en eerlijk gezegd is het voor mij niet eens een 'droomgitaar' meer, juist om de reden dat ze bij Martin tegenwoordig erg a-constant zijn in de produktie. Er zijn natuurlijk wel nog steeds goede Martins met een geweldige klank, maar die ben ik in Nederland nog maar weinig tegengekomen, behalve die D16GT.

krikke27
17 april 2007, 18:18
ik ga vrijdag naar demonte in mechelen,hij heeft dan een blueridge BG-160 binnen. het zal dan tussen deze gitaar en de guild GAD-50 gaan.

blueridge BG-160 :http://www.sagamusic.com/catalog/details.asp?ProductID=BG-160

guild GAD-50:http://www.elderly.com/fmic/items/GAD50-ANT.htm

MarkNijland
17 april 2007, 18:37
Ik heb een BR-160 uit 2004 en ik vind hem geweldig. Mooie ronde klank. Kijk even op de site van Maurysmusic (http://www.maurysmusic.com/blueridge_vs__martin), daar hebben ze een paar leuke filmpjes ter vergelijking met Martin. En deze site (http://www.maurysmusic.com/blueridge_video_clips) ook. Eigenlijk slaat zo'n vergelijking nergens op, maar het laat wel zien dat een Blueridge van goeie huize komt. Het enigste wat ik jammer vind is de nep overversierde headstock en dat de 3e en 4e snaar de stemmechanieken van de A en B snaar raken. Mail me even als je nog vragen hebt.
Succes!

Mark

Ps: Over de Guild heb ik veel lovende dingen gehoord, maar nooit op gespeeld, dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen. Let er ook op dat alles gewoon anders klinkt doordat er overal andere snaren opzitten...

Flipkoos
17 april 2007, 23:34
Er hangt ook een BR160 op marktplaats.

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/88415443-blueridge-br-160.html?

krikke27
22 april 2007, 14:46
gisteren in mechelen bij demonte muziekshop op een blueridge bg-160 gespeeld.kwam een mooi warm geluid uit. de gitaar is wel heel licht van gewicht. maar verder heel mooi afgewerkt.ook even een takamin van 1500 euro geprobeerd,maar die was niet beter.
het geluid tussen de blueridge en de guild ligt heel dicht bij elkaar.
ik ga er nog een paar nachtjes over slapen en begin volgende één van de twee kopen.

mvg,kris.

-Yves-
22 april 2007, 15:52
Laat het gewicht je niet afschrikken. Zit hem soms in de keuze van het hout. Los van de houtkeuze, lichte gitaren klinken vaak wat beter maar zijn wat gevoeliger.
Ik ben van mening dat je met een Blueridge of een Guild niet fout kan zitten. Maar die keuze moet jij maken.

Succes.

krikke27
19 mei 2007, 14:29
Hey allemaal,

Ik zou graag een nieuwe gitaar aanschaffen,maar ik twijfel tussen de blueridge br-160 of de washburn d56sw. De Blueridge is nergens op stock en de Wasburn moeten ze ook bestellen als ik die wil. Is er iemand die deze gitaren al bespeeld heeft? En kan zeggen welke de beste is voor het geld dat ze kosten?

mvg,Kris.
Ik heb vandaag een 2de hands larrivee d-05 gekocht.was nog in nieuwstaat.
stond hier te koop bij gitaarmarkt.De gitaar heeft een heerlijk geluid.
Het is dus toch een andere gitaar geworden.
Groeten, Kris.