PDA

View Full Version : London city vraagje



EpiCenturiesAWAy
10 april 2007, 13:02
Die oude plexi klonen, evenaren die de oude marshall plexi's ?
En in hoeverre is dit geluid gelijk aan de plexi's ?
Ik heb hier: http://www.2dehands.be/london-city-dea-250-100-20560213.html?per=75&qq=london%20city
deze dus zien staan en het lijkt me wel interessant die van 100 watt te hebben, alleen is 500 misschien wat veel geld ?
Of een grote NO NO en verder zoeken naar een marshall JMP of goede jcm 800 ?



T

dr.distortion
10 april 2007, 13:08
Link doet het niet. Maar als het zich gaat om de London City DEA 100 (mark IV), deze heb ik zelf. Beregoed clean geluid, maar voordat die gaat oversturen is je voorgevel 2 meter naar voren geschoven haha. Er zijn wel mods (zie andere topics) bij de welbekende buizengoeroes, om de oversturing plexi-like te krijgen.

En 500 euro zijn ze niet waard. Een in perfekte staat zijnde top met nieuwe buizen....400 euro zou ik zeggen.

EpiCenturiesAWAy
10 april 2007, 13:18
edit: link aangepast!

dr.distortion
10 april 2007, 13:24
Epi, je hebt PM

EpiCenturiesAWAy
10 april 2007, 13:31
terug!1456

guitarnijboer
10 april 2007, 17:59
Het kunnen prima versterkers zijn maar 500 Euro is wel erg prijzig vind ik. Ik zie ze zelfs nog wel eens duurder..... belachelijk gewoon! Ik heb zelf een erg mooie uitvoering gekocht met plexi front en logo voor maar 250,- Euro.

300,- zou voor mij wel de top zijn. Ondanks dat vaak beweerd wordt dat ze 'helemaal gereviseerd' zijn, zou ik je ook aanraden het ding even open te schroeven voor je hem koopt. Vaak zijn de versterkers door de jaren heen onderhanden genomen door minder begaafde techneuten waardoor er nogal eens wat creatief soldeerwerk heeft plaatsgehad. Als je hier zelf niet handig in bent, moet je het dan opnieuw laten doen wat voor extra kosten kan zorgen.

Volgens mij staan op marktplaats trouwens nog wel goedkopere.....

Origineel is het geluid overigens anders dan een plexi. Het ding is op verschillende punten iets anders in elkaar gezet. Waarschijnlijk om rechtzaken met de gerenomeerde merken te voorkomen, maar dat weet ik niet zeker. Misschien was het ook gewoon onkunde. Het is wel betrekkelijk eenvoudig te veranderen naar Marshall specs.

EpiCenturiesAWAy
19 april 2007, 00:01
classy picture ;) :
http://img249.imageshack.us/img249/9580/issem4smallwp4.jpg

dr.distortion
19 april 2007, 00:04
Gefeliciteerd! Hopelijk heb je er veel plezier van!!! Ik zal hem gaan missen!