PDA

View Full Version : Gibson: Wel Of Niet?? Wie Helpt Mij??



Hellsbellsnl
10 april 2007, 08:58
Hallo gitaar liefhebbers,

Ik heb hier een zeer vreemd model gitaar.
Nergens een serienummer te bekennen.
Op de headstock staat "GIBSON"
En nu ben ik echt geen leek en kan mijn "SG" echt wel onderscheiden van een "LP"
Of een "Strat" van een "Tele"
indien je meer info hebt mail me dan even op:
patrick.adriaens@hotmail.com
foto's staan inmiddels erop.
Het model is semi hollow body.
2 "F" gaten
witte pickguard.
2 single coils (?????)
Hij lijkt op een marauder/ES type dat is het beste wat ik er van kan maken.
foto's vindt je hier:

http://s161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/

Grtzzzzzzzz......
And THNX

hendrix2
10 april 2007, 09:02
je kan een foto uploaden op bv. photobucket.com (even een accountje aanmaken). Ook sites als imageshack worden veel gebruikt.
Van daaruit kopieer je dan de link naar de foto en plaatst deze hier tussen
linkvandefoto
Zo zou het moeten lukken

bass blom
10 april 2007, 09:34
zet er bij dat op de headstock gibson geklodderd staat met een kwast.
dan weet meteen iedereen dat het weer een dikke nep is :D

Orpheo
10 april 2007, 09:46
dit is geen gibson; elementen, wiring, halsconstructie, strapknoppositie, vorm F-gat, brug, model bigsby, inleg, soort frets+binding, nulfret, gebrek aan serienummer, trussrodcover...

allemaal NIET als gibson. gibson doet t zelf anders, heel anders.


en als dat niet sluitend genoeg is: het logo is erop geschilderd ipv ingelegd of ge'silkscreen'd...

zeppo
10 april 2007, 09:54
zet er bij dat op de headstock gibson geklodderd staat met een kwast.
dan weet meteen iedereen dat het weer een dikke nep is :D
Nee, dat logo is juist bijzonder, ook dat is handwerk. Ziet er uit als een 'Employee Custom Special Stock (limited)' uit 1965, en wel een hele speciale, met een feek-bigsby :D

LaurentB
10 april 2007, 10:03
Ik ben geen expert, maar dat logo is inderdaad heel raar! Geen Gibson, wel grappig.

bert k
10 april 2007, 10:16
Ziet eruit als een ouwe Italiaan. Vraagje voor Wietse.

Dirk_Hendrik
10 april 2007, 10:34
Da's precies wat ik ook dacht :D

Luke-wannabe
10 april 2007, 11:50
Ik hoop niet dat je er teveel voor betaald hebt..

Hellsbellsnl
10 april 2007, 12:03
Hallo allemaal,

alvast bedankt voor de reacties.
A) ik heb er niets voor betaald.Hij is van een bekende en deze heeft hem georven na een ongeval van zijn broer.
B) hij is ook niet te koop.
C) de eignaar wilde graag wat meer achtergrond info over de gitaar en ik heb hem aangeboden dit voor hem te doen daar ik een SG nog wel van een LP kan onderscheiden en hij niet weet of je een gitaar links of rechtsom vasthoud.

jasper159
10 april 2007, 12:07
Nja, zolang hij maar goed speelt en lekker klinkt! :hippie:

GunMetalBlue
10 april 2007, 12:09
Hallo allemaal,

alvast bedankt voor de reacties.
A) ik heb er niets voor betaald.Hij is van een bekende en deze heeft hem georven na een ongeval van zijn broer.
B) hij is ook niet te koop.
C) de eignaar wilde graag wat meer achtergrond info over de gitaar en ik heb hem aangeboden dit voor hem te doen daar ik een SG nog wel van een LP kan onderscheiden en hij niet weet of je een gitaar links of rechtsom vasthoud.

Oh, bedankt voor de info! :D

Gitaartje ziet er leuk uit hoor :)
heb je samples?

Hellsbellsnl
10 april 2007, 12:14
Hallo,

Helaas geen samples o.i.d.
Heb hem alleen maar gezien op de foto's en ben toen een beetje aan het zoeken gegaan.
Wel vreemd dat men op andere sites zegt dat hij niets waard is en men hem wel erg graag wil kopen.

zie onderstaande reactie bijvoorbeeld:

Beste,

N.a.v. uw oproep: de betreffende gitaar is een zg. proto-type. Na veel gezever en experimenteer qua vormgeving etc. zijn daar later de ES modellen uit voorgekomen. Gibson gaf haar de nam Dosmanos aan.
Ik zou maar erg zuinig zijn op deze gitaar. De waarde is moeilijk in te schatten maar zal ca. 45000 U$ zijn.
Ik bied u als verzamelaar eventueel Eur. 18000. Opgemerkt dient te worden dat het wel moeilijk te verkopen exemplaren zijn.
Ik verneem het wel.

Vr.gr.

Deze reactie is afkomstig van:
Naam: Sjaak

dus...............................................

MichaelSS
10 april 2007, 12:29
Right.....

worst
10 april 2007, 12:32
gelijk meegeven natuurlijk!!!

voor 1800 euro kan je wel een echte gibson kopen

MichaelSS
10 april 2007, 12:33
18000.......

Geloof er niks van.

bass blom
10 april 2007, 12:41
wat is nou de bedoeling van dit topic?
dat we raden wie wie in de maling neemt?
*peutert in zn neus*

bert k
10 april 2007, 13:00
Wat denk je zelf... :confused:


Topicstarter: vraag eens aan Wietse, ook hier op het forum. Die is erg deskundig in ouwe lowbudged gitaren (wat ik denk dat dit is.)

Hellsbellsnl
10 april 2007, 16:49
Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties.Ik heb nu ook eindelijk een mail retour van gibson nederland en hierin wordt ook vermeld dat het inderdaad geen model is wat hun ooit in productie hebben gehad. De vraag blijft nu echter: WAT IS HET WEL??OF WAT WAS HET VOOR ER "Gibson" OPGEZET WERDT???
en Wietse is op de hoogte gesteld

MichaelSS
10 april 2007, 16:58
Staat er niks op de hals ??? ( Hals eraf ).
Niks onder de elementen??

Hellsbellsnl
10 april 2007, 17:01
Staat er niks op de hals ??? ( Hals eraf ).
Niks onder de elementen??
Wordt aan gewerkt.
Kom hier nog op terug.

wietse
10 april 2007, 17:13
Wat denk je zelf... :confused:


Topicstarter: vraag eens aan Wietse, ook hier op het forum. Die is erg deskundig in ouwe lowbudged gitaren (wat ik denk dat dit is.)

helemaal gelijk het is zoéén http://www.wietsesguitars.nl/auditionhollowready.JPG

deze zit vol met slagplaten wat vreemd genoeg zo hoort kocht hem met 1 vel oranje slagplaat en overal gaatjes waar de andere slagplaten horen te zitten dus deze zelf gemaakt.
het is een typisch kawai product de mijne is gemerkt audition, je komt ze niet veel tegen maar ze zijn ook niet veel waard, die van mij speelt goed en klinkt ook wel lekker en voelt verder degelijk aan.
die van jou is niet origineel meer toggleswitch hoort daar niet, maar zolang hij goed speelt en klinkt is dat geen probleem.
voor een verzamelaar is de waarde nu practisch nul rond de 100 euro houdt nu op mischien 150 maar ook echt niet meer .

MichaelSS
10 april 2007, 17:19
Maar is dit niet heel erg in de war te brengen met een ander merk? Die wellicht meer waard is dan deze?

Ik bedoel.. als je van epiphone en gibson het logo afhaalt dan haal je ze ook door elkaar (ik iig :chicken: ).

Hellsbellsnl
13 april 2007, 13:49
De foto van wiets klopt precies met de belijning van mijn foto's
Ga er dan ook van uit dat dit een zelfde is en hierop d enodige "huisvlijt" is toegepast.
Mag ik jullie allen hartelijk danken voor de reacties.
Ik heb die knakker met het bedrag van 18 mile nog terug gemaild dat hij zijn catalogie nog maar eens goed moest naslaan hierop.

Allemaal bedankt.

Nellyrocks
13 april 2007, 14:14
Ik heb die knakker met het bedrag van 18 mile nog terug gemaild dat hij zijn catalogie nog maar eens goed moest naslaan hierop.

kan je die gitaar niet gewoon aan hem verkopen? Als ie er €18000 voor over heeft. Boeie.

Hellsbellsnl
13 april 2007, 14:19
kan je die gitaar niet gewoon aan hem verkopen? Als ie er €18000 voor over heeft. Boeie.
Gitaar is niet te koop is erfstuk.
Wilde alleen weten wat het precies voor iets was.
Het ging mij absoluut niet om de waarde.
Toch bedankt voor je reactie.

STW
13 april 2007, 14:47
grappig, ik heb ook een 60s gitaar uit de kawai-fabriek (weet ik dankzij wietse)
daar is t merk weggehaald en in de body staat VOX ENGLAND gekrast :P

Hellsbellsnl
13 april 2007, 14:50
grappig, ik heb ook een 60s gitaar uit de kawai-fabriek (weet ik dankzij wietse)
daar is t merk weggehaald en in de body staat VOX ENGLAND gekrast :P

Ha da's lache,
volgens mij wilde iedereen indertijd een duurder merk dan hij/zij zich kon veroorloven.
Ik krijg ook steeds meer vreemde merken om mijn oren (vooral japanse en koreanen e.d.)