PDA

View Full Version : welke amp



rsvarthur
7 januari 2003, 17:09
Ik ben op zoek naar versterker voor huiskamergebruik (heb vrijstaand huis, dus ben wel in staat om af en toe de kopjes in de kast lekker te laten rinkelen :smile:).

Heb nu Peavey transtube studio pro, maar zoek iets wat meer bij mijn smaak past. Paar steekwoorden:

- zuiver helder warm clean geluid
- warme distortion
- bluesy/bluesrock achtig geluid (geen metal, ben ouwe lul)
- speel ook veel liedjes clean die je ook net zo goed acoustisch kunt doen, maar veel volume is af en toe zo lekker.
- 2e hands
- budget: als het maar value for money is, maar de pijngrens ligt bij ca. 800 EURO, maar minder is natuurlijk niet erg

Wie heeft tips?

Sj03rd
7 januari 2003, 17:45
Marshall buizenbakkie....

een redelijk oude moet te vinden zijn voor dat geld.

Jeee
7 januari 2003, 17:48
Ik heb een Laney LC15, ben er zeer tevreden over.
15 watt class A lampencombo, super cleangeluid, en ook een lekkere bluesy distortion. 't klinkt een beetje als een Fender Blues Junior, maar hij heeft veel meer distortion voorradig. Gaat ook écht wel hard voor zo'n klein bakkie.
Hij kost nieuw geloof ik minder dan 300 Euro, echt bijzonder veel waar voor je geld.
Ik heb de mijne 2e-hands gekocht, voor 200 Euro.
Laney is een zwaar onderschat merk, vind ik, maar dit geheel terzijde. :grin:
Check anders http://www.laney.co.uk/html/products/valve/LC15.htm voor meer info.

Laney LC30 of VC30 is anders ook een optie.

Jeee
7 januari 2003, 17:51
Of je kan mijn Marshall Valvestate 8080 overkopen.
Klinkt kut, maar wel heel bluesy ... :grin:

Anders sluit ik mij aan bij Sj03rd.
Een JCM800 combo bv., al heeft ie niet echt een bijzonder clean.

rsvarthur
7 januari 2003, 17:55
Op 2003-01-07 17:51, schreef Jeee:
Of je kan mijn Marshall Valvestate 8080 overkopen.
Klinkt kut, maar wel heel bluesy ... :grin:

Anders sluit ik mij aan bij Sj03rd.
Een JCM800 combo bv., al heeft ie niet echt een bijzonder clean.


Tja, als je kut bluesy vindt, of andersom...

Jeee
7 januari 2003, 18:07
Op 2003-01-07 17:55, schreef rsvarthur:

Tja, als je kut bluesy vindt, of andersom...


Dat was dus een -weliswaar bijzonder flauwe- grap.
Ik zet die " :grin: " er dan ook niet voor niks achter.

Ik probeer gewoon te helpen, hoor.

Bins
7 januari 2003, 18:13
Peavey Classic 30?

jpb
7 januari 2003, 20:11
Voor een ouwe lul (ben ik ook) is een oude fender ook te overwegen, zeker zoals je het geluid beschrijft waar je naar op zoek bent. Silverface Fenders zijn te betalen en onverwoestbaar. Bovendien is onderhoud simpel en zijn onderdelen gemakkelijk te krijgen. Vaak hebben ze nog een servicebeurt nodig voor de volgende 30 jaar en zijn goede speakers op termijn wenselijk. Sommige modellen zullen dan zeker binnen je budget vallen. Aan hoeveel Watt dacht je? Succes.

Dude
8 januari 2003, 01:07
mijn peavey combo wat voor je, clean / blues maar geen metal....

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/6771.htm

rsvarthur
8 januari 2003, 09:54
Op 2003-01-07 18:07, schreef Jeee:


Op 2003-01-07 17:55, schreef rsvarthur:

Tja, als je kut bluesy vindt, of andersom...


Dat was dus een -weliswaar bijzonder flauwe- grap.
Ik zet die " :grin: " er dan ook niet voor niks achter.

Ik probeer gewoon te helpen, hoor.


No offence! Ik had de grap door, en had achter mijn opmerking ook :grin: moeten zetten. THX for help!

rsvarthur
8 januari 2003, 10:10
Op 2003-01-07 20:11, schreef jpb:
Voor een ouwe lul (ben ik ook) is een oude fender ook te overwegen, zeker zoals je het geluid beschrijft waar je naar op zoek bent. Silverface Fenders zijn te betalen en onverwoestbaar. Bovendien is onderhoud simpel en zijn onderdelen gemakkelijk te krijgen. Vaak hebben ze nog een servicebeurt nodig voor de volgende 30 jaar en zijn goede speakers op termijn wenselijk. Sommige modellen zullen dan zeker binnen je budget vallen. Aan hoeveel Watt dacht je? Succes.


Zit zelf ook al met een fender in mijn hoofd, maar ja er is nog zoveel meer. Tja, hoeveel watt? Ik hoef er geen concertzaal mee te vullen, maar ik wil er wel de ramen mee laten rammelen. Hoeveel heb je dan nodig?

Negative K3 fan
8 januari 2003, 10:12
een laney buizen versterker of een peavey uit de classic serie, of een silverface kleine fender combo.

jpb
8 januari 2003, 21:07
Op 2003-01-08 10:10, schreef rsvarthur:
Zit zelf ook al met een fender in mijn hoofd, maar ja er is nog zoveel meer. Tja, hoeveel watt? Ik hoef er geen concertzaal mee te vullen, maar ik wil er wel de ramen mee laten rammelen. Hoeveel heb je dan nodig?


Wil je de kopjes/ramen laten rammelen dan schat ik dat je min. 30W (buizen dan) met efficiente speakers (minimaal 2x10" of 1x12") nodig hebt.

chapter
9 januari 2003, 19:47
Ik heb een JCM 900 hi gain master volume. Deze heeft twee gain kanalen en geen clean kanaal. Ik zou graag een clean en twee (verschillend van sound) gain kanalen hebben.
Ik ben wel vrij tevreden over de marshall sound. Dus zou ik het volgende doen?
1. een JMP1 préamp kopen.
2. mijn head verkopen en vervangen door een DSL100 of TSL100
3. een JCM 900 dual kopen (tweedehands?) en evt. met twee heads wisselen of andere verkopen.
4. een mesa boogie v-twin
5. ... (andere mogelijkheden + prijs)

hopelijk kan er hier iemand raad geven.

chapter
9 januari 2003, 20:10
Ik heb een JCM 900 hi gain master volume. Deze heeft twee gain kanalen en geen clean kanaal. Ik zou graag een clean en twee (verschillend van sound) gain kanalen hebben.
Ik ben wel vrij tevreden over de marshall sound. Dus zou ik het volgende doen.
1. een JMP1 préamp kopen.
2. mijn head verkopen en vervangen door een DSL100 of TSL100 (indien ja, welke is de beste)
3. een JCM 900 dual kopen (tweedehands?) en evt. met twee heads wisselen of andere verkopen.
4. een mesa boogie v-twin
5. ... (andere mogelijkheden + prijs)

hopelijk kan er hier iemand raad geven.
P.S. Is en JCM 900 echt zoveel beter dan de JCM 2000?

chapter
9 januari 2003, 20:21
Ik heb een JCM 900 hi gain master volume. Deze heeft twee gain kanalen en geen clean kanaal. Ik zou graag een clean en twee (verschillend van sound) gain kanalen hebben.
Ik ben wel vrij tevreden over de marshall sound. Dus zou ik het volgende doen.
1. een JMP1 préamp kopen.
2. mijn head verkopen en vervangen door een DSL100 of TSL100 (indien ja, welke is de beste)
3. een JCM 900 dual kopen (tweedehands?) en evt. met twee heads wisselen of andere verkopen.
4. een mesa boogie v-twin
5. ... (andere mogelijkheden + prijs)

hopelijk kan er hier iemand raad geven.
P.S. Is en JCM 900 echt zoveel beter dan de JCM 2000?

Lobotommie
10 januari 2003, 16:24
Op 2003-01-07 17:09, schreef rsvarthur:
Ik ben op zoek naar versterker voor huiskamergebruik (heb vrijstaand huis, dus ben wel in staat om af en toe de kopjes in de kast lekker te laten rinkelen :smile:).

Heb nu Peavey transtube studio pro, maar zoek iets wat meer bij mijn smaak past. Paar steekwoorden:

- zuiver helder warm clean geluid
- warme distortion
- bluesy/bluesrock achtig geluid (geen metal, ben ouwe lul)
- speel ook veel liedjes clean die je ook net zo goed acoustisch kunt doen, maar veel volume is af en toe zo lekker.
- 2e hands
- budget: als het maar value for money is, maar de pijngrens ligt bij ca. 800 EURO, maar minder is natuurlijk niet erg

Wie heeft tips?

Lobotommie
10 januari 2003, 16:30
Op 2003-01-07 17:09, schreef rsvarthur:
Ik ben op zoek naar versterker voor huiskamergebruik (heb vrijstaand huis, dus ben wel in staat om af en toe de kopjes in de kast lekker te laten rinkelen :smile:).

Heb nu Peavey transtube studio pro, maar zoek iets wat meer bij mijn smaak past. Paar steekwoorden:

- zuiver helder warm clean geluid
- warme distortion
- bluesy/bluesrock achtig geluid (geen metal, ben ouwe lul)
- speel ook veel liedjes clean die je ook net zo goed acoustisch kunt doen, maar veel volume is af en toe zo lekker.
- 2e hands
- budget: als het maar value for money is, maar de pijngrens ligt bij ca. 800 EURO, maar minder is natuurlijk niet erg

Wie heeft tips?

Als het echt moet rinkelen, neem dan een oude dual showman (2 .15inch) nu ongeveer te koop voor rond de 750 euro, het nadeel van een zere rug is blijkbaar bij een stationair verblijf te verwaarlozen, trouwens je buren horen je wel (die van mij wonen nog net op zichtafstand 1,5 km, en als ik eens in een wilde bui alleen thuis was .....ging het loos), mijn vrouw verbaasde zich altijd over het stof wat overal lag.