PDA

View Full Version : Mijn nieuwe gitaar =)



Strangegun
9 april 2007, 18:32
Bij mijn tante lag nog een elec gitaar op zolder en nu ik net speel dacht ze messchien heeft die twan er wel wat aan moest hem wel opknappen :)
speel nu net een half jaar en mijn leraar zei dat ik toch echt een mooi gitaartje heb gekregen. was wel een vooruitgang op mijn richwood

maar ik weet niet heel veel over deze gitaar weet iemand of hij enig goed is en wat hij nu waard is ?

Ibanez artist uit 1980
bv dank,

hier een foto
http://img120.imageshack.us/img120/2348/spa0016df4.jpg (http://imageshack.us)

als er nog ergens een foto van nodig is zeg ut me.

glasbier
9 april 2007, 18:37
mooi ding!

LaurentB
9 april 2007, 18:40
Dat is %$##@! een HEEL mooi gitaartje!!! Kan zeker enkele honderden euro's opbrengen (tussen de 300 en 700, ik weet even niet welk type het precies is), maar kijk ook maar eens op:

http://www.ibanezcollectors.com/cgi-bin/discus/discus.cgi?pg=topics

Van de oudere Ibanezzen zijn de Artists wel de meer gezochte exemplaren hoor!

no 1 hops
9 april 2007, 18:41
en alle reden om hier HEEL zuinig op te zijn.
originele, oude,goed onderhouden zijn duur.
maar wie laat zo'n beauty nu op zolder liggen?
vind hem mooier als een lespaul

Strangegun
9 april 2007, 18:43
HIj heeft ook emotionelen waarden voor mijn tante want, hij was van mijn oom die een auto ongeluk kreeg in 1991 (opslag dood) dus weg doe ik hem niet maar was gewoon benieuwd.

Tupelo
9 april 2007, 18:55
Dat zijn heel erg goede gitaren!!!
Mag je echt heel erg blij om zijn als je daar een geconserveerde versie van hebt.
Niet aan prullen! :o

Vraag me trouwens af.., die elementen, zijn die origineel, nee toch..? :confused:

Strangegun
9 april 2007, 18:58
elementen zijn ? die 2 witten blokjes onder he ? :p


edit : heb eve gekeken of je dat bedoelde ja ze zijn orgineel alleen wel een klein beetje geroest (de schroefjes)

wietse
9 april 2007, 19:21
gefeleciteerd, en wees er zuinig op, jij hoeft in ieder geval niet meer te sparen voor een goede podiumwaardige gitaar, die heb je dus al.
nadeel is wel dat ze vaak erg zwaar zijn, maar klinken die dingen!

Strangegun
9 april 2007, 19:47
gefeleciteerd, en wees er zuinig op, jij hoeft in ieder geval niet meer te sparen voor een goede podiumwaardige gitaar, die heb je dus al.
nadeel is wel dat ze vaak erg zwaar zijn, maar klinken die dingen!

hij is inderdaad best zwaar..

LaurentB
9 april 2007, 19:49
hij is inderdaad best zwaar..

Onder andere daarom heeft-ie zo'n goede sustain (waarschijnlijk)

Tupelo
9 april 2007, 20:07
Er horen wel nog elementkapjes bij, misschien moet je je tante daar nog eens naar vragen, dan is 'ie volledig.
Oogt ook wat fijner, vind ik.

nielsduursma
9 april 2007, 20:17
Er horen wel nog elementkapjes bij, misschien moet je je tante daar nog eens naar vragen, dan is 'ie volledig.
Oogt ook wat fijner, vind ik.

Volgens mij niet hoor tup. Die van mij heeft ook geen elementkapjes. Enige wat ik nog mis bij deze is dat mooie Ibanez staartstuk, maar die zat ook niet op alle versie's. (Gelukkig wel op de mijne :D :hippie: )

joke
9 april 2007, 20:58
wat je daar hebt is een ibanez artist ar 50 !!!
horen geen geen kapjes of staartstukken op enzo en zo te zien ook verder helemaal compleet en origineel.
elementen zijn de super 70 pups.
ik verzamel ze en deez heb ik ook ook al heb ik er v2 pups in gezet.
scheuren namelijk iets meer en hebben meer vet mids dan de hi fi sound uit de super 70 tigers.
deze plank doet zo tussen de 300 en 450 eurootjes.
het is een hele betrouwbare en mooie rocker en ik treed er regelmatig mee op!
proficiat!!!
eric

jorrit
9 april 2007, 21:05
v2 in de vorm van ibanez v2? pff jij liever als ik...

Strangegun
9 april 2007, 21:15
wat je daar hebt is een ibanez artist ar 50 !!!
horen geen geen kapjes of staartstukken op enzo en zo te zien ook verder helemaal compleet en origineel.
elementen zijn de super 70 pups.
ik verzamel ze en deez heb ik ook ook al heb ik er v2 pups in gezet.
scheuren namelijk iets meer en hebben meer vet mids dan de hi fi sound uit de super 70 tigers.
deze plank doet zo tussen de 300 en 450 eurootjes.
het is een hele betrouwbare en mooie rocker en ik treed er regelmatig mee op!
proficiat!!!
eric

bedankt man :) want wist echt niet wat ik voor me had :p

Luca P
9 april 2007, 21:41
Da's een hele mooie.
Ik had ooit een AM50 (min of meer de semi uitvoering), maar die is helaas weg.
Op deze site staan meer leuke vintage Ibanezjes.

http://216.250.245.172/vintagepage/index.html

AART
9 april 2007, 22:56
Heel mooi ding!

Wees er zuinig op!

Rinze
10 april 2007, 00:41
Zo te zien is het een AR50 of AR100 met V2-pickups. Kun je een paar betere foto's maken, dan komen we er wel uit wat het precies is. Is de body effen van kleur of is ie sunburst (zeg maar met een verloop qua kleur)?

EDIT: had niet gezien dat er al een tweede pagina was, Joke/Eric was me al voor, denk inderdaad dat het een AR50 is. De V2's zijn keramische scheurelementen, een soort kopieën van Dimarzio Super Distortions.

joke
10 april 2007, 08:58
volgens mij zitten er super 70 pups in rinze , gezien het feit dat het een plank is die dus al een tijdje op zolder ligt denk ik dat ie gewoon standaard is .

het is dat ik mij destijds kon herrineren dat jij nog 2x v2 pups had liggen uit de duurdere ar 100 en ze mij wel wilde slijten anders had ik ze niet gehad en gehoord!

want ze liggen nou eenmaal niet voor het oprapen ....

ze klinken overigens wel geweldig!!!

de super 70 hebben een beetje schelle piek bij de hogere noten

Rinze
10 april 2007, 09:05
Aha, was jij degene die ik ze verkocht heb, dat wist ik niet meer. Al dat gehandel via internet...

Maurice_732
10 april 2007, 09:57
Oke, ik weet niks over dit soort gitaren, maar hij ziet er wel vet uit :hippie:

DaveItUp
10 april 2007, 11:08
Is idd een AR50. AR50's waren de enige artists die in deze kleurencombi en uitrusting geleverd werden. Super70's indeed. Ik had exact dezelfde. Paar maanden terug voor 300 a 350(don't remember) verkocht. Mijne was wel redelijk "ge-aged" om t zo maar even te zeggen.

Loodzwaar en een les paul killer.

Hier een foto van mijn ouwe:

http://a267.ac-images.myspacecdn.com/00883/66/25/883025266_l.jpg

anibal
10 april 2007, 14:18
Bij mijn tante lag nog een elec gitaar op zolder en nu ik net speel dacht ze messchien heeft die twan er wel wat aan moest hem wel opknappen :)
speel nu net een half jaar en mijn leraar zei dat ik toch echt een mooi gitaartje heb gekregen. was wel een vooruitgang op mijn richwood

maar ik weet niet heel veel over deze gitaar weet iemand of hij enig goed is en wat hij nu waard is ?

Ibanez artist uit 1980
bv dank,

hier een foto
http://img120.imageshack.us/img120/2348/spa0016df4.jpg (http://imageshack.us)

als er nog ergens een foto van nodig is zeg ut me.


Ik moet nog wel eens bij je tante op de zolder !!

mooie ding man ! Ibanez artist uit 1980 !! pffff........... vet !!

Squier4ever
10 april 2007, 14:20
Ik moet nog wel eens bij je tante op de zolder !!

mooie ding man ! Ibanez artist uit 1980 !! pffff........... vet !!

wou je daar in een koffer gaan liggen wegrotten totdat ze je weer weggeeft? :D:D

jasper159
10 april 2007, 14:28
wou je daar in een koffer gaan liggen wegrotten totdat ze je weer weggeeft? :D:D

:seriousf:

..........

Strangegun
10 april 2007, 16:20
Ik moet nog wel eens bij je tante op de zolder !!

mooie ding man ! Ibanez artist uit 1980 !! pffff........... vet !!

er was ook nog een versterker maar die had ze een paar jaar geleden afgegeven :(