PDA

View Full Version : Nog taks te verwachten?



Jeee
7 januari 2003, 16:54
Ik heb onlangs een pedaal in de states gekocht. Via UPS werd deze bij mij thuis geleverd.

Normaal moet ik nog btw en invoerrechten betalen. Bij UPS zei men dat ze dat ze me het aanslagbiljet per post gingen opsturen.

Dat is nu al 2 maand geleden, en ik heb nog altijd niks gekregen. Kan het dat ik gewoon geen taks moet betalen, dat ze het vergeten zijn ofzo?

Btw, ik woon in België, mocht dat er iets toe doen.

starter
7 januari 2003, 17:31
Op 2003-01-07 16:54, schreef Jeee:
Ik heb onlangs een pedaal in de states gekocht. Via UPS werd deze bij mij thuis geleverd.

Normaal moet ik nog btw en invoerrechten betalen. Bij UPS zei men dat ze dat ze me het aanslagbiljet per post gingen opsturen.

Dat is nu al 2 maand geleden, en ik heb nog altijd niks gekregen. Kan het dat ik gewoon geen taks moet betalen, dat ze het vergeten zijn ofzo?

Btw, ik woon in België, mocht dat er iets toe doen.



Tja... België dat zegt natuurlijk al genoeg... de Belgische fiscus...

:wink: :grin:

Ic3gl0vE
7 januari 2003, 22:10
2 maanden al? aangezien de jaarwisseling is geweest mag je er van mij vanuit gaan dat het verjaard is

Kjiratsiekoedel
8 januari 2003, 07:43
Verjaard??? Dingen verjaren niet in één jaar, pas na meerdere jaren. Hoeveel weet ik niet (minstens 6).

Ik weet niet voor hoeveel je zou worden aangeslagen, maar als het veel is, hou het geld nog even apart.

En bel een balastingadviseur.

Ic3gl0vE
8 januari 2003, 11:14
Mijn moeder werkt trouwens bij de belastingtelefoon, ik zal het haar eens vragen

Robbert
8 januari 2003, 13:03
Bij UPS werken ze niet snel, dus reken jezelf niet rijk!

Mijn pa had eens wat besteld in Australie.. eerst werd er veel te veel (50%) belasting geincasseerd, toen weer alles terugekregen. Is ondertussen twee jaar geleden. Slechts een half jaar geleden alles opgelost. Leve UPS! :sad:

jpb
8 januari 2003, 13:20
Ik heb enkele malen iets uit de VS laten komen (element 3/2001 en pedaal 11/2002) maar nooit iets gehoord van de invoerbelasting. Ik reserveer wel altijd ruim 20% voor als er nog een aanslag komt. Ik begrijp ook niet goed waarom ik nooit iets gehoord heb (vind ik niet erg).

Ic3gl0vE
8 januari 2003, 17:25
maar een element en een pedaal (stomp boxje?) zijn vrij klein, dan heb je meer kans dat er geen tax berekent wordt dan wanneer je een hele gitaar koopt

PeArLjAm
8 januari 2003, 17:50
Ja als het goed is heb je gewoon mazzel met die kleine dingetjes en floepen die door de duane, zodat je geen taxes of wat dan ook hoeft te betalen. Ik kan me niet voorstellen dat je een element besteld en je belasting moet betalen als het in een klein doosje zit. Ik ken verschillende mensen die in de us besteld hebben (elementen + pedaaltjes)en die hebben naar mijn weten nooit belasting erover hoeven betalen.

Alexi
8 januari 2003, 20:38
Uhhum, ik heb zoals ik eerder gezegt heb ooit op een mailroom gewerkt en wat dat tax betreft, dat ligt geheel aan degene die het verzend, of die goed met het duane formulier omgaat:P
En het gaa ook niet om formaat, gewicht mensen dat is belangrijker, nou zie je een pedaaltje natuurlijk wel sneller over het hoofd, maarja, ze hebben wel wat beters te doen als taxes...Fictieve terroristen en bolletjesslikkers bijvoorbeeld...
Nouja als je niks hoeft te betalen is het gewoon tax-free:P

zZoRgO
12 januari 2003, 10:12
ow, ik dacht altijd dat je via ups geen invoer moest betalen, dat dat enkel via de post was, dat dit nodig was...?

domme ik :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2003-01-12 10:12 ]</font>

sash
12 januari 2003, 14:26
Enkele vrienden van me hebben al verscheidene pedalen gekocht in the states en daar ook nooit wat van gehoord.

Ic3gl0vE
13 januari 2003, 21:31
dan moeten ze hun pedaal ook AANZETTEN