PDA

View Full Version : Beste versterker rond 400 euro?



MusicGuitarMan
9 april 2007, 13:34
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe versterker te gaan kopen.
Ik wil rond de €400,- een versterker kopen. Ik wil dan gelijk een zo'n goed mogelijke die je ook kan gebruiken met optredens enzovoort.

Ik dacht zelf aan de Marshall MG 100 DFX, ik weet niet of dit de juiste keuze is.

Ik ga ook een multi effecten bedaal kopen, waarschijnlijk de Boss Gt-8 dus er hoeven niet persee effecten op de versterker te zitten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast heel erg bedankt!

Bas

------------------
Ik had nog niet vermeld waarom ik de HIWATT heb gekozen. Dus hier komt het, misschien heeft iemand er wat aan.

HI-WATT - MAXWATT G100/112R 100 WATT COMBO + REVERB
* 100 Watts 8ohm (120 into 4ohm)
* 12" Hiwatt High Performance Speaker
* High Input Jacks
* 2 Channel - Clean & Overdrive (Foot Switchable)
* Two Gain Stages on Overdrive Channel
* One Gain Stage on Clean Channel
* 3 Band EQ Bass, Middle & Treble
* Contour Control on Overdrive Channel
* Reverb (Foot Switchable)
* Effects Send Return with Level Control
* Ext Speaker Output
* Line Out
* Headphone Jack
* Master Volume
* *Optional Footswitch extra
http://www.guitar.com.au/amplifiers/electric/hiwatt/images/g100.jpg

Ik heb gekozen voor de HIWATT. Ik zat tussen de keuze MARSHALL 100 watt en HIWATT 100 watt. Ik heb ze naast elkaar gezet, uitgetest en het bleek dat de HIWATT veel meer toon laat horen. De MARSHALL heeft namelijk een dichte achterkant en daardoor wil het geluid nogal DOF klinken.

Ik heb mijn versterker ook gewoon staan in mijn kleine kamertje en heb buren. Dus ik speel vaak op z'n laagste niveau.
Op laag volume is het geluid van zeer goede kwaliteit. Je kan zoveel instellen als je zelf wil : GAIN 1, GAIN 2, CONTOUR, BASS, MIDDLE, TREBLE, VOLUME, REVERB, MASTERVOLUME.
Ook op hoogvolume doet hij het aardig! Ik neem hem vaak mee naar school voor optredens! Perfect!

Het mooie aan deze versterker is ook dat er een GAIN SWITCH op zit. Hierdoor kan je CLEAN spelen maar je kan hem ook op GAIN zetten. Je hebt twee verschillende GAINS. De één is meer voor PUNK, INDIE, gewone OVERDRIVE, ROCK en de tweede is meer voor METAL, HARDROCK wet een wat donkere klank, die je nog met de CONTOUR naar je eigen smaak kan instellen.

glasbier
9 april 2007, 13:46
waarom geen 2e hands voor 400,00?

MusicGuitarMan
9 april 2007, 13:47
waarom geen 2e hands voor 400,00?
Wat voor één zou ik dan moeten nemen?
En is dat dan niet vervelend met garantie enzo of als er iets mis is dat ik nergens naar toe kan?

E-J
9 april 2007, 13:47
Of waarom niet die Boss GT-8 achterwege laten en voor 800 euro een buizencombo kopen!

glasbier
9 april 2007, 13:49
wat voor muziek maak je?

glasbier
9 april 2007, 13:50
en wat voor gitaar heb je?

Jimwoud
9 april 2007, 13:50
Muziek stijl, Bands??

Wat voor effecten wil je?

Dan kan er wat gerichter antwoord gegeven worden.

Nobrain
9 april 2007, 13:53
wat dacht je van de Peavey ValveKing 112? die is bij Dirk witte precies 400,- euries.
Je kan hier zeker mee optreden (buizencombo :))

ColourofFire
9 april 2007, 16:05
Alsjeblieft geen MG100dfx. Das echt bagger.

K zou het multi effect weglaten en gewoon een goeie amp kopen.

Wickerman
9 april 2007, 16:13
Idd, met dat multi-effect maak je de keuze tussen amps alleen maar kleiner; niet elke amp past (volgens mij) even goed bij een multi-effect. Correct me if I'm wrong.

The Underdog
9 april 2007, 16:26
Wat hebben jullie tegen de mg100dfx, ik vind die beter klinken dan de oude valvestates. Wayne Static gebruikt die ook.

Squier4ever
9 april 2007, 16:43
nouja ik vind het precies andersom, de valvestates klinken imo vele lekkerder dan de MG's.
dat zijn schelle kutbakken terwijl de valves iig nog een beetje vol klinken (niet veel maar meer dan MG's

The Underdog
9 april 2007, 16:56
Mijn Valvestate klinkt scheller dan zo'n MG, maar die heb ik nog nooit in groepsverband uitgetest.

Strangegun
9 april 2007, 17:27
Randall RG 75 G3 heb ik zelf ben er zeer tevreden over kost 420 euro dacht ik
maar is wel wat meer metal gericht. http://www.feedback.nl/?id=55&b=40940510 ( linkje voor hoe hij eruitziet.)

ColourofFire
9 april 2007, 18:07
Mijn Valvestate klinkt scheller dan zo'n MG, maar die heb ik nog nooit in groepsverband uitgetest.

Daar heb je het al. Die MG100DFX's zijn als je in je eentje een speelt nog wel redelijk te doen, maar ik speelde op een bandavondje, waar ze besloten hadden dat zo'n ding de main amp was, en het klonk echt bagger. Had gelukkig mijn eigen bij me, en ik kreeg meteen een bak complimenten dat ik de enige gitarist was die een beetje normaal geluid had. Tis echt een schel, ongedefinieerd rotding.

happynjitram
9 april 2007, 18:29
laat die MG100DFX asjeblieft staan. Wat een rotgeluid komt daar uit zeg....

MusicGuitarMan
9 april 2007, 20:03
Dank jullie voor al deze snelle reacties, alleen ben ik nog niet echt verder gekomen.

Het is een hele domme vraag, maar maakt het heel veel uit of je nou een buizen of een normale versterker koopt?

Het is mij in ieder geval wel duidelijk dat ik de Marshall MG 100 DFX niet moet nemen...

Mijn besluit staat vast dat ik een Boss Gt8 koop en geen duurdere versterker.

Aanvullende gegevens:
Muziek genre: Ik speel veel Rock/Metal, maar speel ook Funk.
Gitaar: Ibanez S470 IB
Effect apparaat: Waarschijnlijk Boss GT-8
Bands: Metallica, Seether, 3Doors Down, Joe Satriani, Nickelback, Red Hot Chili Peppers, Element Eighty


Ik zoek dus de beste versterker voor €400,-.

Alvast Bedankt!

ExRxIxC
9 april 2007, 20:35
ik zou dan zoeken naar een goede clean, zal dan wel een buizenversterker worden, en fx loop natuurlijk.

buizen klinken natuurlijker en mooier. Het is ook wel leuk om ze te laten oversturen.

Wouter!
9 april 2007, 20:40
Daar heb je het al. Die MG100DFX's zijn als je in je eentje een speelt nog wel redelijk te doen, maar ik speelde op een bandavondje, waar ze besloten hadden dat zo'n ding de main amp was, en het klonk echt bagger. Had gelukkig mijn eigen bij me, en ik kreeg meteen een bak complimenten dat ik de enige gitarist was die een beetje normaal geluid had. Tis echt een schel, ongedefinieerd rotding.

Ik heb de versterker en ik heb dat niet, waarom niet? omdat je er je eigen geluid aan moet geven door aan de knoppen te draaien!

MusicGuitarMan
9 april 2007, 20:43
Ik moet dus een goede Clean versterker hebben omdat ik een multi effectprocesor heb. Hij moet veel vermogen hebben zodat ik er ook mee kan optreden.
Hij moet ook rond de €400,- zijn.

Maar maakt het heel veel uit of je een buizen versterker of een normale koopt? Want buizen zijn volgens mij wel heel snel veel duurder.

Alvast Bedankt!

Fumi SG
9 april 2007, 20:44
Probeer inderdaad eens een Randall. Ik zou dan wel tweedehands gaan kijken naar een RG75 uit de G2 series. Of een nieuwe G2 als je die nog kunt vinden. De nieuwe serie, G3, vind ik een stuk minder. Veel bassiger, minder strak. De G2 daarentegen heeft een erg lekkere strakke sound, zéker voor metal maar rock en blues gaat ook erg goed op dat ding. En hij heeft een mooie clean sound, lekker om mee te funken.

Tweedehands zou je misschien zelfs wel een RG100 top kunnen vinden met een mooi 2*12 cabinet.

En type in het vervolg gewoon in het zwart als je wilt, wel zo overzichtelijk en rustig.:)

Grooveyard21
9 april 2007, 20:47
ik zou zeggen probeer het verschil eens tussen een buizenversterker en transistor versterker.

voor de meeste gitaristen geld dat je uiteindelijk toch een buizenversterker wilt.

Wouter!
9 april 2007, 21:02
Als je voor t geld een buizenversterker KUNT krijgen zeker doen, let wel even op van welk merk en probeer vooral veel, heel veel uit

Fumi SG
9 april 2007, 21:07
Als je voor t geld een buizenversterker KUNT krijgen zeker doen, let wel even op van welk merk en probeer vooral veel, heel veel uit

Oh shit.. ben ik helemaal vergeten te vertellen, die Randall is géén buizenversterker.:roll:

MusicGuitarMan
9 april 2007, 21:08
Is het ook niet zo dat als je een buizen versterker gewoon thuis in de slaapkamer gebruikt, het helemaal niet zo mooi klinkt omdat je je volume niet hoog hebt staan? (ivm geluidsoverlast)

Balthazar
9 april 2007, 21:22
Is het ook niet zo dat als je een buizen versterker gewoon thuis in de slaapkamer gebruikt, het helemaal niet zo mooi klinkt omdat je je volume niet hoog hebt staan? (ivm geluidsoverlast)

helemaal niet mooi gaat misschien wat ver, wat mij betreft toch nog stukken mooier dan een transistor versterker.

Wouter!
9 april 2007, 21:24
hoe harder je een buizen zet, hoe mooier het klinkt (live zal het mooier klinken dan thuis)

Fumi SG
9 april 2007, 21:27
helemaal niet mooi gaat misschien wat ver, wat mij betreft toch nog stukken mooier dan een transistor versterker.

Deze post gaat misschien wat ver...


Dat een buizenbak op laag volume niet zo lekker klinkt als op bandvolume heeft het meest te maken met de speakers en het menselijk gehoor. Speakers klinken op hoog volume heel anders en dat wordt vaak aangenamer gevonden. Hetzelfde geldt voor het gehoor, als je iets op een wat hoger volume draait ervaar je het anders. Dit probleem heb je dus net zo goed bij een transistor als bij een buizen.

En Balthazar heeft blijkbaar nog nooit een goede transistoramp gehoord want hij gaat hier wel heel kort door de bocht. Er zijn zeker wel goede transistoramps die de meesten bij een blindtest waarschijnlijk niet eens van een buizenamp onderscheiden. Er zijn zelfs professionele (metal)gitaristen geweest die over transistoramps speelden, denk aan Dimebag Darrel.

Balthazar
9 april 2007, 21:59
ik snap je post fumi, ik zal me even nuanceren.
ik bedoel met 'een transistor versterker' niet een hele goede, maar eentje van 400 euro namelijk het budget van de TS. had ik er misschien bij moeten zetten. En bij dat budget vind ik, met name bij een overstuurd geluid, rock pop punk metal e.d., een ernstig in bedwang gehouden buizenbak vaak toch beter klinken dan een transistorversterker.

ik heb trouwens niets tegen transistorversterkers, wat mij betreft gaat er niets boven het clean van een roland jazz chorus bijvoorbeeld. en over dimebag, als enige gitarist vind ik zoiezo transistorversterkers prima werken, maar als er twee gitaristen zijn vind ik het geluid vaak wat ongedefinieerd en onduidelijk.

Ibanez RuleZ
9 april 2007, 22:15
Er zijn zelfs professionele (metal)gitaristen geweest die over transistoramps speelden, denk aan Dimebag Darrel.

maar die klonk dan ook een partij KUT :stop:

:p

Harrald

happynjitram
9 april 2007, 22:24
Ik heb de versterker en ik heb dat niet, waarom niet? omdat je er je eigen geluid aan moet geven door aan de knoppen te draaien!


Haha grapje hoop ik? De versterker is niet dramatisch natuurlijk, maar voor dat geld kan je zoveel beter krijgen. De versterker houdt het gewoon niet in vergelijking met andere versterkers uit die prijsklasse. Dan maakt het niet uit hoe goed je knopjes kan draaien.

ben vanhoof
9 april 2007, 23:43
Ik ben zo ook ooit begonnen, alleen was mijn multi effect goedkoper. Ik snap je wel, maar als je in een band zit etc gaat bij mijn weten de overdrive geluiden van een multi effect er veel minder goed doorkomen dan de drive van de versterker zelf. Zoek gewoon een versterker met een mooie distortion etc. en koop een goedkoper multi effect, wat wrsch al 200€ scheelt...

Je kan beter ineens iets goed kopen, dan allemaal bagger bijeen. Mijn bagger is er ook al bijna uit. Hetgene da ik nu nog koop zal ik de komende 10j zeker nog gebruiken...

Balthazar
9 april 2007, 23:53
Ik ben zo ook ooit begonnen, alleen was mijn multi effect goedkoper. Ik snap je wel, maar als je in een band zit etc gaat bij mijn weten de overdrive geluiden van een multi effect er veel minder goed doorkomen dan de drive van de versterker zelf. Zoek gewoon een versterker met een mooie distortion etc. en koop een goedkoper multi effect, wat wrsch al 200€ scheelt...

Je kan beter ineens iets goed kopen, dan allemaal bagger bijeen. Mijn bagger is er ook al bijna uit. Hetgene da ik nu nog koop zal ik de komende 10j zeker nog gebruiken...
spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? je zegt dat goedkope multie effecten minder doorkomen, en je zegt dat je beter ineens iets goeds kan kopen dan bagger, maar je raad hem wel aan een goedkoop multi effect te nemen?
ik kan niet begrijpen waarom iemand uberhaupt een goedkoop multi effect pedaal zou willen. zeker icm met een goede amp, zo ontzettend zonde van het geluid. maarja das misschien een eenzijdige mening, omdat ik zoiezo niet echt van multieffecten hou. wat ik zou doen :
- goede buizen amp met reverb ( scheelt alweer 1 effect :D) van 800, 2 of 3 kanaals
- af en toe een mooi pedaaltje oppikken

ExRxIxC
10 april 2007, 09:11
Oh shit.. ben ik helemaal vergeten te vertellen, die Randall is géén buizenversterker.:roll:

je kan dan ook nog 2e hands kijken voor de randall rg50tc, die is voor 400 wel te vinden en het is een buizen versterker.

ben vanhoof
10 april 2007, 10:18
Met dat goedkoop multi effect ding bedoel ik dat dit nogal ideaal is om te experimenteren met effecten zonder er uiteindelijk veel geld mee te verliezen. Om dan uiteindelijk naar een goede amp met een rack unit of met pedaaltjes te gaan.

Wouter!
10 april 2007, 18:46
Haha grapje hoop ik? De versterker is niet dramatisch natuurlijk, maar voor dat geld kan je zoveel beter krijgen. De versterker houdt het gewoon niet in vergelijking met andere versterkers uit die prijsklasse. Dan maakt het niet uit hoe goed je knopjes kan draaien.

Als je er mee om weet te gaan zeker wel, de meeste hier hebben de vesterker nog NOOIT gehoord en trekken hun conclusies, luister eerst eens en beslis dan pas!

Fumi SG
10 april 2007, 18:48
je kan dan ook nog 2e hands kijken voor de randall rg50tc, die is voor 400 wel te vinden en het is een buizen versterker.

Toch zou ik waarschijnlijk voor metal de RG75 nemen. En geloof het of niet, een kameraad van me speelt z'n blues liever over een RG75 dan over een RG50TC, wij hebben ze op school naast elkaar staan.

ColourofFire
10 april 2007, 20:00
Als je er mee om weet te gaan zeker wel, de meeste hier hebben de vesterker nog NOOIT gehoord en trekken hun conclusies, luister eerst eens en beslis dan pas!

Heb geluisterd, heb getest, and it's still crap :stop:

Wouter!
10 april 2007, 20:03
Heb geluisterd, heb getest, and it's still crap :stop:

Dan mag je dat vinden;)

Jimwoud
10 april 2007, 20:47
Toch zou ik waarschijnlijk voor metal de RG75 nemen. En geloof het of niet, een kameraad van me speelt z'n blues liever over een RG75 dan over een RG50TC, wij hebben ze op school naast elkaar staan.

Ik vond de transistor RG75 G2 ook veel beter en lekkerder klinken dan de RG50 tc

peter_heijnen
10 april 2007, 21:03
Voor 400 euro kun je wel ergens een marshall jcm900 50 watt 1x12 dual reverb buizencombo uithalen. De versterker is hier op het forum al veel verguisd, maar ik heb hem zelf al jaren en ik heb er al veel plezier van gehad. Er zit een goede loop op voor je gt8 en er zit origineel een celestion gt75 in. Zitten er op de gt8 niet ook relaisswitchers? In dat geval kun je de twee kanalen van de marshall via midi vanuit de gt8 laten omschakelen. Maar hoe dan ook, een prima ampje voor rock en funk, en zeker om mee te beginnen.

Het nadeel van buizen: ze moeten soms vervangen worden. Maar als je voorzichtig met je amp omgaat valt het reuze mee. Je amp bijv niet verplaatsen totdat je de buizen netjes hebt laten afkoelen draagt aanmerkelijk bij tot de levensduur van de buizen.

Het voordeel van buizen: het klinkt zo mooi.

MusicGuitarMan
14 april 2007, 12:02
Ik kom net van FeedBack Utrecht terug en vroeg naar een goede versterker rond de €400,-.

Ze zeiden gelijk dat ik de Hiwatt G100 moest nemen. Die was ook nog €40,- goedkoper dan de Marshall.
http://www.hiwatt.info/images/guitar/g100.jpg
Hiwatt G100 €370,-
http://www.hiwatt.info/images/guitar/txt/g100-txt.jpg

De verkoper zei het volgende:
De Marshall MG 100 DFX is niet beter dan de Hiwatt.
Hij was duurder omdat het gewoon een Marshall versterker was, maar hij zou vergeleken bij de Hiwatt doffer klinken.
Bij de Hiwatt hoor je ook echt wat je speelt en bij de Marshall word het een beetje verstomd.
De Marshall is duurder omdat het de naam Marshall heeft. Maar Marshall is eigenlijk alleen goed in het maken van Buizenversterkers.
http://www.music-town.de/shop/images/artikel/detail/marshallmg100dfx.jpg
Marshall MG 100 DFX €400,-
http://www.marshallamps.com/images/product_specs/mg100dfxspecs.jpg
Ik ben nog niet helemaal overtuigt, maar het komt in de buurt. Want ik ben ook bij KeesDee geweest in Amersfoort en daar boden ze me ook gelijk de Hiwatt aan.

Heeft iemand nog ervaring met de Hiwatt? En wat vinden jullie hiervan?

Kaboemba
14 april 2007, 14:44
Als een verkoper mij direct wat aanbied dan denk ik "daar zal wel de beste marge op zitten". Ga gewoon op je eigen oordeel af, zet de 2 versterkers naast elkaar en luister. Die 40 euro moet je al helemaal niet op letten, als je nu de verkeerde kiest heb je straks meer dan 40 euro spijt.

MusicGuitarMan
14 april 2007, 14:45
Heb de Hiwatt gekozen klonk heerlijk! Bedankt voor jullie hulp allemaal!

MusicGuitarMan
20 januari 2008, 17:01
Ik had nog niet vermeld waarom ik de HIWATT heb gekozen. Dus hier komt het, misschien heeft iemand er wat aan.

HI-WATT - MAXWATT G100/112R 100 WATT COMBO + REVERB
* 100 Watts 8ohm (120 into 4ohm)
* 12" Hiwatt High Performance Speaker
* High Input Jacks
* 2 Channel - Clean & Overdrive (Foot Switchable)
* Two Gain Stages on Overdrive Channel
* One Gain Stage on Clean Channel
* 3 Band EQ Bass, Middle & Treble
* Contour Control on Overdrive Channel
* Reverb (Foot Switchable)
* Effects Send Return with Level Control
* Ext Speaker Output
* Line Out
* Headphone Jack
* Master Volume
* *Optional Footswitch extra
http://www.guitar.com.au/amplifiers/electric/hiwatt/images/g100.jpg

Ik heb gekozen voor de HIWATT. Ik zat tussen de keuze MARSHALL 100 watt en HIWATT 100 watt. Ik heb ze naast elkaar gezet, uitgetest en het bleek dat de HIWATT veel meer toon laat horen. De MARSHALL heeft namelijk een dichte achterkant en daardoor wil het geluid nogal DOF klinken.

Ik heb mijn versterker ook gewoon staan in mijn kleine kamertje en heb buren. Dus ik speel vaak op z'n laagste niveau.
Op laag volume is het geluid van zeer goede kwaliteit. Je kan zoveel instellen als je zelf wil : GAIN 1, GAIN 2, CONTOUR, BASS, MIDDLE, TREBLE, VOLUME, REVERB, MASTERVOLUME.
Ook op hoogvolume doet hij het aardig! Ik neem hem vaak mee naar school voor optredens! Perfect!

Het mooie aan deze versterker is ook dat er een GAIN SWITCH op zit. Hierdoor kan je CLEAN spelen maar je kan hem ook op GAIN zetten. Je hebt twee verschillende GAINS. De één is meer voor PUNK, INDIE, gewone OVERDRIVE, ROCK en de tweede is meer voor METAL, HARDROCK wet een wat donkere klank, die je nog met de CONTOUR naar je eigen smaak kan instellen.