PDA

View Full Version : vervloekte barré-akkoorden



lucn
7 januari 2003, 17:23
ben nu 4 maand bezig en die vervloekte barré-akkoorden willen maar niet lukken graag een paar tips ( ik speel met een Fender DG-22 CE

ColtraneMatrix
7 januari 2003, 17:34
probeer je vinger er zover mogelijk overheen te leggen.. neem het akkoord en schuif je vingers op .. terwijl je bij elke frett nagaat of elke snaar goed klinkt.. doe dit sneller.. laat dan je akkoord los en probeer het zo snel mogelijk te nemen.
Normaal moet je na 1 week het akkoord vlot kunnen nemen op deze manier

ook nog.. probeer je gitaar constant vast te hebben.. wanneer je tv kijkt kan je vb oefenen

lucn
7 januari 2003, 17:50
hartelijk dank-heel goeie tip en proficiat met uw site

lord bean
7 januari 2003, 17:59
Of zet eerst je 3 vingers neer en als laatste je wijsvinger.

moretel
8 januari 2003, 10:57
En zet die TV maar uit en ga op een goede stoel zitten (een voetenbankje kan soms erg prettig zijn bij het instuderen), ontspannen houding en heel rustig vinger voor vinger plaatsen en letten op goede toon, als het accoord goed is kun je langzaam proberen sneller het accoord te pakken.

Een goede vingeroefening voor je linkerhand is de volgende.

e x x x x x x x x x x x
b --x x x x x x x x x
d ----x x x x x x x
g ------x x x x x
a --------x x x
e ----------x


Met wijs, ring, middel en pink om de beurt werk je van hoge e naar lage e snaar en weer terug, zoek om te starten een comfortabele positie (rond fret 5 of 7). Speel langzaam (50-60 bpm.
Is goed voor de krachtopbouw voor je linkerhand.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-01-08 09:58 ]</font>

Kjiratsiekoedel
8 januari 2003, 16:05
ik heb een dg-22s, dat is de gewone. Wat heb jij?? cut-away/electric??

lucn
9 januari 2003, 11:07
Hoi,


Bij mij is het een acoustic-electric cuteway met Fishman acoustic matrix pickup en on-board active pre-amp met volume control, 3 band EQ, plus mid-sweep feature,
als het mij vraagt een heel goeie machine.
Ik heb wel nog geen amp, ben op zoek naar de beste voor dat soort gitaar.
Ik ben ook nog maar 4 maand gitaar aan het spelen, dus zoveel ken ik er nu ook weer niet van, maar dat komt wel met veel oefenen.

groetjes.