PDA

View Full Version : Nieuwe effectenbak met opties..



ben vanhoof
9 april 2007, 11:56
Hoi, ik ben van plan een nieuwe rack multi effect ding te kopen voor onder mn buizentop. Maar is het mogelijk om in de footcontroller van dit multi effect ding ook mn kanaalswitchers bij te steken om zo bv clean een chorus te hebben en met 1 knop naar lead met delay te gaan? Dit zo het allemaal veel makkelijker maken zodat ik minder moet dansen op poduim..

boss
9 april 2007, 12:29
Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal begrijp maar....
De G-Major heeft 2 relays waarmee je kanalen van een amp kunt schakelen samen met het oproepen van presets.
Mijn Koch MTII wordt geschakeld via mijn G-Major (3 kanalen, clean, crunch & lead), en dat werkt prima.

Het schakelen van de presets gebeurd dan door middel van een midipedaal.
Dit deed ik eerst met een Rocktron midimate, nu met een Ground Control Pro.
Maar in wezen maakt dat dus niet uit, ieder midipedaal waarmee je presets van de G-Major kunt schakelen voldoet.
Het enige wat je nodig hebt is de juiste kabel tussen je amp en de G-Major.
Bij de Koch zit een 7 pins aansluiting voor de footswitch, dus dat is even solderen. Maar sommige versterkers hebben gewoon een jack aansluiting voor de footswitch.

Mocht je geen G-Major willen, dan is bijvoorbeeld een Nobels MS4 een optie om via midi je amp mee te schakelen met de presets (via midi).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Jimwoud
9 april 2007, 12:33
Hangt ervanaf wat voor top je hebt. En hoe deze geschakeld wordt.

Een G-major kan volgens mij 2 kanalen schakelen. Maar weet niet precies wat voor soort schakelingen deze kan schakelen ivm latched en momentary of gewoon aan/ uit(wel signaal/ geen signaal)

boss
9 april 2007, 12:41
Hangt ervanaf wat voor top je hebt. En hoe deze geschakeld wordt.

Een G-major kan volgens mij 2 kanalen schakelen. Maar weet niet precies wat voor soort schakelingen deze kan schakelen ivm latched en momentary of gewoon aan/ uit(wel signaal/ geen signaal)
Inderdaad hangt het af van de amp.
Maar zoals gezegd schakelt de G-Major mijn 3 kanalen van mijn Koch met 2 relays.
Beide relays open = Clean
1 closed + 1 open = Crunch
Beide relays closed = Lead
Dit kan trouwens ook een andere combinatie zijn, maar het gaat even om het principe.

ben vanhoof
9 april 2007, 13:42
Ik heb een stereo jack voor van clean naar lead, met dan nog lead 1 en 2 (met 2 knoppen dus).

Heb je buiten de G major en zo'n midi controller nog iets nodig? Mijn budget ligt rond de 300-400€

boss
9 april 2007, 15:04
De G-Major heeft een stereo uitgang voor het schakelen.
Over welke versterker hebben we het hier Bert??

Als je kan volstaan met de mogelijkheden van de G-Major heb je verder niets nodig.
Als dat niet voldoende voor je is dan kan bv. de eerder genoemde Nobels je verder helpen.
Deze dus: http://www.nobels.de/cgi-bin/products/show.pl?e_ms-4
De MS-4 kost ongeveer 120 euro (nieuw).
Tweedehands kan je ze wel eens vinden voor minder dan 100 euro.

Een tweedehands G-Major moet lukken tussen de 250 en 300 euro.
Een tweedehands midipedaal is meer afhankelijk van wat je wilt.
Daarin is er keuze genoeg, van simpel tot zéér uitgebreid, hangt van je wensen af.
[spamon] zie sign ;)[spamoff]

ben vanhoof
9 april 2007, 17:23
De versterker is een lc bulldog (wordt wrsch ooit nog wel vervangen, maar voor nu is 'm goed genoeg).

Kan ik mn boss GE-7 er ook in schakelen? Of heeft die G major ook een boost functie? ( @ boss; u've got mail)

Kaboemba
9 april 2007, 19:25
Je hoeft niet vast te zitten aan de g-major er zijn ook floorboard die je amp kunnen schakelen en volgens mij heeft rocktron ook een paar fx-units die analoog kunnen schakelen.

De roland FC200 midifloorboard kan dacht ik ook 2 kanalen schakelen, de proel ms-32 kan er zelfs vier alleen is die bijna niet te vinden (heb hem zelf uit italie moeten kopen).

ben vanhoof
9 april 2007, 20:29
@boss: kan die rocktron midimate kanalen switchen?

boss
9 april 2007, 20:37
@boss: kan die rocktron midimate kanalen switchen?
Nee Ben, de midimate heeft geen relays, en kan dus niet zelfstandig kanaalschakelen.

ben vanhoof
10 april 2007, 12:03
Iemand nog andere suggesties? Ze moeten zeker mn amp kunnen schakelen icm een effect door een druk op 1 knop

peter_heijnen
10 april 2007, 14:26
Iemand nog andere suggesties? Ze moeten zeker mn amp kunnen schakelen icm een effect door een druk op 1 knop
-Rocktron replifex.
-Roland gp8 (staat/stond op marktplaats).
-Alesis quadraverb gt heeft volgens mij ook twee switchers.

Volgens mij heeft dat behringer midipedaal ook twee eigen switchers, en anders toch een aparte switcher van nobels of zo?

Ibanez RuleZ
10 april 2007, 14:39
nobels heeft ook een midi controller met 4 ingebouwde relais switchers; de mf 2 dacht ik. stond dr recentelijk ook een te koop??

harrald

Jimwoud
10 april 2007, 14:48
Kunnen al die apparaten ook momentary(/ latched? weet niet zeker of het zo heet) switchen of alleen signaal doorlaten/ geen signaal doorlaten.

Ik wil ooit ook nog eens naar zo'n setup toe.

gr Jim

Ibanez RuleZ
10 april 2007, 16:27
die van nobels volgens mij wel... iig mijn ms4 kan dat wel

harrald

ben vanhoof
10 april 2007, 18:15
Ik heb een advertentie op oog, 450€ voor een rocktron repliflex en een Boss GFC50. Is dit te veel? De Boss GFC50 kost nieuw +/- 170€, das dan ongeveer ten hoogste 150. Van de rocktron repliflex vind ik geen prijzen, enkel op HC enkele richtprijzen (150-180€). Is 300 dan een mooie prijs?

boss
10 april 2007, 18:17
Wellicht niet de info die je zoekt maar, een FCB1010 (Behringer) heeft inderdaad ook schakel mogelijkheden.
Alleen let wel.... dat betekend dus dat er ook schakelkabels van je pedalboard naar je amp moeten lopen.
Niet dat dat een drama is, maar het mooie van een midi setup is volgens mij juist de eenvoud.
Ik raad je sterk aan eens naar een Nobels MS-4 te kijken.
Dan maakt het niet meer uit welk effect apparaat je uitkiest.

boss
10 april 2007, 18:23
Er staat trouwens op MP een midimate en (van dezelfde verkoper) een G-Major te koop.
Vraagprijs 100 euro en 250 euro. Waarbij de verkoper opmerkt "voor beide een deal" te willen maken.
Je kan eens informeren.....

En nee, het is niet mijn midimate ;)

SimonS
10 april 2007, 19:16
die zijn van mij ;)

Kaboemba
10 april 2007, 19:34
Ik heb een advertentie op oog, 450€ voor een rocktron repliflex en een Boss GFC50. Is dit te veel? De Boss GFC50 kost nieuw +/- 170€, das dan ongeveer ten hoogste 150. Van de rocktron repliflex vind ik geen prijzen, enkel op HC enkele richtprijzen (150-180€). Is 300 dan een mooie prijs?

Ik zou zeker niet hoger gaan dan die 300 euro.
Btw heb net ff gekeken en idd gp-8 kan er 2 aansturen. (1 van de 2 op marktplaats is van mij). Maar ik zou toch zelf voor de rocktron gaan.

ben vanhoof
10 april 2007, 22:37
@ Simon: u've got mail

boss
11 april 2007, 18:02
@ Simon: u've got mail
Ik wil provisie :D ;)

SimonS
11 april 2007, 21:03
@ Simon: u've got mail
pm bedoel je? je hebt 'm inmiddels terug ;)

ben vanhoof
11 april 2007, 21:14
Das waar

Kmoet er nogeens enkele nachtjes over slapen. Het is ook 2.5u rijden enkel dusja...

ben vanhoof
13 april 2007, 13:47
Weet iemand hoeveel een rocktron repliflex nieuw kost? Ik ben al eventjes aan het zoeken maar vind maar geen nieuwprijzen.