PDA

View Full Version : Ruilen: Een solid tegen een jazzer.



guitartub
9 april 2007, 10:49
Ik kan mijn Stratocaster plus ruilen tegen een een Ibanez AF105 nt. Mijn strat staat werkeloos in de koffer omdat ik meer over mijn Gretsch gitaartjes speel. Ik raak steeds meer into jazz dus denk ik erover hem te ruilen met iemand die daar wel interesse in heeft. Wat zouden jullie doen?

grayfink
9 april 2007, 11:22
Doen. Zijn erg goed, die Natural artcores heb ik begrepen.

Tupelo
9 april 2007, 14:14
Ik ben geen strat fan dus alleen al daarom, maar je was toch al voorzien met een goede jazzgitaar?
Nu zou dat voor mijn nog geen reden zijn om geen strat te ruilen, maar weet je zeker dat je een 2e (semi)hollow zoekt?

(tip) Telecasters daarentegen; daar kun je op jazzuh!! :p

guitartub
9 april 2007, 15:30
Het zou mijn derde jazzer worden en mijn vierde semi accoustic. Ik ben geen telemaster en zou de ruil niet door gaan dan is dat ook niet erg.
Ik heb dus ook nog een Dearmond (Guild) starfire (335 model) met een mooie donkere jazztoon. Het is simpel, ik ben gewoon verzot op jazzgitaren.

Tupelo
9 april 2007, 15:36
Post eens een foto (of heb je dat al gedaan) want het lijkt me een mooie collectie.
Heb ook lang zitten gassen op de Guild Starfire IV bij 'The Sting' in A.dam, € 1400,- leek me een koopje.

guitartub
9 april 2007, 15:43
Ik heb mijn bescheiden collectie al meerdere malen benoemd hierzo, maar ik ben echter geen held met (digitale) fotografie, dus afhankelijk van de kinderen die voor opa ook niet iedere dag tijd hebben (is niet tragisch bedoeld of zo hoor) dus het is er nog niet van gekomen. Maar wie weet als de ruil doorgaat heb ik een reden om eens de collectie te posten. We zullen zien.

guitartub
11 april 2007, 22:39
Heb vanavond mijn stratje omgeruild tegen die Artcore AF105.
Hij blij en ik een jazzer erbij. Ding klinkt versterkt erg goed (dankzij die Super 58's, die zitten niet voor niks ook in een Benson en een Scofield) maar onversterkt blijft het geluid wat in de body hangen en lijkt er niet uit te komen. Dit in tegenstelling tot mijn Gretsch en mijn Washburn die beide heel open klinken. Maar versterkt wint die Ibby het, ondanks het meer accoustische karakter van de andere twee. Dus weer een geweldige aanvulling op mijn jazzcollectie.