PDA

View Full Version : Goedkope Buizentoppen



Balthazar
9 april 2007, 00:44
Hallo,

Nu heb ik een Marshall JCM 900 high gain dual reverb top.
Maar ik vind de metal sound toch nét iets te kort schieten.
( evenals de cleane sound overigens. )
Zou misschien ook helpen als ik de buizen een keer zou vervangen, is namelijk nog niet gebeurd, en de amp draait al wat jaartjes mee, 8 denk ik, waarvan de eerste 5 jaar nauwelijks gebruikt.
nu zat ik een bij music store op hun site te kijken en zag ik allemaal mooie, chique, ruige enz buizen tops staan. onder andere:

Fame Rock Force V
Fame T120H
Fame CS 120 H
Fame VSH2 100

Bugera 6260
Bugera 6262

Peavey Valve King 100 Top
Peavey Windsor 120W

Allemaal belachelijk goedkoop ! tussen de 4 en 700 euro. hoe komen deze amps zo cheap? allemaal volledig buizen...
zijn deze amps, of een ervan, een ritje naar duitsland waard om te testen ?
graag hoor ik jullie ervaringen met de fame en bugera versterkers.
hebben ze een dikke metal lead sound, of kan ik beter gewoon mn marshalltje wegbrengen en verse buizen erin laten zetten zodat dat wat beter klinkt?

casper innosence
9 april 2007, 02:18
kijk anders eens naar de Laboga mr hector, schijnt een redelijk goed rectifier geluid te zijn, voor een 1200 euri als ik het goed heb.

Bugera is, als ik het goed gezien heb van Behringer, dus dat schrikte mij al af...

Balthazar
9 april 2007, 02:27
volgens mij maakt behringer niets aan de bugera versterkers, ze verspreiden ze alleen

Jimwoud
9 april 2007, 11:46
die mr. Hector is dan niet echt goedkoop. Heb je 2e hands ook een rectifier voor.

Ik heb momenteel die Bugera 6260 in bestelling staan, hij zou deze week geleverd worden. Zodra ik hem heb, plaats ik wel een review.

Een dikke metal sound haal je niet makkelijk uit een JCM900, is meer hardrock, 80's metal. Nieuwe buizen zal je geluid niet meer metal maken.

gr Jim

Balthazar
9 april 2007, 14:48
Ik heb momenteel die Bugera 6260 in bestelling staan, hij zou deze week geleverd worden. Zodra ik hem heb, plaats ik wel een review.

gr Jim
cool! ik ben erg benieuwd, hoorde dattie als een 5150 zou klinken

ben vanhoof
9 april 2007, 17:39
Er zijn toch genoeg gitaristen die op n jcm800/900 spelen en er icm een pedaaltje (en een beetje gemodded) een mooie metalsound uitkrijgen (zakk wylde, kerry king, oude metallica,...).

Als ik jou was zou ik eens naar een gitaarzaak rijden en je jcm meenemen om m eens met enkele pedaaltjes te testen.

Joey Handsome
9 april 2007, 17:48
Gisteren naar Pelican geweest. Beide gitaristen speelden over een JCM900. Daar kwam toch wel een redelijke metalsound uit hoor. Clean is wel echt te crap van die dingen, niet normaal.

Balthazar
9 april 2007, 18:30
pelican heeft wel een vette sound ja, was het puur die marshall? of gebruikten ze er nog een pedaal voor? ik heb een boss sd-1 en maxon od-9, allebei wel gebruikt icm die marshall maar het maakte het wat scheller, klonk wel beter als ik alleen speelde, squeels ook genadelozer, maar als we met zn allen speelden bleef er weinig van over helaas. ( met een meas400+ en een peavey 5150. ) ga toch maar eens nieuwe buizen er in laten zetten. dat zal ongetwijfeld voor verbetering zorgen. en tóch gas ik op die bugera en fame amps :D

Joey Handsome
9 april 2007, 18:45
Ja, wel met pedalen. Ik zag iig een GE7, verder heb ik die pedalen niet echt goed kunnen zien.

kirk601
9 april 2007, 19:15
Er zijn toch genoeg gitaristen die op n jcm800/900 spelen en er icm een pedaaltje (en een beetje gemodded) een mooie metalsound uitkrijgen (zakk wylde, kerry king, oude metallica,...).

Als ik jou was zou ik eens naar een gitaarzaak rijden en je jcm meenemen om m eens met enkele pedaaltjes te testen.


een beetje muziekzaak heeft toch wel een jcm900 staan??

Braindead
9 april 2007, 20:09
een beetje muziekzaak heeft toch wel een jcm900 staan??

Waarom zou een beetje muziekzaak die hebben staan dan?

kirk601
9 april 2007, 20:14
omdat het een goed lopend model was (is) en tegen niet al te hoge prijs...
Daarbij zie ik bij veel muziekzaken een JCM staan...hoort bijna bij de "standaard" uitrusting

Outrage
9 april 2007, 20:14
Een Laney GH top is ook niet zo duur hoor. Moet volgens mij maximum voor 700 euro te krijgen zijn.