PDA

View Full Version : Koch Powertone 2 stack voor 1500 euro = duur?



xystus
9 april 2007, 00:07
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een Koch Powertone 2 stack te koop staan via marktplaats en gitaarmarkt, voor 1500 euro. Ik krijg hier vrijwel geen reactie op, en dat terwijl ik netjes foto's heb geplaats en alles in prima staat is.

=> Is mijn vraagprijs hoog? Want gezien de nieuwwaarde (zo'n 2800 euro bij feedback) lijkt het me toch een goeie deal.

Thx!

hendrix_appendix
9 april 2007, 01:20
Lijkt mij een hele faire prijs helemaal als het een 4*12 Koch cab bij is. Misschien heeft Koch tijdelijk een populariteitsdipje?

Baker
9 april 2007, 09:30
om eerlijk te zijn vind ik 1500 euro voor zo'n complete stack écht geen geld.
als ik geen amp had zou ik hem zou kopen.

en populariteit, ik weet het niet hoor.
je ziet toch zat bands spelen om die dingen. Vooral nederlandse.
(intwine, the gathering, krezip)

Misschien is het dat de economie nu zo goed draait dat iedereen liever nieuw koopt? ik roep ook maar wat.


ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben.

Johannes
9 april 2007, 09:41
Ik vind het ook een erg goede prijs! Toch zijn er veel mensen die 2ehands van een particulier kopen niet zo zien zitten. Die mensen vinden het veiliger om iets nieuw te kopen omdat het dan nog nieuw is en minder stel stuk zou gaan, áls het dan stuk gaat kunnen ze op garantie en service rekenen. 2e hands uit een muziekwinkel wordt ook vaker als "betrouwbaar" bestempeld. Misschien is het een idee om te vragen of je die stack bij de lokale muziekwinkel in de etalage kan zetten, soms valt er wel iets te regelen.

guitartub
9 april 2007, 09:55
Misschien moet je geduld hebben.
Ik zag op gitaarmarkt iemand die steeds zijn Gibson opnieuw te koop aanbood zodat die steeds bovenaan het lijstje stond. Uiteindelijk is het hem gelukt na diverse pogingen. Wat je te koop aanbied is niet verkeerd dus wellicht GEDULD!

arjanb01
9 april 2007, 10:21
Prima deal, 1500 euro inclusief 4x12 cabinet. Er staat zelfs een Koch PT op die gevraagd wordt voor 1750 euro. Dus zo gek is je prijs niet.
Echter, wat wel een tendens is, is dat mensen hun grote zware spullen te koop aanbieden en voor een kleinere (lichtere) buizenversterker gaan. Die kleinere Kochs (Studiotone, Twintone) zijn zo verkocht. Dus qua populariteit is koch nog steeds in de lift denk ik.
Dus geduld hebben !

AART
9 april 2007, 11:46
De marktplaatshandel is redelijk dood IMO.

Weet niet waarom, misschine heeft iedewreen net de vakantie geboekt en geen geld ofzo.

Heb zelf een RG570 met edge tremolo made in japan te koop staan en daar heb ik ook weinig serieue reacties op. Terwijl 400 voor zo'n gitaar toch wel een nette p[rijs is lijkt me.

Mitch
9 april 2007, 12:10
Ronduit laag beddrag ! Je moet gewoon mazzel hebben dat iemand er nét naar op zoek is. Ik had zelf alleen maar mazzel, al mijn kleingoed is razendsnel verkocht, maar het is maar net hoe de wind waait.... ene moment vliegt de handel de deur uit, andere moment zit je er maanden mee.
Geduld !

stumpy
9 april 2007, 12:16
Je kunt ook proberen het apart aan te bieden. Kun je meer geld vangen, en zitten de mensen niet vast aan beide. Ik ben altijd wel voor dit soort dealtjes, en ik verkoop dan gewoon bijvoorbeeld de cab door. Maar veel mensen hebbben daar de behoefe niet aan omdat het ze te veel werk is.
Het is dat ik er al een heb. De 4x12 echter...:satisfie:

Toaster
9 april 2007, 12:25
Ik heb mijn Koch PII top met veel moeite en geduld verkocht voor 850,-

Dat ding staat nu twee maanden later te koop op marktplaats bij de nieuwe eigenaar voor 975,- zag ik.

the sure thing
9 april 2007, 12:38
eeeehhhh sorry hoor: maar KOCH is niet zo heeeeel erg populair, dus 2ehands zijn ze ook niet zo heeeeeeeel veel waard. Daarbij komt nog eens dat er relatief veel KOCH versterkers aangeboden worden. Waarom zou dat zijn :-)

Wicked Willy
9 april 2007, 13:33
Geen idee, ik speel al een jaar of 8 met veel plezier op mijn Kochjes.

Baker
9 april 2007, 13:42
Geen idee, ik speel al een jaar of 8 met veel plezier op mijn Kochjes.

oh alsjeblieft jongens laat dit geen Koch is wel goed of niet goed topic worden. De vraag is of 1500 teveel is voor een p2 +4x12 cab.

armageddon
9 april 2007, 13:53
Nee, dat is het zeker niet :) Ik denk dat heel veel mensen het toch niet echt 'kennen'. Ja, wij wel, maar ik heb vorig jaar een identieke stack gekocht bij Kees Dee en kende heel Koch alleen van naam. Na het getest te hebben was ik wel verkocht.

Mensen zijn erg merkvast en vertrouwen eigenlijk alleen maar de 'gerenomeerde' merken als Mesa, Marshall, Vox etc, als ze niet beter weten.

Waarom denk je dat zoveel beginnende gitaristen voor een Squier gaan? Omdat er Fender op staat. Voor hetzelfde geld heb je vaak veelzijdigere gitaren.

Debaser
9 april 2007, 14:13
Na het getest te hebben was ik wel verkocht.


maar uhm ... het is niet duur, zou m zo van je kopen maar heb t geld niet :)
p.s. als wietse's keipertopic al als spam gezien wordt .... dan deze ! maar maakt mij niet uit hoor...

FC Spoiler
9 april 2007, 14:34
Geen prijs op zetten en er gewoon laten bieden ;-)

Laatst zag ik een Item voor 400 euro op MP, aanbieder liet gewoon doorbieden. Ging over de 1000 euro.
Lage prijs als lokkertje werkt dus ook, de bieders denken een koopje te bemachtigen en gaan tegen elkaar opbieden. Prijs is niet bindend (zoals op Evilbay) Jij bepaalt dus bij welke prijs de set verkocht zal worden.

Wicked Willy
9 april 2007, 14:39
Prima prijs lijkt me

xystus
9 april 2007, 21:36
Geen prijs op zetten en er gewoon laten bieden ;-)

Laatst zag ik een Item voor 400 euro op MP, aanbieder liet gewoon doorbieden. Ging over de 1000 euro.
Lage prijs als lokkertje werkt dus ook, de bieders denken een koopje te bemachtigen en gaan tegen elkaar opbieden. Prijs is niet bindend (zoals op Evilbay) Jij bepaalt dus bij welke prijs de set verkocht zal worden.

Thx voor de reacties allemaal!

Ik vind dit op zich wel een goed idee; ik wacht nog een weekje en heb ik dan nog geen fatsoenlijk bod dan knal ik em zonder vraagprijs op internet.

Wellicht is Ebay ook nog een goede optie; en dan met een minimumbod van 1350 euro ofzo.

@STUMPY: als je een bod hebt op alleen de 4x12 Koch cabinet dan hoor het het graag :) Het is de Koch cabinet TS412SL-DLX.

Thom TK
9 april 2007, 22:37
Mja met zoiets zou ík gewoon zonder vraagprijs het artikel op MP zetten.
Gewoon ff kijken hoe graag mensen hem op dat moment willen hebben en hoeveel geld ze willen dokken ervoor.

xystus
10 april 2007, 11:35
Mja met zoiets zou ík gewoon zonder vraagprijs het artikel op MP zetten.
Gewoon ff kijken hoe graag mensen hem op dat moment willen hebben en hoeveel geld ze willen dokken ervoor.

GEEN spam

Toaster
10 april 2007, 11:40
ja en dit is toch wel weer spam. Het was al op het randje....

Johannes
10 april 2007, 12:11
Nu begint het wel een beetje op spam te lijken

guhlenn
10 april 2007, 14:16
en nog een bump ook. :-)

ColourofFire
10 april 2007, 15:48
Een iets uitgebreidere naam dan alleen B. zou ook al een hoop kunnen doen...

en verder moet je de link weghalen want zo vraag je om een slotje.

cas121
10 april 2007, 16:21
Het is altijd lastig te voorspellen, de ene keer loopt het storm, de andere keer krijg je 0 reacties (op hetzelfde product)...

ik dnek dat het een nette prijs is, heb mijn PT verkocht voor iets van 850, voor een nieuwere met cab moet 1500 dus wel lukken. Het lijkt alleen veel poen als je het vergelijk met een eenvoudige marshall stack, wat veel mensen helaas doen.

C

dml
10 april 2007, 16:36
eeeehhhh sorry hoor: maar KOCH is niet zo heeeeel erg populair, dus 2ehands zijn ze ook niet zo heeeeeeeel veel waard. Daarbij komt nog eens dat er relatief veel KOCH versterkers aangeboden worden. Waarom zou dat zijn :-)

En er worden relatief nog veel meer Marshall's aangeboden, waarom zou dát zijn?......... Beide stellingen zijn volkomen waardeloos.


In ieder geval een hele nette prijs. Vergeet niet dat de grote vakantie eraan komt en dus ook het vakantiegeld, veel mensen wachten met "grote" uitgaven totdat hun vakantiegeld is overgemaakt. Het zou op zich wel leuk zijn om het koopgedrag op markplaats te onderzoeken: wanneer is een goede periode om wat aan te bieden.......
Of laat een kennis een openingsbod doen, dat kan potentiële kopers over de streep trekken om toch een bod te doen.

AART
10 april 2007, 22:10
Pff, marktplaatshandel is idd traag.

Maar heb nu een bod gehad op mijn RG eergisteren en sindsdien krijg ik al wat meer (serieuse) reacties.

Blijkbaar moet eerst iemand beginnen met bieden.