PDA

View Full Version : Zoek Marshall: veelzijdig + klassieke sounds ?



guitarguru
8 april 2007, 23:46
Tja, ben de pedalen en 1-kanaals Sovtek topje en zware cab weer zat en wil voor mijn rock-coverband maar weer eens naar een Marshall combo. Denk dat ik toch ook met mijn pedalen altijd ben blijven zoeken naar die Marshall crunch en leadsounds dus waarom niet gewoon een Marshall aanschaffen.... :???:

Bestaat er echter een meerkanaals 2 x 12 combo die ook goede klassieke rocksounds in zich heeft? Dit schijnt, als ik de verschillende topics lees, bijna haaks op elkaar te staan. Non master volume vs split channels. Ik heb nml. zoals zovelen eigenlijk drie sounds nodig, clean (met randje) / crunch en lead. Als dat zonder pedalen kan zou dat welkom zijn.

Graag ideeën. Denk dat de TSL een optie is, zal ik eens uitvoerig testen.

Gravende in mijn verleden moet ik toegeven dat mijn piekervaringen samenvielen met het spelen op non mastervolume Marshalls zoals een Bluesbreaker (el34) en een oude JCM800 2 x 12 combo en een half stack, maar wel met overdrivepedaal ervoor.

Alvast bedankt voor het meedenken, wordt er soms een beetje moedeloos van, dat gezoek.

AART
8 april 2007, 23:53
Ik raad je de TSL af.

+ Goede Clean
+ Goede Crunch

-Lead is buzzy en dun
-Kwalitatief uitermate teleurstellend. Gaan relatief snel kapot(vooral de footswitch en het schakelsysteem in de amp).

DSL vind ik beter, maar dan heb je maar 2 kanalen.


Beste betaalbaare optie IMO: Marshall 6100.

De nieuwe marshalls zou je ook eens kunnen bekijken(JVM?).
Maar die heb ik nog niet getest/gehoord en kan er dus niks zinnigs over zeggen.

Rormo
8 april 2007, 23:55
Marshall JVM. Schijnt erg goed te zijn en heeft 4 kanalen. Heb er zelf (helaas) (nog) nooit op gespeeld.

dr.distortion
9 april 2007, 00:03
@ Rormo: is die Marshall dsl dan mss iets voor de ts....heeft toch voldoende variaties lijkt me...en klinkt ontzettend lekker...

guitarguru
9 april 2007, 00:06
Rormo, hoe doe je dat dan met je leadsound, een volumeboost bedoel ik. Aan de voorkant gain toevoegen maakt de sound alleen maar modderig en geeft geen dB's extra dacht ik.

Lexvandoef
9 april 2007, 01:12
Je zou die GE7 van jou in de effectsloop kunnen zetten. Dan krijg je een pure volumeboost.

guitarguru
9 april 2007, 09:21
Is die effectsloop niet met de voet schakelbaar? Was toch een truc om zo een leadboost te verkrijgen (doorlussen van de loop's in- en output)? Kan wel op de TSL.

Rormo
9 april 2007, 12:27
De DSL is een geweldige amp. Maar het is een tweekanaals amp en de TS wilde een 3 kanaals amp. Anders zou ik zeker de DSL aanraden. Als je de DSL gebruikt voor clean en lead, dan kun je met een pedaaltje de crunch doen. Overigens heb ik de crunch zo staan dat bij een zachte aanslag het clean klinkt en bij een grove aanslag als crunch.

Leadsound? Voor solos gebruik ik een GE7 als booster. Maakt het geluid harder en net iets dikker.

jaspie
9 april 2007, 15:43
als je hem kan vinden kan ik zelf ook een marshall jubilee aanraden. Toen ik een amp zocht ben ik ook door de tsl en dsl gegaan maar de jubilee vond ik toch overtuigender. Hij is in feite 2 kanaals maar met gedeelde toonregeling en chrunch krijg je door de rythm clip aan te doen al vind ik de crunch die je krijgt als je hem lekker hard zet fijner:)

guitarguru
9 april 2007, 17:46
Kunnen jullie me evt. nog Marshall achtige versterkers aanraden?
Zoals ik b.v. op het idee werd gebracht van een Bedrock 1000 series top.

BB-G
10 april 2007, 17:39
Ik zou ergens een JCM 600 (model 602) eens proberen te testen, met een pedaaltje erbij kan die denk 'k dienen voor jouw noden. Mijne gaat in ieder geval niet meer weg.