PDA

View Full Version : Eénkanaals scheurmonster gezocht voor weinig



Jimwoud
8 april 2007, 23:18
Hallo,

Wie weet er nog éénkanaals scheurmonsters(liefst een top maar combo kan ook) voor niet al te veel geld (tweedehands). Ik heb echt alleen een lekker dik high gain scheurgeluid nodig voor m'n band.(Zie sig. Furio). Het liefst haal ik de distortion uit de amp maar als ik met een booster moet werken is dat ook geen probleem. Ik heb daar nu een Jekyll & Hyde voor. Het mag eventueel ook een bouwpakket zijn, alleen moet ik dan nog naar een bouwer zoeken voor het cassis, cabinet maak ik zelf wel.

De enige éénkanaler die ik goed ken is de Sovtek Mig 100, vond ik heel vet, heb al een mig 60 gehad maar die was niet smooth genoeg. Kreeg geen lekkere palmmutes eruit, zelfs niet met een booster. De Mig 100 is alleen moeilijk te vinden.

De sound die ik zoek is eigenlijk een hotrodded Marshall, ala Soldano ook erg gaaf klinken. Gewoon lekker strakDe distortion van mn Jekkyll & Hyde vind ik ook erg ok.

Ik zoek iets voor een prijs van het liefst tot 400 euro.

Dit is geen te koop gevraagd topic maar gewoon ideeën voor versterkers waar ik naar kan gaan kijken.

Tops welke ik nog wil testen:

- Laney GH serie
- JCM 800 2203/ 2204(niet goedkoop alleen)
- London City DEA

Alvast bedankt,

Jim

edit: budget aangepast

Lexvandoef
8 april 2007, 23:26
2203/2204 is inderdaad een goeie kandidaat. In combo formaat (daar heb je ook geen bezwaar tegen las ik) zijn ze al een stuk goedkoper dan de head. De 2x12 combo is echter verdomd zwaar en log.

Ik heb er zelf ook een, een een 2203 JMP combo. Klinkt echt super, maar weegt meer dan 40 kilo en is groter en onhandelbaarder dan een 2x12 cab.

Jimwoud
8 april 2007, 23:30
Ik heb ook het idee een Mashall 4010 1x12 combo te kopen en dan zelf en top ervan te maken.

Lexvandoef
8 april 2007, 23:40
Dat is inderdaad een goeie optie. Je zult er wel rekening mee moeten houden dat de knoppen dan omgekeerd zitten als je de versterker in een headcase bouwt. Bij die combo zitten de buizen namelijk aan de onderkant, en bij de heads aan de bovenkant. Dus in een standaard headcase zitten de knoppen ondersteboven. Tenzij je natuurlijk zelf een headcase bouwt.

Jimwoud
9 april 2007, 01:44
Ik zou dan gewoon het cassis aan de bovenkant van de headcase monteren. Wel zo makkelijk.

Misschien nog wel belangrijk om te weten, de versterker is voor optredens. De drummer slaat aardig hard, maar denk dat 30-50 watt wel genoeg is. Mede omdat een grote clean headroom niet nodig is.

Lexvandoef
9 april 2007, 02:13
Ja dat gaat wel lukken. Ik kan tijdens optreden mijn versterker niet eens halverwege opzetten, dus dat is geen probleem. De gitarist van mijn band leent mijn versterker dan, en ik ben geen subtiele drummer zeg maar :D

Mijn versterker staat trouwens in een bedrijfshal op een groot industrieterrein. Ik heb hem toen voor de lol egt helemaal opgedraaid. Ik kreeg de dag erna te horen, dat ik nogal duidelijk aanwezig was op het industrieterrein :D

zjanke
9 april 2007, 09:34
Ik heb een 4010 (2204 combo) en onze drummer speelt met superstrak aangedraaide kevlarvellen en hij slaat regelmatig met de achterkant van zijn stokken. Mijn master komt niet boven de 4, mijn pre staat uiteraard op 11. Genoeg volume dus...