PDA

View Full Version : Burny Super Grade opnieuw schilderen.



Thunders1988
8 april 2007, 20:47
Ik heb onlangs een Burny Super Grade gekocht... Een zwarte (zoals de zwarte gibson les paul standards). Ik ben niet tevreden over de kleur. wat nou als ik die zwarte lak er helemaal af haal en er een goldtop of een sunburst van wil maken?
heeft iemand dit al eens geprobeert? valt dit te doen of laat ik 'm beter zoals ie is.
grts, Mathias

p604p603
8 april 2007, 21:58
Laat hem zoals hij is. Origineel is hij veel meer waard en van een refinish krijg je vroeg of later heel veel spijt.

tmcm
8 april 2007, 23:53
als je het leuk vindt om te schuren en klooien met verf, wat let je. Als je nooit eerder een gitaar geverfd heb is het een kansloze onderneming kwa common sense.

Tupelo
8 april 2007, 23:55
Ja, iemand heeft dat eerder weleens geprobeerd, en in het licht van die gebeurtenis kan ik je alleen maar aanraden wat je zelf wijs acht. :D

Alleen als je zeker weet dat je dat kunt dus. :)

Hoe is die verder eigenlijk?
Heb er zelf één gehad die aan alle kanten haperde.
Plek voor de brug was gewoon fout gefreesd.
M.u.v. die van mezelf hoor ik er alleen maar lovende dingen over.

Thunders1988
9 april 2007, 11:30
ik vind em heel goed klinken... heeft een zebra hb in de nek en een gewone zwarte hb in de bridge (heel goeie pinched btw!). voor de rest geen foutjes aan te merken. kvind t echt n vette gitaar om zo oud te zijn :satisfie: .

en ik denk dat ik al weet wat ik ga doen. gewoon de pickguard eraf halen en die selectorring ook. gewoon zwart. ook heel mooi. :)

no 1 hops
9 april 2007, 15:46
gewoon lak laten zitten en daarover de goldtop maken.
als je dan wat wilt vintagen heb je al een mooie zwarte ondergrond

bert k
9 april 2007, 21:16
Ik zet hem in Zelfbouw, daar wordt heel wat afgespoten...

Thunders1988
10 april 2007, 18:41
Strak plan :d gewoon de lak laten zitten...
had ik nog niet aan gedacht.

heeft er iemand ervaring met die Pearly Gates HB's van seymour duncan? (in de bridge dan vooral?) en met mean 90's van Gfs voor in de neck.
is dit een goeie combinatie?

:rockon: