PDA

View Full Version : hoe kunnen ze het maken voor dat geld?



wietse
8 april 2007, 20:14
dat vroeg ik me dus echt af, gisteren een nieuwe keiper gekocht van een kennis van me puur voor de handel.
ik weet wel dat keiper hit of mis is maar deze verbaasde me toch echt wel, moest natuurlijk afgesteld worden maar daarna speelt hij prima. goed te intoneren en stemvast.
fretwerk is prima geen scherpe randen e.d.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/keiper.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/keiperbodyflat.jpg
gaf hier 100 euro voor, schrok wel toen ik zag dat momenteel iemand ze op marktplaats nieuw aanbiedt voor 125 maar die man woont ver weg dus niet echt een probleem voor de verkoop op een rommelmarkt hier in de regio.
het is een hollowbody lp model, erg leuk en als hij oud was geweest een blijvertje maar nu wat te nieuw voor m'n collectie.
lekkere stevige gelijmde hals, redelijke elementen, en op wat schoonheidsfoutjes na niks te ontdekken, alleen daaraan zie je dat het een goedkoop geproduceerde gitaar is.
de ronding bij de controls is namelijk niet echt mooi rond en op het staartstuk zit een soort van kit die de versiering op z'n plaats houdt en dat is nog wat te zien.
maar al met al een pracht van een beginnersgitaar, en dat voor een scheet en een zak pruimen dit was vroeger wel anders dan betaalde je niks maar kreeg ook echt niks.
verbaas me dus echt hoe ze zoiets kunnen maken en er nog aan verdienen met die prijs.
maar goed zal dus morgen proberen deze met een beetje winst op de rommelmarkt in heerenveen te verkopen, dus ieme, bloodline ea :D.(neem ook de crafter tele mee)

The Underdog
8 april 2007, 20:32
Hoe kunnen ze dat maken? Die dingen worden in China gemaakt door arbeiders die 10 à 20 € per maand verdienen. Zo'n gitaar kost zelf waarschijnlijk niet meer dan 15 € om te maken, want reken eens winst voor het bedrijf, transportkosten van China naar NL, winst voor de importeur, winst voor de winkel en dan kom je aan 100 €.
Ik heb onlangs op zo'n Keiper Les Paul gespeeld, en dat was echt vreselijk. De topkam was gewoon een grap, heel erge fretbuzz op open snaren, andere stonden weer te hoog, kuthals, kutfrets, gewoon onbespeelbaar. Maar ik heb wel goede ervaringen met andere cheapo's.

jplm
8 april 2007, 20:34
dat vroeg ik me dus echt af, gisteren een nieuwe keiper gekocht van een kennis van me puur voor de handel.
ik weet wel dat keiper hit of mis is maar deze verbaasde me toch echt wel, moest natuurlijk afgesteld worden maar daarna speelt hij prima. goed te intoneren en stemvast.
fretwerk is prima geen scherpe randen e.d. gaf hier 100 euro voor, schrok wel toen ik zag dat momenteel iemand ze op marktplaats nieuw aanbiedt voor 125 maar die man woont ver weg dus niet echt een probleem voor de verkoop op een rommelmarkt hier in de regio.
het is een hollowbody lp model, erg leuk en als hij oud was geweest een blijvertje maar nu wat te nieuw voor m'n collectie.
lekkere stevige gelijmde hals, redelijke elementen, en op wat schoonheidsfoutjes na niks te ontdekken, alleen daaraan zie je dat het een goedkoop geproduceerde gitaar is.
de ronding bij de controls is namelijk niet echt mooi rond en op het staartstuk zit een soort van kit die de versiering op z'n plaats houdt en dat is nog wat te zien.
maar al met al een pracht van een beginnersgitaar, en dat voor een scheet en een zak pruimen dit was vroeger wel anders dan betaalde je niks maar kreeg ook echt niks.
verbaas me dus echt hoe ze zoiets kunnen maken en er nog aan verdienen met die prijs.
maar goed zal dus morgen proberen deze met een beetje winst op de rommelmarkt in heerenveen te verkopen, dus ieme, bloodline ea :D.(neem ook de crafter tele mee)

Ik vind dat je hierboven op een hele knappe manier een ordinaire advertentie vermomd hebt als bijdrage op het forum.

Groet, en succes met de handel,
Jan.

rickert
8 april 2007, 20:35
wat een geblaat, underdog, alweer!

Leuk dat je een keer een HIT van keiper heb gevonden, wietse!

The Underdog
8 april 2007, 20:36
^^^Het is toch waar wat ik zeg.

rickert
8 april 2007, 20:37
15 euro om een gitaar te maken?

The Underdog
8 april 2007, 20:41
Hoeveel denk je dat het dan kost? Dat heet econmie, waarom worden die gitaren in Azië gemaakt denk je? In China is alles gewoon goedkoop. Reken het zelf maar uit, iedereen moet winst hebben en het gevolg daarvan is de prijs.

Brammibal
8 april 2007, 20:49
Ik denk niet dat het hout+alle hardware en de lak en het bouwen samen maar 15 euro kunnen kosten.

rickert
8 april 2007, 20:51
Ik denk niet dat het hout+alle hardware en de lak en het bouwen samen maar 15 euro kunnen kosten.

Dat bedoel ik. Zelfs niet in nasiland.

bert k
8 april 2007, 21:10
Ik vind dat je hierboven op een hele knappe manier een ordinaire advertentie vermomd hebt als bijdrage op het forum.

Groet, en succes met de handel,
Jan.

Ik vrees dat ik het hier wel een beetje mee eens ben. Wietse, graag wat kalmer aan?

Maurice_732
8 april 2007, 21:31
Ga je niet in eelde staan?:(
Zag dat je de crafter tele ook meenam. Mooi ding had m wel even willen zien en proberen

Luke-wannabe
8 april 2007, 21:47
Ik vrees dat ik het hier wel een beetje mee eens ben. Wietse, graag wat kalmer aan?
Sjeetje ik denk wel dat dit meevalt, hoor..




Stelletje doemdenkers..

Veekeren
8 april 2007, 21:51
Ik vind dat je hierboven op een hele knappe manier een ordinaire advertentie vermomd hebt als bijdrage op het forum.

Groet, en succes met de handel,
Jan.

Mwah, je kan het zo zien... Maar dan had hij beter niet gezegd dat ze voor 125 euro ook al nieuw te koop zijn en dat de afwerking soms te wensen over laat.

Tis volgens mij geen nieuws dat Wietse wel vaker wat handelt in gitaartjes, ik vind het persoonlijk niet erg aanstootgevend dat hij een korte review geeft van een ernstig low-budget gitaartje wat hij verder ook maar doorverkoopt.

Maar ieder zn interpretatie natuurlijk.

wietse
8 april 2007, 22:24
Ga je niet in eelde staan?:(
Zag dat je de crafter tele ook meenam. Mooi ding had m wel even willen zien en proberen

nee eelde vind ik niks op zulke dagen en heerenveen is voor mij lekker dichtbij, wordt dus wel weer vroeg opstaan.
wordt wel verdomd mooi weer maar ja heb de auto al ingeladen dus we zien wel.
dus om te proberen moet je effe reizen:)

sorry dat het als een advertentie overkomt zo is het niet bedoeld, welke beetje snuggere verkoper vertelt nu aan zijn potentiele klanten wat hij voor de handel heeft betaald, en wat ze elders kosten?(behalve als ze elders erg duur zijn :D )

dit gitaartje verbaasde mij gewoon en aangezien keiper e.d nogal wordt afgekraakt hier wou ik dit even melden, deze is in ieder geval al een stuk beter dan elke stagg die ik in handen heb gehad, nou is dat ook niet zo moeilijk.:D

no 1 hops
8 april 2007, 22:33
en een review van iemand die werkelijk 1 in de handen heeft gehad is meer waard dan al dat gebral over potentieel brandhout zonder het echt te hebben gezien

The Underdog
8 april 2007, 22:44
Wel, de Keiper die ik in mijn handen heb gehad was zelfs veel slechter dan de meeste Staggs. Ik dacht ook dat het niet mogelijk was.

jan jansen
8 april 2007, 22:49
[QUOTE=ricktekent]wat een geblaat, underdog, alweer!

QUOTE]


Hoezo geblaat.De factor arbeidskracht maakt alles duur.In afghanistan zijn ze blij met 3 usdollar per dag,dus kan ik me voorstellen dat in china de arbeid ook goedkoop is.Hout kost in dat soort landen ook geen drol en de rest wordt daar ook voor weinig nagemaakt.

Koop maar eens swamp ash in de massa...dat wordt in verhouding heel erg duur als het verandert in een fender body....terwijl je nog minder hout krijgt ook door een hele hoop wegfrezen....

JJ

BamBuFan1
8 april 2007, 23:36
Ik vrees dat ik het hier wel een beetje mee eens ben. Wietse, graag wat kalmer aan?

Eh... "ik heb teveel betaald voor een gitaar en probeer hem morgen waarschijnlijk break-even op een rommelmarkt (dus niet hier of op het net) te verkopen; o en nieuw zijn ze trouwens maar €25 duurder!" vind ik een verd*md slecht verkooppraatje.

Voor de rest sluit Wietses conclusie aardig aan bij het 'goedkope gitarentopic': als je goed rondkijkt en veel probeert kun je voor heel weinig geld een hele leuke gitaar vinden...

Kaboemba
8 april 2007, 23:48
Die wietse ook altijd met z'n vuile verkoop praatjes. Bannen die vent.

Kijk wietse als jij altijd maar tussen de goedkope crap gitaren zit dan lijkt zo'n keiper heel wat, dat is het antwoord.
Voor het geld is het best leuk die ouwe aria's westones enz enz, heb er zelf ook best wat gehad maar als je ze naast een echt betere gitaar legt dan is het eigenlijk niet veel. Je kan je er zeker niet aan verkopen maar het haalt het niet bij een gitaar waar wel zorg aan besteed is.
Maar als ik het dan weer vergelijk met iemand die duizend dollar (plus nog flink wat invoer) wil neerleggen voor een fender strat die hij nog nooit in handen heeft gehad is het zo gek nog niet (die gitaren van jouw).

The Underdog
8 april 2007, 23:56
^^WTF?? Is het echt nodig om brutaal te zijn? En ja, goeie cheapo's bestaan.

Oude Drummer
9 april 2007, 00:05
Ik ben als voyeur blij dat er iemand is die wat zinnigs over een gitaar schrijft. Zeker als het zoiets spannends is als een Keiper die er "duur" uitziet en geen drol kost. (Waarschijnlijk inderdaad maar $ 15 af Sheng Zhaou als je een containervol bestelt)

Veekeren
9 april 2007, 00:27
^^WTF?? Is het echt nodig om brutaal te zijn? En ja, goeie cheapo's bestaan.

Je gaat nog niet zo lang mee ;) Kaboemba heeft een speciale status waarbij niemand zijn beledigingen serieus neemt :D

iwamoto
9 april 2007, 01:56
Je gaat nog niet zo lang mee ;) Kaboemba heeft een speciale status waarbij niemand zijn beledigingen serieus neemt :D
maar hij houd wel van ons, ook al geeft hij dat niet toe... tegenwoordig heeft FNarK zijn boeman positie een beetje overgenomen, bevalt hem goed :)

episua
9 april 2007, 03:22
Wat een ophef allemaal over die Keiper van Wietse.
Hij verteld toch gewoon zijn ervaring zonder expres te willen spammen ofzo.
Dat er weet ik veel hoeveel links/reclame wordt gemaakt voor grote duitse mega music store's mag hier schijnbaar wel, maar mensen van het forum uitnodigen om een Keiper te bespelen of te kopen (in zijn geval, verkopen zonder winst of €25 winst) op een rommelmarkt niet?
Beetje vreemd hoor...

hendrix2
9 april 2007, 12:21
Wat mij erg opvalt met die Low Budget gitaren is dat ze erg wisselvallig zijn. Ik heb al een Keiper in mijn handen gehad die echt erg goed is, maar ik heb er ook al een vastgehad die ik niets waard vond. Zelfde gaat op voor Stagg en bv. Harley Benton (huismerk van Thomann), daar heb ik zelf een tele van staan die nieuw!!!! 80 euro kostte, gitaar speelt erg goed. Bij iemand anders bespeelde ik een gelijkaardige tele en de hals ed was gewoon al krom getrokken na amper een paar weken.

Wietse heeft blijkbaar geluk gehad een goed exemplaar te bemachtigen, die zijn dan ook dubbel en dik hun geld waard.

Overigens vind ik dit topic helemaal geen spam oid. Wat ik veel meer in de richting van verkoperspraatjes vind zijn de topics 'hoeveel kan ik voor deze gitaar/versterker krijgen'. We weten van Wietse dat hij constant bezig is in de handel van gitaren, en ik denk niet dat we hem er ooit al hebben op kunnen betrappen dat hij zijn gitaren hier probeert te slijten.

Anders Destium
9 april 2007, 12:35
^^WTF?? Is het echt nodig om brutaal te zijn? En ja, goeie cheapo's bestaan.

Kaboemba heeft helemaal gelijk. Goeie cheapo's bestaan inderdaad, tussen je oren en in je dromen.

Kaboemba
9 april 2007, 12:42
^^WTF?? Is het echt nodig om brutaal te zijn? En ja, goeie cheapo's bestaan.

Dat van dat bannen meen ik al helemaal niet (een smily was handig geweest). En crap is misschien niet de juiste woord keus. Maar ik heb zelf meerdere van dat soort gitaren gehad (oude japanse dingen) en het is gewoon redelijk basic spul maar zeker niet meer dan dat. Je kan ook stellen dat na al die jaren alleen de goede exemplaren zijn over gebleven. Je kan je er niet aanverkopen omdat het al jaren die kwaliteit heeft en dus echt niet slechter zal worden. Maar verwacht geen super exemplaren.
Ik weet wel zeker dat je over 20 jaar mensen hebt die oude keipers enzo sparen/kopen en ook dan heb je alleen nog de redelijke exemplaren die over gebleven zijn.

Kaboemba
9 april 2007, 12:43
maar hij houd wel van ons, ook al geeft hij dat niet toe... tegenwoordig heeft FNarK zijn boeman positie een beetje overgenomen, bevalt hem goed :)

Ik hou van jullie allemaal en een enkeling nog meer, zoals die jongen die asperges eet.

glasbier
9 april 2007, 13:10
Dat van dat bannen meen ik al helemaal niet (een smily was handig geweest). En crap is misschien niet de juiste woord keus. Maar ik heb zelf meerdere van dat soort gitaren gehad (oude japanse dingen) en het is gewoon redelijk basic spul maar zeker niet meer dan dat. Je kan ook stellen dat na al die jaren alleen de goede exemplaren zijn over gebleven. Je kan je er niet aanverkopen omdat het al jaren die kwaliteit heeft en dus echt niet slechter zal worden. Maar verwacht geen super exemplaren.
Ik weet wel zeker dat je over 20 jaar mensen hebt die oude keipers enzo sparen/kopen en ook dan heb je alleen nog de redelijke exemplaren die over gebleven zijn.

-Nou dat weet ik zo net nog niet:ik denk eerder dat de slechte exemplaren overblijven omdat die weinig bespeelt zijn.
de goede exemplaren(van wat voor merk dan ook) worden véél vaker bespeelt en dus véél meer onderhevig aan slijtage etc.dus zijn eerder 'op'.
dit verklaart ook meteen dat er zoveel bagger op de markt rondzwerft want er is veel geld in die oude exemplaren geïnvesteerd en dan blijkt na aanschaf dat het gewoon een kutgitaar is,dus hij moet weer verkocht worden aan de volgende eigenaar.....

glasbier
9 april 2007, 14:10
waarom wordt het hier zo akelig stil...............???
komt mijn visie zo hard aan?
:B

wietse
9 april 2007, 19:03
waarom wordt het hier zo akelig stil...............???
komt mijn visie zo hard aan?
:B

nee hoor, juist het slechte spul verdwijnt spoorloos, worden gesloopt en weggegooid en belanden aan de muur amper bespeeld, de goede exemplaren zijn bijna altijd veel bespeeld en veel aan gedaan om bespeelbaar te houden, als jij een cheapo hebt waar je gek op bent omdat dat ding fantastisch speelt en klinkt dan pas je er toch beter op?
en als er dan iets stuk is maak je dat, bij een slechte plank dan sloop je het ding.
neem als voorbeeld egmond wat daar nog van bestaat zijn eigenlijk allemaal de goede exemplaren, zijn vaak vergeten over de jaren doordat ze vervangen werden voor duurdere gitaren en een halfbesnaarde hals is ook niet echt goed voor je hals vooral niet bij een egmond, die dingen trokken soms al krom als je er naar keek.
maar de uitzonderingen bestaan nog, de echte stukken brandhout hebben allang hun naam brandhout waargemaakt.

trouwens hij is verkocht voor 110 euro heb dus m'n geld en wat kosten weer terug, en ook nog verkocht aan iemand die gibsons gewend is die was er ook behoorlijk verbaasd over.
was voor mij een topmarkt nog zo één en ik heb geld genoeg voor een usa fender oid :D.

Bluesbreaker
9 april 2007, 19:37
was voor mij een topmarkt nog zo één en ik heb geld genoeg voor een usa fender oid :D.

Richwoods inslaan wietse, veel Richwoods! Als die over 20 jaar niet meer gemaakt worden en iedereen die ze hier op het forum de hemel inprijst koopt er een ben je binnen!

wietse
9 april 2007, 19:42
Richwoods inslaan wietse, veel Richwoods! Als die over 20 jaar niet meer gemaakt worden en iedereen die ze hier op het forum de hemel inprijst koopt er een ben je binnen!
had ik dat maar 20 jaar geleden geweten dan had ik elke 70's lawsuitkopie en glitteritaliaan gekocht die ik kon vinden, maar ja toen zeiden gitaren me nog niet zoveel.
richwoods sla ik over een paar jaar wel in als iedereen ze dumpt en dus goedkoop zijn :D.

glasbier
9 april 2007, 19:46
dus Wietze,
je hebt 'goede' handel gedaan in Good Old Hearrenfean?

Kaboemba
9 april 2007, 20:17
-Nou dat weet ik zo net nog niet:ik denk eerder dat de slechte exemplaren overblijven omdat die weinig bespeelt zijn.
de goede exemplaren(van wat voor merk dan ook) worden véél vaker bespeelt en dus véél meer onderhevig aan slijtage etc.dus zijn eerder 'op'.
dit verklaart ook meteen dat er zoveel bagger op de markt rondzwerft want er is veel geld in die oude exemplaren geïnvesteerd en dan blijkt na aanschaf dat het gewoon een kutgitaar is,dus hij moet weer verkocht worden aan de volgende eigenaar.....

De bagger die er rondzwerft op marktplaats is over het algemeen de slechte richwood stagg en keipers. Zitten misschien een paar goede tussen en die zie je juistniet op marktplaats.
En gitaren zijn niet zo onderhevig aan slijtage.
Van het oude spul zie je eigenlijk niet zoveel bagger, die kan je bijna blind kopen (voor de gangbare prijs).

glasbier
9 april 2007, 20:23
moet je maar niet doen!

wietse
9 april 2007, 20:24
dus Wietze,
je hebt 'goede' handel gedaan in Good Old Hearrenfean?
tja net effe de oogst geteld en 500 euro rijker thuiskomen noem ik goede handel.

ps het is wietSe .

glasbier
9 april 2007, 20:30
nou wietSe,
dan moeten we saampies maar eens een glaSbier op nemen!

glasbier
9 april 2007, 20:30
kan je mooi die fender van me overkopen

wietse
9 april 2007, 20:31
nou wietSe,
dan moeten we saampies maar eens een glaSbier op nemen!

bedankt maar nee, raak geen alcohol aan.

glasbier
9 april 2007, 20:34
ik wel!
neem jij een sapje!

frekie
10 april 2007, 11:56
Helaas heeft mijn wasmachine het begeven, weer geen geld :mad: anders was ik ook wel even naar H'veen geweest, leuke rommelmarkt altijd. Ik heb een tijd geleden een RW LP gehaald bij de muziekboer hier in het dorp. De beste uit een voorraad van 6 stuks, en dan nog een beetje pimpen met betere topkam, betere elementen. Heb je voor 160 euri toch een LP die m.i. niet onderdoet voor een Epi Lp van 500 euri.
Nadeel van RW e.d. is dat je er zo moeilijk weer van afkomt, mensen gaan toch enorm af op merken. Ik heb nog een RW stratje, had ik te koop staan (SPAM ALERT!! :)) maar geen reacties. Ik had hem min of meer weer origineel gemaakt met de RW pickups erop. Nog een jamsessie mee gedaan met ritmesectie voor publiek, geen enkel probleem. Ok met de GFS pickups kwam ie wat beter door de mix heen maar dat is het dan ook.
Oh ja, en WietSe, de belastingdienst leest mee! :speed:

Kaboemba
10 april 2007, 12:33
Ja pas maar op, klote ambtenaren :sssh:

Dat zal wel meevallen durf ik te zeggen. Ze vallen heus niet bij elke particulier binnen die is meer dan 1 gitaar verkoopt met een beetje winst. Dan mag een groot deel van het forum wel oppassen incl de hier aanwezige ambtenaren (niet dat ik die ken).

Mitch
10 april 2007, 18:07
Spam ? Welnee, maar wietse moet wel keihard worden aangepakt, hij verziekt de markt door de inkoopprijs te verklappen :seriousf:

BamBuFan1
10 april 2007, 20:52
Wat mij erg opvalt met die Low Budget gitaren is dat ze erg wisselvallig zijn. Ik heb al een Keiper in mijn handen gehad die echt erg goed is, maar ik heb er ook al een vastgehad die ik niets waard vond. Zelfde gaat op voor Stagg en bv. Harley Benton (huismerk van Thomann), daar heb ik zelf een tele van staan die nieuw!!!! 80 euro kostte, gitaar speelt erg goed. Bij iemand anders bespeelde ik een gelijkaardige tele en de hals ed was gewoon al krom getrokken na amper een paar weken.

Dat is al heel lang zo. Als je bv een Squier voor erbij wilt kopen kun je het beste alle Squiers uit de winkel bij elkaar graaien en daar de beste van uitzoeken door erop te spelen. Dan zal het blijken dat er pakweg 5 brandhout zijn, 3 wel aardig en 2 verd*md lekker spelen.

Bij bv Fender USA is er ook zo'n soort verdeling. Zet er 10 bij elkaar en 5 ervan zijn goed 2 aardig en 3 ronduit slecht. Fender Japan is daarin wat mijn ervaring betreft een stuk consistenter.

BamBuFan1
10 april 2007, 20:54
trouwens hij is verkocht voor 110 euro heb dus m'n geld en wat kosten weer terug, en ook nog verkocht aan iemand die gibsons gewend is die was er ook behoorlijk verbaasd over.

Leuk om te lezen dat Kaboemba er blij mee is!

Kaboemba
10 april 2007, 20:57
Leuk om te lezen dat Kaboemba er blij mee is!

Ik kan je trots melden dat Kaboemba geen gibsons heeft. Kaboemba's voorkeur gaat uir naar Godins, lags en sinds kort carvins.

glasbier
10 april 2007, 20:59
Dat is al heel lang zo. Als je bv een Squier voor erbij wilt kopen kun je het beste alle Squiers uit de winkel bij elkaar graaien en daar de beste van uitzoeken door erop te spelen. Dan zal het blijken dat er pakweg 5 brandhout zijn, 3 wel aardig en 2 verd*md lekker spelen.

Bij bv Fender USA is er ook zo'n soort verdeling. Zet er 10 bij elkaar en 5 ervan zijn goed 2 aardig en 3 ronduit slecht. Fender Japan is daarin wat mijn ervaring betreft een stuk consistenter.

helemaal mee eens(zie hieronder)

wietse
10 april 2007, 21:42
Leuk om te lezen dat Kaboemba er blij mee is!

die lelijke kop had ik wel herkend:D maar deze man kende ik niet.

BamBuFan1
10 april 2007, 23:42
helemaal mee eens(zie hieronder)

Objection, your honor! The witness seems to be biased!