PDA

View Full Version : Stratocaster advies G&L of Fender?



Hooligan601
8 april 2007, 14:25
Ik wil een nieuwe strat gaan kopen. Ik heb een budget van 600 euro en ik wil de beste stratocaster voor dat geld halen G&L Legacy (tribute?), Fender Classical Player Baja? ... advies is zeer welkom. Weet iemand dan ook een goede winkel om die te kopen (goedkoopste?)

Hendriks
8 april 2007, 14:38
Blade Texas , Diego, etc

jorrit
8 april 2007, 17:01
zou zelf dan eerder idd. naar blade gaan kijken of g&l.. maar ik zou zeggen veel testen!

(ow en een hooligan met een strat.. :S lijkt me mooi gezicht, ga je dr mee slaan?)

California Jam
8 april 2007, 17:07
Alleen door veel te testen kun je uiteindelijk zelf bepalen wat voor jouw budget de 'beste' gitaar is. Dat kan een Fender zijn, een G&L maar misschien valt je oog in een muziekwinkel ineens op iets heel anders.....

Wimvdb
8 april 2007, 18:18
Een schetcher hellcat !

Dirkdewaard
8 april 2007, 18:24
2de hands USA fender?

arjanb01
8 april 2007, 18:32
Ik zou gaan voor een Fender Strat. Baya Classic en dan de 1962 uitvoering (en dan in olympic white, bloedgeil) ! Qua looks echt de mooiste strat in die prijsklasse waar je wilt gaan zoeken. G&L's zijn ook goed, maar die kop moet je bevallen denk ik !
En als je wat meer centjes hebt zou ik een vd Haar strat laten bouwen ! Helemaal tof !
Verder zou ik zeggen veel testen !

jerome
8 april 2007, 18:32
Idd, 2e hands Fender USA of Fender Japan..
Waarom een nieuwe?

Negative K3 fan
8 april 2007, 18:33
testen!

ik zou zeggen een japanse fender of een blade texas... die spelen veel amerikaanse fenders wel naar huis. G&L heb ik nog nooit geprobeerd.

Dirkdewaard
8 april 2007, 18:43
testen!

ik zou zeggen een japanse fender of een blade texas... die spelen veel amerikaanse fenders wel naar huis. G&L heb ik nog nooit geprobeerd.

yes, pas in reply nummer 8!

Gaat dit weer de eeuwige discussie worden?

:cheerup:

Eko
8 april 2007, 18:56
Beste advies was om naar de winkel te gaan en er gewoon een paar uit te proberen. Niet alle gitaren hebben dezelfde halsvorm en niet alle halzen hebben hetzelfde fretdraad. Een standaard strat van Fender kan wel mooi zijn , maar als de vorm je niet bevalt is het zonde van je geld. Een Blade heeft een actieve electronica die wat meer mogelijkheden biedt.
Als je per se een strat wil met restwaarde , koop dan een gebruikte USA strat van Fender. Blijft de centen waard.
Misschien dat je in de winkel wel een andere ziet die je beter vind spelen.

Valoosj
8 april 2007, 20:37
wil je eens iets anders dan die typische fender, ga dan voor G&L. ik ben er ook voor gegaan. de sound kan ik nog niets van zeggen, want ze is pas over een maand klaar. maar de looks zijn wel top

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86452

Negative K3 fan
9 april 2007, 18:57
yes, pas in reply nummer 8!

Gaat dit weer de eeuwige discussie worden?

:cheerup:

sorry, het spijt me donders!! maar is toch echt wat ik heb ondervonden, en nee, ik heb zelf geen japanse fender en ook geen blade en ook geen G&L gitaar.

Hooligan601
10 april 2007, 16:38
Ik begrijp dat het per persoon verschilt maar als je gewoon objectief zou moeten kiezen tussen:

Fender Highway Strat.
Fender Baja Classic Player 60 Strat.

Of iets dergelijks in dat segment... Welk type komt er dan sowieso zeer goed uit?

sickpunk
10 april 2007, 17:28
G&L... top spul!
hoewle ik fender ook erg lekker vind... gewoon testen en de lekkerste meenemen...

Tristan
10 april 2007, 18:41
Ik begrijp dat het per persoon verschilt maar als je gewoon objectief zou moeten kiezen tussen:

Fender Highway Strat.
Fender Baja Classic Player 60 Strat.

Of iets dergelijks in dat segment... Welk type komt er dan sowieso zeer goed uit?

Ik heb een aantal hele goede nieuwe Mexicaanse Strats in mijn handen gehad, van die 50's Classic modellen en volgens mij ook zo'n Baja Beach ding, erg goed...
Bovenal gewoon een goede winkel met veel voorraad opzoeken en testen, testen, testen, er zitten altijd goede en mindere gitaren tussen...

Hooligan601
10 april 2007, 22:47
Ik zit nu in een eindfase van mijn keuzeproces...

Highway of Classic Player Baja

Iemand een inhoudelijke voorkeur?