PDA

View Full Version : Marshall Valvestate VS30R



kirk601
8 april 2007, 13:04
Wie is er bekend met de Valvestate VS30R, of andere Valvestates?
Ik vind dat er uit deze versterker echt een naar geluidje komt, heel erg schel.

laatst probeerde ik de PARK 25R uit en daar komt een veel mooier geluid uit!

Raar maar waar, Valvestate ik weet het niet....

kirk601
8 april 2007, 22:31
heeft er hier niemand een Valvestate die zijn ervaringen wil delen?

Bl44t44p
8 april 2007, 22:49
Totale bagger, die nieuwe Marshall Valvestate (niet AVTX -geen ervaring mee- maar de AVT). Die oudere Valvestate (8008 enzo) zijn geloof ik nog wel te pruimen van wat ik hoor, maar ikzelf ben meerdere malen in aanraking gekomen met een AVT150, werkelijk een regelrechte ramp.

Baker
8 april 2007, 23:59
Totale bagger
ongenuanceerde onzin

Bl44t44p
9 april 2007, 00:19
ongenuanceerde onzin

Vertel. Jij roept nu ook maar wat zonder onderbouwing.

The Underdog
9 april 2007, 00:36
Ik heb een oude v8080 combo. Dat ding is zeker niet slecht, clean klinkt hij helder maar warm, zeer ok. Met overdrive klinkt hij ook lekker, leuk om thuis te oefenen, maar met de band erbij klinkt hij misschien wat dun, maar zeker niet schel.

Baker
9 april 2007, 09:16
Vertel. Jij roept nu ook maar wat zonder onderbouwing.

klopt,het was gisteravnond nog even voor het slapen gaan, ik had geen zin verder. ;)

Maar wat ik wou zeggen is dat de VS30R het kleine broertje is van de VS265
Deze heb ik gehad, dus ik weet waar ik het over heb. Ik heb jaren met dat ding gerepeteerd én opgetreden in allerlei kroegen.

De hele valvestate serie, zowel oud als nieuw moet je nooit met veel duurdere buizen amps vergelijken, want dan blijven ze inderdaad nergens. Maar om nou te zeggen dat het totale bagger is gaat wat ver.

Het zijn veelzijdige amps voor weinig geld.

Baker
9 april 2007, 09:18
Ik heb een oude v8080 combo. Dat ding is zeker niet slecht, clean klinkt hij helder maar warm, zeer ok. Met overdrive klinkt hij ook lekker, leuk om thuis te oefenen, maar met de band erbij klinkt hij misschien wat dun, maar zeker niet schel.

kijk en dát is nou een goede omschrijving van de valvestate serie's

Dat die vs8080 wel warm klinkt komt waarschijnlijk doordat die 8080 een celestion speaker heeft. de vs30 / vs265 hebben die (helaas) niet.

tjeabele
9 april 2007, 10:35
persoonlijk vind im de avt series wat warmer klinken

AutoStatic
9 april 2007, 11:28
Mijn eerste "goeie" versterker was een 8040. Wat een onding. Klonk nergens naar en na een half jaar lag de printplaat door midden. Wil niet zeggen dat ik alleen maar negatieve ervaringen heb met die dingen, wijlen Cereal uit Haarlem gebruikten ook Valvestates en zij hadden echt geen slecht geluid. En Marc van Face Tomorrow heeft ook een poos op een VS top gepeeld maar dat was een wat minder succes aangezien het verschil met Aart zijn oude JMP echt te groot was. Laatste keer dat ik ze heb zien spelen had Marc een Koch en was het geluid veel meer in balans.

Anders Destium
9 april 2007, 11:39
Mijn eerste versterker na mijn startersset was/is een VS30R, ik heb hem nog steeds. Het is geen wereldschokkende versterker, al kan het clean er zeker mee door. Voor een beetje goede scheur is een pedaal/processor/modeler echt noodzakelijk IMO. Zo nu en dan speel ik met een POD XT erover (als ik geen herrie mag maken), en dat gaat vrij redelijk. Niet iets om over naar huis te schrijven, maar beter dan met een metalzone ervoor :)

Mitch
9 april 2007, 12:17
Om maar even een blik ervaringen open te trekken, in volgorde van bouwjaar:

8080: misschien wel de 'beste' serie qua feel. Je kan hier wat meer met je volume en aanslag regelen dan met de serie daarna. Het blijft allemaal wel vrij puntig, maar voor een transistor versterker: niet slecht.
VS30: toevallig heeft een maat van mij die. We wilden 'm gebruiken voor een huiskamerconcert en dat trok -ie dus niet....het moest dus maar net boven de drummer uitkomen en in die huiskamer ging het gewoon niet. Verder is de sound om thuis te oefenen best leuk, maar niet geweldig.
VS65: wel eens bespeeld, maar was wat aan de schelle kant.
AVT50: jaar of twee gehad. Het cleane kanaal is zijn sterkste kant: heel warm en de pre amp buis hoor je hier écht werken, je kunt er voleiend overgaan van clean naar crunch. De meeste dynamiek tot nu toe. Het scheurkanaal is helaas een zwak, iel geluid. Jammer.

glasbier
9 april 2007, 12:19
sorry,maar dan heb ik liever een metal-zone ervoor.
zwaar onderschat pedaaltje met de mooiste geluiden!
ik heb heel veel pedaaltjes gehad maar dit is 1 van mijn favorieten!
er is er 1 die IMO 'beter' is en dat is mijn RAT.
mijn muziekstylen?
blues,jazz,symfo-rock.

Fender75
10 april 2007, 09:07
Ik heb jaren een VS100 gehad, wereldversterker! Voor het geld dan..:) Betrouwbare versterker, clean een goed geluid, en middels een footpedal 2 kanalen schakelbaar. In een bandsituatie wordt de overdrive een beetje te hoog naar mijn smaak, maar ik heb er een hoop plezier van gehad.