PDA

View Full Version : Eerste nummers Band



jorik12345
8 april 2007, 12:16
Hallo allemaal,

Ik heb laatst met onze band BedaC ons tweede optreden gehad. Het was op mijn vorige school. Dit heb ik ook met 2 videocamera's opgenomen. Ondertussen heb ik het geluid er vanaf geript en het het nog een klein beetje gemixt. We speelden 5 nummers waarvan 2 eigen nummers: Lies, Eternal en Never To Blame. Lies en Eternal zijn al wat oudere nummertjes.
Ik was eigenlijk weleens benieuwd wat jullie ervan vinden. Niet alles is goed gegaan natuurlijk (zang is af en toe een nootje vals en hier en daar een ritmefout) maar dat gebeurd meestal wel.

Ik heb de nummers op een eigen website staan. (wel .tk)

Hier staan ze:
http://www.bedaconline.tk/ ---> Media ----> Audio.

Het hele concert staat trouwens ook op Youtube.

jasper159
8 april 2007, 16:25
Heb even naar deel 1 van het filpje gekeken.
Niet slecht, maar de bas staat wel ERG luid.

jorik12345
9 april 2007, 09:44
Dankje, en die bas stond inderdaad best hard ja. Maar raar genoeg hadden we daar met de soundcheck geen last van. Wat het waarschijnlijk ook was was dat het ampmodel nogal schel was (vooral in het eerste nummer).

-=JEROEN=-
9 april 2007, 10:27
een paar tips:

1. zing ook eens wat andere noten (1e nummer)
2. zorg voor een samenhangend geluid, dus als de bas zonder al te veel bas speelt, laat dan de gitaren compenseren (m.a.w. ga niet in elkaars geluid zitten, maar maak verschillende lagen)
3. als een nummer te hoog is voor je stem, speel em dan lager:

Am F
Rising up back on the street
G Am
did my time took my chances
F
Went the distance , now I'm back on my feet
G Am
just a man and his will to survivebijvoorbeeld

totaal geluid is wel erg goed, goeie PA!

jorik12345
9 april 2007, 11:51
Bedankt voor de tips Jeroen. The eye of the tiger is inderdaad erg hoog. Bij het repeteren ging het meestal wel goed maarja Live is alles natuurlijk weer net iets anders :)