PDA

View Full Version : Hoofdtelefoon



hansies
7 april 2007, 22:55
een goede hoofdtelefoon voor op een gitaarversterker, bestaat die, ik heb tot op heden geen gevonden die de weergave van een goede gitaarversterker/combo kan evenaren.
Nochtans zou ik er wel een willen vinden.
wie weet meer ?
Greetz
Hansies

Lord Abortion
8 april 2007, 17:00
Gaat nooit hetzelfde klinken hé ... Gewoon een goede hoofdtelefoon kopen en er mee leren leven dat het anders zal klinken dan een grote speaker in een ruimte. De betere Sennheiser en AKG modellen zijn aan te raden. Zelf heb ik liefst volledig gesloten koptelefoons, maar dat is gewoon kwestie van voorkeur.

cardinal
9 april 2007, 18:33
beyer dynamic, dt 770 of 990 geloof ik. De open klinkt iets lekkerder vind ik persoonlijk.

boss
9 april 2007, 20:44
Sennheiser HD-25, perfecte gesloten hoofdtelefoon!

Gear Slut
11 april 2007, 06:46
De beste headphone is natuurlijk de AKG K 240.
Compleet rechte frequentie karakteristiek.
Ga al je platen maar eens luisteren met dit ding op.
En had je de neiging om het harder te zetten? Met deze draai je het volume terug! Hij heeft wel een beetje power nodig, anders klinkt ie te zacht, of de versterker begint te clippen. Sluit 'm aan op een Mackie (en je draait het volume terug ipv omhoog) :listen:

sugarfish
11 april 2007, 08:43
De beste headphone is natuurlijk de AKG K 240.
Compleet rechte frequentie karakteristiek.
Ga al je platen maar eens luisteren met dit ding op.
En had je de neiging om het harder te zetten? Met deze draai je het volume terug! Hij heeft wel een beetje power nodig, anders klinkt ie te zacht, of de versterker begint te clippen. Sluit 'm aan op een Mackie (en je draait het volume terug ipv omhoog) :listen:

Klopt helemaal! Ik heb deze ook, MAAR als je deze voor alleen gitaar wilt gebruiken is hij ongeschikt. Deze koptelefoon is dan te helder, de distortion klinkt dan ineens heeel korrelig. Als je geluiden via de koptelefoon instelt dan is het zeker dat het heel anders klinkt door een versterker!
Maar voor het luisteren van muziek is tie geweldig.
Je kunt voor gitaargeluid, beter voor een voordeligere koptelefoon gaan, die doet je geluid meer recht dan een hele dure!

Xile
13 april 2007, 21:04
Weet iemand ook een goede hoofdtelefoon waarop metal een beetje goed klinkt...???

Ik heb er namelijk ook eentje nodig want de buren vinden het te hard doorklinken -_-'...

Grtszz Dennis

harrie-beton
14 april 2007, 08:46
Met een koptelefoon komt je er niet.

Je typische metal geluid komt uit de speaker van je versterker. Die speaker is niet een gewone maar van een speciaal "gitaar" type.
Als je metal op een koptelefoon wilt kan moet je gebruik maken van een gitaar-speaker-simulator om een natuurgetrouw gitaargeluid op gewone speakers zoals een koptelefoon te krijgen.

Speaker simulators: (wordt ook modeling genoemd)
Een goedkope oplossing is de Zoom G2. Op mijn site staan samples.
Wat ook kan is een v-amp 2 van behringer. Of een pod 2.0.

Duurder is een podxt, toneport, guitarport, tonelab, zoom g2.1 of boss gt8.

Luister op de rubriek sounds naar Bloodline zijn werk, dat is opgenomen met een podxt.

Bijgehorende koptelefoon maakt niet zo veel uit, elke koptelefoon die een beetje lekker het laag weergeeft is goed.
Zet hem niet te hard, van koptelefoons wordt je eerder doof dan van speakers.

Een totaal andere oplossing is met de buren een vast uur afspreken waarop je lawaai mag maken. Een zogenaamd HOUR OF POWER.

cardinal
14 april 2007, 09:34
De beyer dt 990 blijft ik volhouden, ook voor metal prima. Is wel wat gekleurd, maar heerlijk geluid.

Afmixen blijf ik een crime vinden op hoofdtelefoons.