PDA

View Full Version : advies voor humbucker in strat .



mikee
7 april 2007, 22:51
Hee Allemaal !!

Wil graag een humbucker in mijn USA strat op de brugpositie.
ik speel top 100/ rock.

zit er veel verschil in sound in een mini humbucker (hotrails achtige) of een volledige humbucker. ?

Makkelijkste is natuurlijk een mini humbucker inbouwen.

wat zouden jullie adviseren ?

bvd Mike

glasbier
7 april 2007, 22:53
Sd little '59!

vulvasonic
7 april 2007, 22:54
Ik heb er een little 59 in gezet. Nooit spijt van gehad. Klinkt erg goed. Natuurlijk is er een verschil met een full sized humbucker, maar het klinkt goed. En ik ben zeer tevreden.

schwalbe
7 april 2007, 23:00
Een hotrails is natuurlijk heel wat anders dan een mini-humbucker.

Helter Skelter
8 april 2007, 00:10
ik heb 3 stratjes met humbuckers: een SD hotrail, een SD Pearly Gates en een Rio Grande vintage Tallboy. De hotrail en Pearly Gates verschillen qua sound niet zo veel in mijn oren, de hotrail lijkt wel iets meer output te hebben en klinkt een beetje donkerder. Beide pu's zijn uitermate geschikt voor het genre wat jij speelt en maken van een strat een echte allrounder. De Tallboy daarentegen is weer veel helderder zonder de gewenste strakheid van een humbucker te verliezen en eigenlijk mijn favoriete element, nadeel is dat ze nogal prijzig zijn en 2ehands bijna niet te vinden

jerome
8 april 2007, 09:18
Ik zou er igg een humbucker in zetten die ook met een miniswitch enkelspoelig te is schakelen.
Ik heb zelf DiMarzio Dual sound humbuckers in mijn beide Strats met mini switch.
Enkelspoelig geschakeld heb ik toch de karakterestieke Strat sound. Dubbelspoelig geschakeld (in serie=humbucker) een rocksound varierend van rock (met volumepotmeter niet helemaal open) tot heavy-/hardrock (met de volumepot open en een overdrive aan).
Parrallel geschakeld heb ik een heldere sound varierend van een soort Telecastersound (met volumepotmeter niet helemaal open) tot een soort lichte crunchsound, puur over m'n Marshall top).
Een enorm veelzijdige Strat krijg je hierdoor.
Ik zou voor een volwaardige humbucker gaan, en dus enkelspoelig schakelbaar
Ik vind die hotrailsachtige elementen minder vol klinken.

grayfink
8 april 2007, 09:39
Gfs schijnt ook wel goed te zijn. Probeer anders eerst zoiets:
http://store.guitarfetish.com/hueqhsswhpra.html
Ik zou niet in mijn originele slagplaat gaan zagen. Mocht Gfs je niet bevallen, heb je wel al gelijk een goede slagplaat :-)

jerome
8 april 2007, 09:48
Op zich een goed idee, alleen zo te zien zit daar Dimarzio Paf pro in de brug positie en dat vond ikzelf een flauw klinkend element. Geen diepte en geen ballen...
Ik zou zelf toch een losse HSS slagplaat kopen en zelf een humbucker naar mijn smaak kiezen...

Herman
8 april 2007, 12:44
wat is het verschil in geluid nou ongeveer tussen een "normale" humbucker tegenover een Hotrail oid?? En tot hoever gaat zo'n hotrail oid in wat zwaarder werk?? Geen brute doom-metal ofzo, maar een potje Metallica oid??

glacius
8 april 2007, 12:53
in stratjes klinken humbuckers vaak erg iel, een dimarzio tonezone zal dit niet doen ..

Ibanez RuleZ
8 april 2007, 13:05
echte humbuckers hebben wat meer guts in mijn oren. enkelspoels formaat humbuckers hebben nog steeds ergens een enkelspoelsvibe... in ieder geval wel de lil screaming demon in de neck van mn charvel model 6. voor mij is dat precies goed, maar dat is aan de individuele gitarist.

ik zou zelf altijd in de brug geen compromis zetten: andere slagplaat met gewoon een HSS configuratie een full size humbucker dr in en knallen.

harrald