PDA

View Full Version : Welke versterker?



Jeffrey
7 april 2007, 22:28
Hee gitaarvrienden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Gibson les Paul studio. Nu wil ik mijn oude versterker weg doen en daar een nieuwe voor in de plaats kopen.
Ik wil er goed mee kunnen oefenen op de slaapkamer. Daarnaast speel ik met de band af en toe live dus dat moet 'ie ook aankunnen.

Ik zat eerst vooral te kijken naar de Orange Rocker 30 en Marshall DSL 401. In de muziekwinkel was het lastig om in te schatten wanneer ik nog op slaapkamervolume speelde. Dus mijn vraag..zouden deze (en vergelijkbare) buizenamps nog ok klinken op mn kamer, zonder de buren gek te maken?

Uiteraard zou ik ook nog voor kleine buizenamps, zoals de valve junior kunnen gaan, maar dan zit ik met het probleem dat ik niks heb om mee op te treden. Lastiglastig. Ik zou wel graag een buizenversterker hebben.

Heeft iemand wat tips voor me? Muziekstijl is rock. Denk aan Guns 'n Roses, Bon Jovi e.d. Ook hou ik wel van punk en af en toe wat blues. Alvast bedankt.
Jeffrey

glasbier
7 april 2007, 22:34
een fender buizenamp misschien?

Jeffrey
7 april 2007, 22:45
En dan de scheur uit pedaaltjes halen? Zou dat aan te raden zijn? Aangezien ik meer scheur dan clean speel.

Outrage
7 april 2007, 22:50
En dan de scheur uit pedaaltjes halen? Zou dat aan te raden zijn? Aangezien ik meer scheur dan clean speel.

Ik hoor in elk geval heel wat goede berichten over fender met scheurpedaaltjes. Maar misschien dat in jouw geval inderdaad een amp met een eigen scheur beter is. Onder vintage versterkers staat een topic over kleine amps. Misschien kan je daar inspiratie op doen.

glasbier
7 april 2007, 22:51
tja,ik ben nooit een liefhebber van Marshall geweest.....
geef mij maar een fender met een paar pedaaltjes ervoor!

dePerik
7 april 2007, 23:16
Tja...




Geef mij maar een pedaaltje met een paar Fenders ervoor




:cooler:

glasbier
7 april 2007, 23:19
hihi!
dat kan ook!

brunodb
8 april 2007, 00:33
zeker voor de orange rocker 30 gaan. heb die ook en die is echt perfect ook nog te gebruiken op de slaapkamer. vanaf volume 1 klinkt hij al goed. naarmate hij luider gaat, nog stukken beter natuurlijk. maar hij klinkt echt al superlekker op beschaafde volumes. guns n roses sound haal je er zo uit

alles van rock tot metal tot punk. al is het voor echt strakke metal iets te 'loose' van sound. iets te korrelig. maar dat is dan weer net lekker voor rock en punk.

echt een fantastische versterker. ik ben er heel blij en heb al heel wat versterkers gehad om ermee te vergelijken. mesa boogie, crate, marshall, vox, alles heeft moeten plaats maken voor de rocker 30. die trouwens naar mijn smaak veel beter klinkt dan de duurdere rockerverb 50 en 100. enkel het gebrek aan een effectloop en een reverb irriteert me een beetje. maar het scheurgeluid is zo lekker dat ik dat dan weer even snel weer vergeten ben. gewoon de gain op drie uur en de master op negen uur en je zal je best moeten doen om niet van je sokken geblazen te worden ;-) take my word for it

Jeffrey
8 april 2007, 09:00
Bedankt voor de reacties. Het is mooi om te horen dat jij de Rocker 30 thuis ook goed kunt gebruiken. Dat de versterker geen effectloop heeft wist ik nog niet. Dat is wel een behoorlijk minpunt.

Globetrotter
8 april 2007, 09:33
Of de Tiny Terror? Geweldige sound, net sterk genoeg om mee op podium te nemen, en op 7 watt geschakeld een echt scheurmonster voor in de slaapkamer (zeker met een 4x12 deronder).

Cheers,

Bart

E-J
8 april 2007, 13:07
zeker voor de orange rocker 30 gaan. heb die ook en die is echt perfect ook nog te gebruiken op de slaapkamer. vanaf volume 1 klinkt hij al goed. naarmate hij luider gaat, nog stukken beter natuurlijk. maar hij klinkt echt al superlekker op beschaafde volumes. guns n roses sound haal je er zo uit

alles van rock tot metal tot punk. al is het voor echt strakke metal iets te 'loose' van sound. iets te korrelig. maar dat is dan weer net lekker voor rock en punk.

echt een fantastische versterker. ik ben er heel blij en heb al heel wat versterkers gehad om ermee te vergelijken. mesa boogie, crate, marshall, vox, alles heeft moeten plaats maken voor de rocker 30. die trouwens naar mijn smaak veel beter klinkt dan de duurdere rockerverb 50 en 100. enkel het gebrek aan een effectloop en een reverb irriteert me een beetje. maar het scheurgeluid is zo lekker dat ik dat dan weer even snel weer vergeten ben. gewoon de gain op drie uur en de master op negen uur en je zal je best moeten doen om niet van je sokken geblazen te worden ;-) take my word for it

Hey Bruno,
Ik ben de laatste tijd ook aan het kijken voor een nieuwe (rock) versterker. Ik heb gehoord dat het eigenlijk een soort van 'opgevoerde' Marshall (Plexi?) is? Met wat voor gitaar speel je erop?

Mitch
8 april 2007, 13:31
Ik ben geen thuisspeler (versterkt) maar als ik zowel thuis als in een band versterkt wilde spelen en ik kon maar één amp hebben ging ik geloof ik toch eerder voor iets uit de Vox AD serie. Goed op hoog én laag volume, zeker qua crunch. Ik heb ze nu al twee keer in een live situatie meegemaakt en het viel me niet tegen !

brunodb
8 april 2007, 17:33
Hey Bruno,
Ik ben de laatste tijd ook aan het kijken voor een nieuwe (rock) versterker. Ik heb gehoord dat het eigenlijk een soort van 'opgevoerde' Marshall (Plexi?) is? Met wat voor gitaar speel je erop?

je zou het wel een opgevoerde plexi kunnen noemen. heb nog een 50 watt plexi reissue gehad. maar het is toch ook wel duidelijk verschillend hoor.

Door de mastervolume is hij veel veelzijdiger dan de plexi en hij is ook 2kanaals. van sound gaat het er wel een beetje naartoe. alleen gaat de rocker 30 veel verder. het geluid van een plexi met volume heel luid is er uit te halen door de gain rond 12 uur te houden en dan de master lekker open. maar draai je op de rocker de gain richting drie uur of verder kan je er echt een veel zwaardere sound uithalen die veel moderner is. het karakter van de versterker lijkt helemaal te veranderen als je met de gainknop experimenteert. wat ik de max vind.

en een plexi is helemaal niet bruikbaar op slaapkamervolume's, laat dat duidelijk zijn.

voor de rest vind ik mijn rocker 30 een veel leukere versterker die je meer toelaat je eigen sound te zoeken dan de plexi. wat niet wegneemt dat de crunch van een plexi overheerlijk is. maar het is gewoon een veel beperktere versterker