PDA

View Full Version : Enkele beginnersvraagjes



Shaddix
7 april 2007, 21:19
ik denk er al een tijdje aan om te beginnen met elektrische gitaar, maar ik ken er helemaal niets van, dus heb enkele vraagjes waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen

ik heb nog nooit een gitaar in men handen gehad, ik weet enkel dat ik het heel graag hoor, en als ik iemand zie spele wou dat ik dat ook kon, het is niet de bedoeling dat de buren me horen spelen, als ik maar hoor wat ik doe ben ik tevreden

1 je hebt verschillende dingen nodig, gitaar zelf, versterker, plektrums, ben ik iets vergeten?

2 ik kwam dit starterspak tegen: klik (http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=758)
is dit goed om mee te beginnen? de versterker wellicht niet, maar zoals ik al eerder vertelde, het belangrijkste vind ik dat ik hoor wat ik doe

3 het geluid komt door de versterker, dus ik neem aan dat je een koptelefoon op deze kan aansluite om al helemaal 'privé' te oefenen?

4 ik zou het graag leren dmv zelfstudie, een boek lijkt mij het handigste hiervoor, wat vinden jullie goeie boeken?

alvast bedankt!

Trocar
7 april 2007, 22:18
Je wilt ook wel een gitaarkabel hebben om je gitaar op de versterker aan te sluiten, een stemapparaat is ook handig, een gitaarband om staand te kunnen spelen, een standaard om je gitaar in te zetten is handig en misschien een tas om hem in te vervoeren mocht je dat willen. En voor de toekomst een extra setje snaren er bij, dan heb je die alvast thuis liggen ;)

Verder kun je op deze site zoeken naar allerlei beginners-suggesties wat betreft setjes en ook losse beginners gitaren en versterkers. Of die versterker van je linkje een koptelefoon-uitgang heeft kan ik zo niet zien, maar als het een vereiste is zou ik even mailen of het erop zit o.i.d..
(Misschien is het een idee om ook te kijken naar een 2de-hands gitaar/versterker eventueel?)

Succes met je zoektocht en alvast veel plezier met spelen!

orreltak
7 april 2007, 22:31
internet is ook een ideale infobron als je de theorie wil leren.
daar ligt het voor het oprapen.akkoordenschema`s,toonladders,enz.www.ulti mate-guitar.com/
hier staan ook wel nuttige dingen.gewoon even de site doorpluizen

Robin.ke
7 april 2007, 22:42
Als je voornamelijk met je koptelefoon wilt spelen, is een V-amp van Behringer misschien wel wat voor je. Klinkt over de koptelefoon 100x beter dan de koptelefoonuitgang van de meeste versterkers. Tevens krijg je er een vracht aan effecten bij. Wil je je kunsten (wanneer je voldoende geoefend hebt) vervolgens op hoger volume laten horen, plug je hem gewoon in de line-in van je stereo. Voilla.

Shaddix
8 april 2007, 02:14
statief, zak, kabel etc. zit gewoon in dat pakket, maar deugd het? of kan ik beter alles afzonderlijk kopen, wat mij wel duurder lijkt

STW
8 april 2007, 06:13
tja of het deugt.. het is ongeveer het goedkoopste wat je nieuw kunt krijgen en er staat verder geen merk bij ofzo..
het zal geen topspul zijn, dat lijkt me duidelijk. er komt tegenwoordig wel steeds beter spul uit landen als china heb ik het idee, maar of dit deugt kan niemand je hier vertellen vermoed ik.

er zijn veel mensen die vinden dat je beter met redelijk goed spul kunt beginnen zoals london city, richwood, squier of epiphone. vooral london city schijnt een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben.

zelf was mijn eerste elektrische gitaar een 2ehands hondo strat. dat staat bekend als rommel.. maar dat had ik helemaal niet in de gaten.

misschien is het belangrijkst van een goedkope gitaar wel dat ie goed afgesteld is, zodat ie lekker licht speelt, niet rammelt en goed geintoneerd is. ik zou vragen of de winkel dat voor je wil doen, voor niets het liefst. het lijkt mij een stukje service, maar ze zouden er zomaar geld voor kunnen vragen.

het is ook wel handig om iemand met ervaring mee te nemen om dat ding uit te proberen.. maar ja, als dat kan zou je dit hier niet vragen neem ik aan.

succes!

STW
8 april 2007, 06:15
oh, en wat is een orreltak? @orreltak

Shaddix
8 april 2007, 10:52
maar die Stratocaster die erbij zit, isdat niet een bekendere gitaar of vergis ik me nu?

Rormo
8 april 2007, 11:21
Er staat geen merk bij die stratocaster. Als het een bekend merk was, zouden ze het er wel bij zetten (om beter te verkopen). Reken er dus maar op dat het een waardeloos merk is. En om eerlijk te zijn kan dat ook bijna niet anders voor 200 euro (waarvan ook nog geld in andere dingen dan de gitaar zit).

Persoonlijk ben ik helemaal geen fan van starterkits. Koop los een squier, epiphone, of een london city (de spitfire kun je volgens mij voor 150 euro hebben). Dan heb je echt een (relatief) goede gitaar waar je meer dan een jaar mee kunt doen. Koop er los een redelijke amp bij (want amps in starter kits zijn vaak echt slecht) voor weinig geld. Je geeft dan iets meer geld uit, maar je hebt er veel langer plezier van.

Als je echt 0 verstand van gitaren hebt is het verstandig om iemand mee te nemen die er wel wat van weet. Dan kan hij ook even spelen op de gitaar zodat je kunt horen of het geluid je bevalt. Je weet dan tenminste zeker dat je met iets goeds naar huis gaat. Ken je niemand, dan zijn er op dit forum altijd wel mensen die in je buurt wonen bereid om mee te gaan naar de winkel met je. Voor ons ook weer een leukje dagje uit :)


Wat boeken betreft ben ik begonnen met Gitaar starter, maar dit is eigenlijk te klassiek gericht. Maar ja, het hangt ook af van wat voor muziek je wilt spelen.

no 1 hops
8 april 2007, 11:45
waar je aan zou kunne denken is volgende.
er zijn diverse multieffectjes op marktplaats waarmee je mee kunt spelen met een cd speler of zo, via de hoofdtelefoon, hebben al vaak een ingebouwde stemapparaat en je hebt een mooie keuze uit allemaal geluiden.

kies dan gewoon een leuke tweedekans gitaar die wat beter is dan die uit de pakketten en je kan los.

Shaddix
8 april 2007, 11:48
gezien men beperkt budget lijkt me dat het beste,
er staan hier in de plaatselijke muziekwinkel nog enkele gitaren voor 150€, kan ook eens gaan kijken of die wat zijn

Squier4ever
8 april 2007, 11:52
Er staat geen merk bij die stratocaster. Als het een bekend merk was, zouden ze het er wel bij zetten (om beter te verkopen). Reken er dus maar op dat het een waardeloos merk is. En om eerlijk te zijn kan dat ook bijna niet anders voor 200 euro (waarvan ook nog geld in andere dingen dan de gitaar zit).

Persoonlijk ben ik helemaal geen fan van starterkits. Koop los een squier, epiphone, of een london city (de spitfire kun je volgens mij voor 150 euro hebben). Dan heb je echt een (relatief) goede gitaar waar je meer dan een jaar mee kunt doen. Koop er los een redelijke amp bij (want amps in starter kits zijn vaak echt slecht) voor weinig geld. Je geeft dan iets meer geld uit, maar je hebt er veel langer plezier van.

Als je echt 0 verstand van gitaren hebt is het verstandig om iemand mee te nemen die er wel wat van weet. Dan kan hij ook even spelen op de gitaar zodat je kunt horen of het geluid je bevalt. Je weet dan tenminste zeker dat je met iets goeds naar huis gaat. Ken je niemand, dan zijn er op dit forum altijd wel mensen die in je buurt wonen bereid om mee te gaan naar de winkel met je. Voor ons ook weer een leukje dagje uit :)


Wat boeken betreft ben ik begonnen met Gitaar starter, maar dit is eigenlijk te klassiek gericht. Maar ja, het hangt ook af van wat voor muziek je wilt spelen.

Gitaar starter ben ik ook mee begonnen. heb het boek ongeveer half gedaan en toen ben ik akkoorden gaan leren (kwam door mijn leraar:D)

kan sinds gisteren weer ene beetje fatsoenlijk de eerste stukjes van Bourree in E-mineur....

maar goed OT: geen starterspack kopen aub, neem een london city en roland cube. verder is GuitarPro5 een erg goed programma. hier kun je zogenaamde tablatuur mee openen, welke het programma dan vervolgens via MIDI afspeelt.
zo kun je horen en aflezen hoe het moet klinken.

hendrix2
8 april 2007, 12:10
Even voor de duidelijkheid, ik denk dat TS dit was verkeerd vat.
Stratocaster is een type van gitaar, zo heb je ook Telecaster, Jazzmaster,... of Les Paul, SG, ...
Dit zegt (tegenwoordig toch) weinig over het merk van de gitaar en dus over de kwaliteit.
Oorspronkelijk bracht fender de stratocaster op de markt, maar die is de dag van vandaag ongelooflijk veel gekloont. Dus dat de gitaar in dat beginnerspakket een stratocaster is wil helemaal niets zeggen over de kwaliteit. Voor een echte Fender stratocaster betaal je toch al gauw 1000euro, dus je gaat dat zeker niet kunnen vergelijken met dit starterspakket.

Ik denk overigens dat het als starter belangrijk is dat de gitaar soepel speelt. Dat het geluid niet écht super is, daar zou ik niet van wakker liggen. Als je het graag doet, koop je je sowieso binnen de 2 jaar toch een véél betere gitaar en/of versterker... Ik denk dus dat zo een starterspakket wel goed is, zo zie je of je het eigenlijk wel leuk vind, vind je het dan echt leuk, dan kan je nog altijd wat sparen voor een echt goede setup.

Maar je zou dus ook kunnen kijken voor een 2dehands gitaar en een kleine 2dehands versterker. Voor 150 euro vind je soms al erg goede gitaartjes 2dehands en voor nog eens 100 heb je een degelijke versterker.

Het is niet makkelijk dat kiezen. Ik geef eerlijk toe dat toen ik begon ik ook nooit voor 2dehands materiaal zou gegaan zijn, ik vond dit altijd verdacht (nu staat het hier vol 2dehandsmateriaal :))
Ik raad je misschien aan om naar een muziekzaak te gaan en daar een budget te zeggen en ze zullen je vast wel goed kunnen helpen. (vraag hier misschien even op het forum naar welke zaak je het best kan gaan in je buurt)

Rormo
8 april 2007, 14:27
gezien men beperkt budget lijkt me dat het beste,
er staan hier in de plaatselijke muziekwinkel nog enkele gitaren voor 150€, kan ook eens gaan kijken of die wat zijn

London city spitfire kun je voor dat geld (150) ongeveer krijgen. Dat is echt een goede gitaar. En idd een Roland cube versterker (89 euro) zoals Squier al zei. Dan ben je niet heel veel duurder uit, maar heb je wel veel beter spul.

Waar woon je? De lokale gitaarboer wil nog wel eens een stuk duurder zijn dan wat grotere zaken in Nederland. Gezien je zeer beperkte budget loont het misschien de moeite om iets verder te reizen voor je aankoop.

Shaddix
8 april 2007, 16:39
woon in België :satisfie:
enja, bij ons is alles wel wat duurder, weet niet hoe het met gitaren zit maar dingen als computers enzo gaan we meestal over de grens kopen :P

dus winkels die niet te ver van de grens liggen in Nederland zijn nog een mogelijkheid maar ik zal eerst even hier kijken of er wat is, die spitfire lijkt me namelijk wel wat (vind hem alleen op geen enkele site, alleen spitfire 2 maar die is 250) en die prijs van de versterker valt ook beter mee dan ik verwachtte

jasper159
8 april 2007, 17:12
woon in België :satisfie:
enja, bij ons is alles wel wat duurder, weet niet hoe het met gitaren zit maar dingen als computers enzo gaan we meestal over de grens kopen :P

dus winkels die niet te ver van de grens liggen in Nederland zijn nog een mogelijkheid maar ik zal eerst even hier kijken of er wat is, die spitfire lijkt me namelijk wel wat (vind hem alleen op geen enkele site, alleen spitfire 2 maar die is 250) en die prijs van de versterker valt ook beter mee dan ik verwachtte
Waar ergens in België?

Shaddix
8 april 2007, 17:15
malle: tussen Antwerpen en Turnhout

Badmuts
8 april 2007, 17:29
Ook ik ben vanaf 0.0 begonnen zo'n 4 maanden geleden.. Een startersetje met een "Farida ST-6" strat kloon (= Spitfire MK1?) en een Roland Cube 15 gekocht. Sindsdien heb ik die versterker nauwelijks aangeraakt. Kwam al snel in aanraking met modelling software als Amplitube en Guitarrig. Heb een M-Audio "JamLab" interface gekocht en ben daar sindsdien blijven hangen.

Het grote voordeel vind ik de veelzijdigheid als je speelt via de PC. Heb na een maand of 2 er een 2e-hands Ibanez uit 1986 met 2 Humbuckers bij gekocht omdat ik overtuigd was dat ik naar een Humbucker sound op zoek was. En heb de neck pickup in die strat vervangen voor een Seymour Duncan vintage pickup waar ik toevallig 2e hands tegen aan liep. Maar wat schetst mijn verbazing, nog steeds pak ik vaker die goedkope nep-strat om in Amplitube met de EJ-Clean prefix zo'n lekkere cleane sound te horen..

Maar ik vind het ook heerlijk om bv in Guitar Rig een beetje zware preset te pakken om met de Ibanez lekker powerchords te spelen over een VOX AC-30 emulatie oid.

Beetje vaag verhaal misschien, maar het komt er op neer dat ik erg blij ben met mijn "goedkope chinese" strat en PC modelling software + gratis online lessen op dit moment. Inmiddels heb ik niet zoveel problemen meer om de standaard open-chords te spelen, en een bluestoonladder lukt ook wel. (BB-King in the house! ;)) Dus ik vermaak me voorlopig nog wel even.

Moraal van het verhaal.. Als 0.0 beginner is er m.i. echt niet veel mis met een goedkope, ja ik durf zelfs te stellen, chinese kloon en een pc met wat modelling software. Mocht ik het over pakweg een half tot een heel jaar nog steeds leuk vinden, en blijf ik vooruitgang bespeuren, ga ik eens verder kijken voor een betere gitaar en versterker en misschien ook eens wat les. Dan hoop ik toch op zijn minst ook beter te weten naar welke "sound" ik op zoek ben.

Ga ik nu weer verder oefenen om soepel die pokke barree Bm en F# akkoorden in "Hotel California" te pakken en tussendoor "Back in Black" van AC/DC raggen met de Ibanez ;)

jasper159
8 april 2007, 18:13
malle: tussen Antwerpen en Turnhout

Nja, sorry, had willen helpen als je van Oostvlaanderen was, maar Antwerpen is ietsje te ver :)

Shaddix
8 april 2007, 18:39
heb ook wel een buur die er vrij veel van afweet, en eventueel een nonkel, dus heb wel iemand om mee te nemen :)

owja, hoe zit het met het spelen van verschillende genres? moet je hier ook op letten als je een gitaar koopt of hangt dat van de afstelling af?

Rormo
8 april 2007, 19:46
Iedere gitaar heeft z'n eigen sound. Uiteraard kun je op elke gitaar zowel klassiek als death metal spelen. Het is echter wel zo dat de ene gitaar zich hier beter voor leent dan de andere. De strat is behoolijk veelzijdig. Maar als je bijvoorbeeld denkt veel metal te spelen, dan kun je misschien beter een wat zwaardere gitaar kopen. Als beginner merk je hier niet veel van hoor, maar als je hier rekening mee houdt heb je in de toekomst ook nog plezier van deze gitaar.

Misschien is die spitfire inderdaad wel 250. Heb ik dat een beetje onderschat. Nog steeds voor dat geld een geweldige gitaar waar je jaren mee zult doen.

Shaddix
8 april 2007, 20:32
hmm, ik ga niet echt heavy metal spelen, dus dat zit wel goed

net gehoord dat de plaatselijke muziekwinkel ook enkele tweedehands gitaren heeft staan, hopelijk hebben ze iets leuks staan!

Gitarezzo
10 april 2007, 14:37
Ik heb toevallig zelf deze set. Je kunt een koptelefoon in de versterker doen. Het merk van de gitaar is het onbekende merk Jim Harley. De gitaar is nogal zwaar maar verder wel goed te bespelen. Aangezien ik zelf nog niet echt lang gitaar speel en verder niet op andere gitaren heb gespeeld zou ik eerlijk gezegd niet weten of het nou een goede gitaar is. Als ik jou was zou ik maar gewoon met iemand die er verstand van heeft naar een gitaarwinkel gaan die vergelijkbare starterssets heeft en dan maar kijken welke gitaar er het beste uitkomt.

Shaddix
10 april 2007, 15:02
ben bij de muziekwinkel gaan horen, ze hadden daar goedkope staggs staan, maar is dat echt zo'n erge gitaar?
het dient voor mij vooral om te beginnen, kijken of ik het kan en of ik het leuk vind, en als dat zo is zal ik later zowiezo een andere moeten/willen kopen

The Underdog
10 april 2007, 15:10
Koop GEEN Stagg!

dr.distortion
10 april 2007, 15:16
Koop GEEN Stagg!

En dat moet je ook echt NIET doen!!! Stagg is synoniem voor brandhout!!!

Shaddix
10 april 2007, 15:21
hmm, en waarom dan wel?

nog van die merken waar ik voor moet opletten?

The Underdog
10 april 2007, 15:25
Omdat er met 99,99 % van die gitaren iets scheelt. Ofwel zijn ze helemaal onbespeelbaar.

drap
10 april 2007, 15:28
Het maakt eigenlijk weinig uit als je begint. Het doel is maar één ding en dat is gitaar leren spelen, althans, de basis. En of je dat nou op een Gibson, Stagg, of een Wehkamp gitaar doet, dat maakt helemaal niets uit. In jouw geval zou ik eens kijken naar een beginnerssetje met een gitaar, kabel, plectrum en iets van een 10 watt versterkertje. Meer is echt niet van belang als beginner. Eenmaal gevorderd, en dat duurt nog wel ff, dan kun je altijd nog uitkijken naar iets kwalitatief beters.

dr.distortion
10 april 2007, 15:30
als je er na een jaar nog op kunt spelen heb je een uitzonderlijk exemplaar in je handen. Het ziet er voor een niet-kenner misschien leuk uit en de prijs is erg verleidelijk...maar geloof me, onze adviezen komen niet voor niks. Velen hebben de fout al gemaakt, en zeg nou zelf....het alternatief is 250 euro uitgeven voor een strat waar je WEL jaren plezier van kunt hebben. Ik zou het wel weten....

Shaddix
10 april 2007, 15:30
Het maakt eigenlijk weinig uit als je begint. Het doel is maar één ding en dat is gitaar leren spelen, althans, de basis. En of je dat nou op een Gibson, Stagg, of een Wehkamp gitaar doet, dat maakt helemaal niets uit. In jouw geval zou ik eens kijken naar een beginnerssetje met een gitaar, kabel, plectrum en iets van een 10 watt versterkertje. Meer is echt niet van belang als beginner. Eenmaal gevorderd, en dat duurt nog wel ff, dan kun je altijd nog uitkijken naar iets kwalitatief beters.

zo dacht ik persoonlijk ook
ze boden me daar een setje aan, alles inbegrepen voor 190€, heb wel niet gezien of ze nog andere merken dan stagg hadden, het is 60€ onder men budget, dus misschien als ze iets beters hebben neem ik die wel

hendrix2
10 april 2007, 15:33
Omdat er met 99,99 % van die gitaren iets scheelt. Ofwel zijn ze helemaal onbespeelbaar.


en 99,99 procent van de mensen die zeggen dat stagg echt brandhout is hebben nog nooit een stagg in hun handen gehad en roepen gewoon mee met de meute.

Ik heb enkele staggs bespeeld en vond ze belange zo slecht niet dan dat iedereen beweerd, mits goede afstelbeurt. En bovendien zijn de gitaren dikwijls goed afgewerkt ook. Bij stagg is het wel nodig dat je iemand mee naar de winkel neemt die er iets van kent, die haalt de echt slechte gitaren er wel van tussen dan.

Let op: ik probeer je er niet toe te zetten om een stagg te kopen, er zijn veel goede beginnersmerken. Naar het schijnt maakt london city erg goede gitaren (zelf nog nooit op gespeeld) en men zegt hier ook wel eens dat richwood erg goede beginnersgitaren maakt, maar ik vond die beduidend minder dan de staggs die ik bespeeld heb.

drap
10 april 2007, 15:33
zo dacht ik persoonlijk ook
ze boden me daar een setje aan, alles inbegrepen voor 190€, heb wel niet gezien of ze nog andere merken dan stagg hadden, het is 60€ onder men budget, dus misschien als ze iets beters hebben neem ik die wel

Dat setje kun je gerust kopen. Ik ben ook geen fan van Stagg gitaren, maar om er puur de basis op te leren zie ik geen enkel probleem. Sommige wijsheid hier moet je ook met een korrel zout nemen.

hendrix2
10 april 2007, 15:35
Dat setje kun je gerust kopen. Ik ben ook geen fan van Stagg gitaren, maar om er puur de basis op te leren zie ik geen enkel probleem. Sommige wijsheid hier moet je ook met een korrel zout nemen.
Drap, je bent echt een wijs man! ik geef je hier tegenwoordig over alles gelijk!

drap
10 april 2007, 15:43
Drap, je bent echt een wijs man! ik geef je hier tegenwoordig over alles gelijk!

:seriousf: Ik heb tegenwoordig zoveel vrije tijd over, ik raak steeds meer ingelezen in de materie :D

Shaddix
11 april 2007, 11:56
ok, het is dus een strat van tenson geworden, koste niet veel (heb voor het hele hoopj inclusief stemapparaat,versterker, plektrums, draagband, ... net geen 200€ betaald)

maar heeft iemand toevallig een linkje waar staat uitgelegt welke invloed die knopjes op de gitaar hebben of moet je dat echt zelf ondervinden? :satisfie:
die van men versterker stonden namelijk wel allemaal goed uitgelegt

jasper159
11 april 2007, 12:06
ok, het is dus een strat van tenson geworden, koste niet veel (heb voor het hele hoopj inclusief stemapparaat,versterker, plektrums, draagband, ... net geen 200€ betaald)

maar heeft iemand toevallig een linkje waar staat uitgelegt welke invloed die knopjes op de gitaar hebben of moet je dat echt zelf ondervinden? :satisfie:
die van men versterker stonden namelijk wel allemaal goed uitgelegt

2 knopjes: een volumeknop en een toneknop (bij een strat staat het erop)
Volumeknop: volume... (duh)
Toneknop: voor een zachter/doffer of scheller geluid

Shaddix
11 april 2007, 12:12
staan er twee met tone op :p
en nog zo'n schakelaartje met 5 standen eronder

toch al bedankt voor je antwoord, dit is een zeer behulpzame community! :)

edit: zo ziet het er ongeveer uit (http://www.mockingbirdmusic.com/images/platstrat.JPG)

STW
11 april 2007, 14:02
mooi kleurtje!

de eerste jaren dat ik gitaar speelde gebruikte ik die knoppen nooit,
nu nog zelden, mn geluid stel ik wel af op mijn versterker. ik heb een keer tijdens een optreen gehad dat mn geluid te schel was, toen was die toneknop wel makkelijk.

de volumeknop werkt op alle 3 de elementen, de onderste toneknop op het middelste element en de ander.. is bij mij stuk maar die zal wel op het hals-element werken

even opgezocht om zeker te zijn.. ja hoor:
Controls:
Master Volume
Tone 1. (Neck Pickup)
Tone 2. (Middle Pickup)

mijn punt is: die knoppen zijn, zeker in dit stadium, niet echt belangrijk... gewoon lekker spelen :)

Rormo
11 april 2007, 16:47
Volume altijd vol open zetten. Anders krijg je bij goedkope gitaren veel toonverlies. De toon knoppen zou ik gewoon op 7 zetten en dan niet teveel van aan trekken in het begin. Verder er gewoon lekker mee experimenteren.

Die schakelaar met 5 standen is vrij simpel. Er van uitgaande dat je rechtshandig bent dan is krijg je als je de schakelaar helemaal naar rechts zet het element wat het dichtst bij je brug zit, 1 stand naar links is een combinatie van je brug element en je midden element, nog 1 naar links (midden) is je middelste element, nog 1 naar links is je midden element gecombineerd met je hals element en helemaal naar links geeft dus je hals element. Over het algemeen zijn je midden en hals element bedoeld voor ritme en slaggitaar en de meest rechter stand en 1 stand naar links wat meer voor licks en solos. Uiteraard kun je ook solos spelen op je halselement en slag op je brug element. Persoonlijk speel ik eigenlijk bijna altijd op stand je 2/5.

De onderste toonknop is voor je brug en midden element. De bovenste toonknop is alleen voor je hals element. Deze zul je dus niet van merken in stand 1-3.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.


ow, enne je link in je vorige post doet het niet.

Shaddix
11 april 2007, 19:03
ok, ik ben helemaal mee, hartstikke bedankt!

G.G.
11 april 2007, 19:08
De onderste toonknop is voor je brug en midden element. De bovenste toonknop is alleen voor je hals element. Deze zul je dus niet van merken in stand 1-3.


Niet helemaal juist denk ik. Mijn strats zijn allemaal zo bedraad:

http://static.zoovy.com/img/guitarelectronics/-/wdu_sss5l12_01

Blend
11 april 2007, 20:39
Misschien is die spitfire inderdaad wel 250. Heb ik dat een beetje onderschat. Nog steeds voor dat geld een geweldige gitaar waar je jaren mee zult doen.

Spitfire II kost idd 250 euro, Spitfire I rond de 150 euro. Iemand ervaringen trouwens/revieuws van de I? Ik heb er nl nog nooit op gespeelt, misschien ook de moeite waard?

Rormo
11 april 2007, 23:44
Niet helemaal juist denk ik. Mijn strats zijn allemaal zo bedraad:

http://static.zoovy.com/img/guitarelectronics/-/wdu_sss5l12_01

ehm. Mijn opmerking lijkt mij toch echt juist hoor.