PDA

View Full Version : Hulp nodig! Marshall 6100 LM



kirk601
7 april 2007, 17:29
Hoi,

ik heb een Marshall versterker 6100 LM Anniversary, met een jcm 900 kast eronder....
maar ik krijg er geen geluid meer uit!!!! heb alles al geprobeerd, maar kom er niet uit. nadat ik alle stekkertjes eruit had getrokken om hem te verplaatsen en van stof te ontdoen

Wie kan me wat tips geven? of misschien een fotootje maken van de achterkant van zijn versterker zodat ik kan zien of ik het draadje wel goed heb verbonden me de kast.....ja sorry, techniek is niet mijn sterkste kant.

hoop dat jullie me kunnen helpen!!!!

alvast bedankt!

zjanke
7 april 2007, 18:02
Hoi,

ik heb een Marshall versterker 6100 LM Anniversary, met een jcm 900 kast eronder....
maar ik krijg er geen geluid meer uit!!!! heb alles al geprobeerd, maar kom er niet uit. nadat ik alle stekkertjes eruit had getrokken om hem te verplaatsen en van stof te ontdoen

Wie kan me wat tips geven? of misschien een fotootje maken van de achterkant van zijn versterker zodat ik kan zien of ik het draadje wel goed heb verbonden me de kast.....ja sorry, techniek is niet mijn sterkste kant.

hoop dat jullie me kunnen helpen!!!!

alvast bedankt!

Maak eens een foto van de manier waarop jij het hebt aangesloten, dat is waarschijnlijk makkelijker te beoordelen.

kirk601
7 april 2007, 18:31
als je vanaf de achterkant kijkt heb ik hem ingeplugd bij line out (meest linkse inplugpuntje) en op de jcm 900 box ook links

(kan even geen foto maken, dus vandaar deze beschrijving)

MjS
7 april 2007, 18:33
Je moet de speaker out aansluiten op de speakerkast.

En nooit een buizenversterker aanzetten zonder kast aangesloten!!! Je hebt misschien al je versterker beschadigd!

kirk601
7 april 2007, 18:43
dat klinkt niet best, maar wat beschadigt er dan?

MjS
7 april 2007, 18:46
Volgens mij kun je de output transformer beschadigen. Misschien nog meer, of andere dingen. Het is in ieder geval NIET de bedoeling en het kan zeker schade aanrichten. Sluit dus altijd je buizenversterker met de SPEAKER OUT aan op de cab. En let erop dat de ohmages (bijv 8ohm) overeenkomen.

Veekeren
7 april 2007, 18:50
Heb er ook zoeen, en wel vaker gehad dat ik dacht dat er iets mis was... Er zitten ook zoveel knoppen op :D

Al gekeken naar je effectloop? Als je een loop hebt, staat het volume van de effecten aan de voorkant open? Als je er geen hebt, is het knopje aan de achterkant op parallel of serial?

kirk601
7 april 2007, 19:21
Heb er ook zoeen, en wel vaker gehad dat ik dacht dat er iets mis was... Er zitten ook zoveel knoppen op :D

Al gekeken naar je effectloop? Als je een loop hebt, staat het volume van de effecten aan de voorkant open? Als je er geen hebt, is het knopje aan de achterkant op parallel of serial?


heb geen extra bakkjes erbij (Helaas), alleen een footswitch. dat bedoel je met een effectloop toch?
Volumeknoppen staan alllemaal open

hier maar eff een paar foto's dan, toch gelukt!!

http://img233.imageshack.us/img233/5562/plaatsen0jn3.jpg (http://imageshack.us)

Agent_Smith
7 april 2007, 19:30
Fotootje van de achterkant wellicht? :D

Maar mocht hij wel goed zijn aangesloten kan het misschien zijn dat je fx-loop vuil is en de boel onderbreekt. Heb ik al meerdere malen meegemaakt.

Ralph Nuis
7 april 2007, 19:32
Als je zoals jij zegt hem hebt aangesloten via de line-out, dan moet je zoals al eerder vermeld in speaker-out dan inplaats van line-out. Daarbij moet je van het juiste ohmage gebruik maken, namelijk dezelfde als die van je cab (speakerkast).

kirk601
7 april 2007, 19:43
http://img233.imageshack.us/img233/8201/plaatsen1oz2.jpg (http://imageshack.us)

http://img68.imageshack.us/img68/4308/plaatsen2ra8.jpg (http://imageshack.us)

http://img233.imageshack.us/img233/7/plaatsen3ql3.jpg (http://imageshack.us)

kirk601
7 april 2007, 19:46
Fotootje van de achterkant wellicht? :D

Maar mocht hij wel goed zijn aangesloten kan het misschien zijn dat je fx-loop vuil is en de boel onderbreekt. Heb ik al meerdere malen meegemaakt.

was nog bezig met bewerken, maar je was me te snel af :satisfie:

dus waar met ik nou dat kabeltje inproppen?
heb verder niet aan de instellingen gezeten (ohm enzo) dus dat moet goed zijn?

links in de kast van de boxen en links dat inplugpunt rood omlijst...?

Mitch
7 april 2007, 19:50
Ik dacht dat 1 april al geweest was ? :chicken:

kirk601
7 april 2007, 19:53
?? wat is dat nou weer voor reactie.......

is een serieuze vraag en verwacht ook serieus antwoord

Squier4ever
7 april 2007, 19:58
misschien dat je eens duidelijke foto's kunt posten, dan kunnen we lezen...
je moet iig zorgen dat je je cabinet aan een speaker out poort hangt, wel zorgen dat je dan bijv. als je in de 16 ohm in plugt, je cabinet ook op 16 ohm staat. anders kun je die bak ook nog verneuken.

Squier4ever
7 april 2007, 19:59
?? wat is dat nou weer voor reactie.......

is een serieuze vraag en verwacht ook serieus antwoord

niet zo zielig doen trouwens

kirk601
7 april 2007, 20:02
betere foto's krijg ik helaas niet uit dit apparaatje :-(

maar zien al die versterkers er anders uit van achteren dan???

kirk601
7 april 2007, 20:08
niet zo zielig doen trouwens

t is maar net wat je onder zielig verstaat he?!

kirk601
7 april 2007, 20:16
t is maar net wat je onder zielig verstaat he?!

ik stel serieuze vraag en ben ineens zielig...het zal wel aan de jeugd van tegenwoordig liggen... :gitarist:

Squier4ever
7 april 2007, 20:18
nee je doet een beetje zielig over die post van mitch....

we hoeven ten slotte niet altijd serieus te blijven en daarbij is het je eigen schuld dat je hier nu een (best wel domme) vraag moet stellen.

daarbij lijkt het me nogal onmogelijk dat je met een camera geen scherpe foto's kunt maken.

maar goed OT:

volgens mij zij die rode inputs idd de speaker outs....
die moet je dus hebben wss (weet niet zeker, heb zelf geen marshall hiero)

heavy-metal-thunder
7 april 2007, 20:41
ga gewoon ff naar www.marshallamps.com en download de handleiding.

Ik heb zelf de combo ervan gehad en ben blij dat ie buiten is, was veel te moeilijk voor me.

Achteraan ga je 2 speaker outs hebben:
- eentje met 8 ohm boven en eentje met 16 en 4 tussen haakjes. De ene geeft 8 ohm, de andere 16 (en geen 4).
- als ik me niet vergis, gaat jouw cab als je links inplugt, 16 ohm geven.

kijk eens naar die dingen van effectsloop

KIJK ZEKER of al je volumes open staan. Er zijn daar héél wat knoppen aan. Je hebt zo maar even 2 preamps (gain), 3 Master volumes en dan nog een Master over alles heen.

Succes!!!


edti:
http://www.marshallamps.com/downloads/files/30th%20Anniv.%20hbk.pdf

http://www.marshallamps.com/downloads/files/Cabs%20Hbk.pdf

hassent
7 april 2007, 20:57
Het is al eerder gezegd, maar controleer de schakelaar achterop voor de serial fx-loop eens. Als die 'aan' (dus op serial) staat en er zit niets in de FX-loop komt er geen geluid uit (ik spreek ut ervaring, heb er zelf ook 1).

Oh ja, draai eerst je master ff dicht.....

Geronimo
7 april 2007, 22:24
Ik snap het niet als je zo'n versterker koopt zit er toch een boekie bij en die ga je dan toch eerst eens even uitgebreid lezen?

En hoe heb je hem gekregen dan kwamen ze hem thuis bij je installeren ofzo? Je hebt 'm toch wel eens eerder aan moeten sluiten?

Sorry maar ik snap die 1 april grap reactie wel

AART
7 april 2007, 22:51
Doe dat fucking ding eerst eens goed in de al 20 keer genoemde speaker out en speaker in op 16 Ohm(kast en 6100).

zet hem aaan en rag.

Er is wss niks aan de hand met volumes en fx loop.

SPEAKER OUTS + Speaker input

heavy-metal-thunder
8 april 2007, 12:15
Doe dat fucking ding eerst eens goed in de al 20 keer genoemde speaker out en speaker in op 16 Ohm(kast en 6100).

zet hem aaan en rag.

Er is wss niks aan de hand met volumes en fx loop.

SPEAKER OUTS + Speaker input

ja, maar de 30th ann. is nu niet bepaald de versterker waar je ff snel inplugt en begint op te raggen. Eerst 4 jaar universitaire studies, dan 7 keer de handleiding lezen (met een vertalend woordenboek erbij) en dan, een paar dagen zoeken wat al de knopjes doen met je sound... en dan, als je dit procédé doorlopen hebt, heb je een te gekke amp :-)

kirk601
8 april 2007, 12:21
Het is al eerder gezegd, maar controleer de schakelaar achterop voor de serial fx-loop eens. Als die 'aan' (dus op serial) staat en er zit niets in de FX-loop komt er geen geluid uit (ik spreek ut ervaring, heb er zelf ook 1).

Oh ja, draai eerst je master ff dicht.....

thanks mensen!!! het was idd het hele kleine knopje van de serial fx-loop!
Wie denkt nou aan zo'n klein knopje?! :)

Probleem opgelost, wat afstoffen al niet voor schade aan kan richten ;-)

nu weer lekker raggen (heb hem afgesteld op ---Slash--- sound)

Mitch
8 april 2007, 12:48
Neemt u mij niet kwalijk, maar ik vond het een betje ongeloofwaardig overkomen. Er zijn hier wel vaker flauwe grappenmakers geweest en dan word je een beetje sceptisch.... dat je je speaker kabel in de line out in plaats van de speaker out had gedaan kwam niet erg serieus over en de wazige foto's daarna hielpen ook niet echt :dontgeti:

Apart trouwens dat die seriële loop echt aan- en uit gezet moet worden, niet echt praktisch.

kirk601
8 april 2007, 12:58
Neemt u mij niet kwalijk, maar ik vond het een betje ongeloofwaardig overkomen. Er zijn hier wel vaker flauwe grappenmakers geweest en dan word je een beetje sceptisch.... dat je je speaker kabel in de line out in plaats van de speaker out had gedaan kwam niet erg serieus over en de wazige foto's daarna hielpen ook niet echt :dontgeti:

Apart trouwens dat die seriële loop echt aan- en uit gezet moet worden, niet echt praktisch.

misschien had ik het ook een beetje moeilijk uitgelegd...--en verkeerdblijkbaar--, ik had hem wel in de linker input gedaan, maar dat zo'n klein knopje voor zoveel narigheid kan zorgen....
Dat haal ik ook niet uit de gebruiksaanwijzing :-(

Maar het belangrijkste is: Mijn Marshall doet het weer!!!!!!!!!!!!! En nu eff lekker spelen op mijn les paultje :gitarist:
hopen dat de buren gunstig gestemd zijn :-)))))))))))

Veekeren
8 april 2007, 14:07
Apart trouwens dat die seriële loop echt aan- en uit gezet moet worden, niet echt praktisch.

Tsja, een schakeling tussen óf serieel óf een parallelle loop... Ach, die versterker is één en al optie dus waarom dat ook niet. Je moet je er alleen wel bewust van zijn waar ie op staat, zoals bij de ts dus niet het geval was...

Ralph Nuis
8 april 2007, 16:46
Gelukkig is het opgelost. Nu had ik nog een vraagje aan jou Kirk over je versterker. Kan die nu ook metal aan ? Ik lees verschillende dingen, zoek zelf een amp met een hoop opties en die 6100 is dan toch verleidelijk voor ze prijs.

kirk601
8 april 2007, 17:15
ik heb even een ander draadje opgezocht van de 6100LM waar er gevraagd wordt wat de mensen vinden van de 6100LM..: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=237404

Ik denk dat de 6100LM dit prima aankan, ook al speel ik niet veel echte keiharde metal. Ik denk dat de 6100LM een goede keus is, zeker als je prijs kwaliteit vergelijkt....Maar een JCM 900 is ook niet gek toch?! Het ligt er maar net aan wat je allemaal wilt en een effectenpedaal doet ook wonderen :satisfie:

Wat ik zelf speel is oa. Guns n Roses, Metallica en Nirvana. en dat kan hij prima aan. En om bepaalde sounds eruit te krijgen kun je lekker aan de instellingen draaien, wil je een bepaalde sound (bijv. Slash sound) kun je het op internet wel opzoeken!

AART
8 april 2007, 17:45
ja, maar de 30th ann. is nu niet bepaald de versterker waar je ff snel inplugt en begint op te raggen. Eerst 4 jaar universitaire studies, dan 7 keer de handleiding lezen (met een vertalend woordenboek erbij) en dan, een paar dagen zoeken wat al de knopjes doen met je sound... en dan, als je dit procédé doorlopen hebt, heb je een te gekke amp :-)

de 6100 is een van de simpelste amps die er is op de 1 kanaals marshalls na.

Zo te horne heb je nooit een Mesa(Mark preferably) of VHT geprobeerd.

Veekeren
8 april 2007, 18:42
Gelukkig is het opgelost. Nu had ik nog een vraagje aan jou Kirk over je versterker. Kan die nu ook metal aan ? Ik lees verschillende dingen, zoek zelf een amp met een hoop opties en die 6100 is dan toch verleidelijk voor ze prijs.

Als je echt op zoek bent naar een metal amp, zal je uiteindelijk toch wat anders willen. De 6100 is wel een goede "rock" versterker, ook een goede clean en goede crunch, maar geen echte high gain.

Gisteren heb ik er met een Maxon OD808 (tubescreamer) over gespeeld, dat maakt hem wel verrassend strakker (althans ik had geen ervaring met het effect van een tubescreamer op zo'n versterker :D). Die combinatie zou misschien nog kunnen werken voor je, maar ik zou denken dat je uiteindelijk toch naar een andere gaat zoeken...

Veekeren
8 april 2007, 18:45
de 6100 is een van de simpelste amps die er is op de 1 kanaals marshalls na.

Zo te horne heb je nooit een Mesa(Mark preferably) of VHT geprobeerd.

Nou... ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor. Ben geen versterker guru, en idd een VHT ziet er uit als een telefooncentrale, maar op die Marshall zitten (oké voor een Marshall) toch wel veel knopjes die je kan indrukken :D

AART
8 april 2007, 19:05
Nou... ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor. Ben geen versterker guru, en idd een VHT ziet er uit als een telefooncentrale, maar op die Marshall zitten (oké voor een Marshall) toch wel veel knopjes die je kan indrukken :D

2203 fan?

Of is zelfs dat teveel en ga je voor de Epi Valve Junior? :D

Of de Mesa Roadking?

Veekeren
8 april 2007, 20:42
2203 fan?

Of is zelfs dat teveel en ga je voor de Epi Valve Junior? :D

Of de Mesa Roadking?

:D nee maar serieus Aart, lijkt bijvoorbeeld een JCM 800 of 900 iig niet een stuk overzichtelijker? Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen moeite met mn 6100, maar ik heb het idee dat er meer versterkers simpeler dan moeilijker zijn...

Squier4ever
8 april 2007, 20:55
dat denk ik ook jah....

maja ik vind een simpele versterker veel meer rock 'n roll...

Veekeren
8 april 2007, 20:55
dat denk ik ook jah....

maja ik vind een simpele versterker veel meer rock 'n roll...

Ach, zolang het maar klinkt ;)

Squier4ever
8 april 2007, 20:58
das waar, maar vaak is wel zo dat hoe uitgebreider je amp is, deste minder puur is je toon. ik houd van pure rauwe rock 'n roll. een plexi past beter in die filosofie als een 6100/recto/diezel/bogner/ whatever....

Veekeren
8 april 2007, 21:05
das waar, maar vaak is wel zo dat hoe uitgebreider je amp is, deste minder puur is je toon. ik houd van pure rauwe rock 'n roll. een plexi past beter in die filosofie als een 6100/recto/diezel/bogner/ whatever....

Puur... hoe klinkt puur... Klinkt "puur" zoals "rock & roll" :D?

Al denk ik dat dergelijke termen niet geschikt zijn om een geluid te omschrijven, ik denk wel dat ik ongeveer weet wat je bedoelt. Beetje de discussie over compromissen bij het kiezen voor channelswitcher versterkers versus singlechannel versterkers wellicht. Ieder zn voorkeur natuurlijk.

Squier4ever
8 april 2007, 21:08
ja laten we het daar op (en bij) houden....

Helter Skelter
8 april 2007, 21:27
de 6100 is een van de simpelste amps die er is op de 1 kanaals marshalls na.



heb je wel de juiste Marshall in gedachte?

de 6100 Anniversary's zijn met afstand de meest 'ingewikkelde' amp die Marshall ooit heeft gemaakt

Mitch
8 april 2007, 22:10
Al gaan ze er qua aantal knoppen nu overheen met de JVM ;)
Ik begrijp alleen het dédain niet zo. Aart, dat je een Mesa man bent is iedere frequente forumlezer wel duidelijk, maar de hooghartigheid in de trant van "ach jongen, jij bent niks gewend met je simpele 6100" is echt niet nodig. Laten we een beetje open blijven naar elkaar :harmony:

kirk601
8 april 2007, 22:12
hier is de top waar we het over hebben:


http://img19.imageshack.us/img19/9264/marshall6100headix1.jpg (http://imageshack.us)

en deze staat er boven: :hippie:

http://img54.imageshack.us/img54/6984/jackdanielsru2.jpg (http://imageshack.us)

Btw ik ben en blijf een Marshall man in combinatie met een Les Paul :satisfie:

Mitch
8 april 2007, 22:33
Aha, nu begrijp ik de wazige foto's :D

kirk601
8 april 2007, 22:43
sorryyyyyyyyy

AART
8 april 2007, 22:49
You're forgiven.

Je had een goede reden* :cooler:


*maar het kan beter; zie whisky topic

kirk601
8 april 2007, 22:53
doe eens een linkje? ga ik het eens lezen :cooler:

kirk601
8 april 2007, 23:11
ik heb het topic inmiddels gevonden.

kleine samenvatting van het topic: over smaak valt niet te twisten :)