PDA

View Full Version : huhh is dit echt zo?



Tupelo
7 april 2007, 17:19
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/13403.html


VOX AC30BM LIMITED EDITION
"Als je aan gitaarhelden denkt is Brian May niet een van de eerste namen waar je aan denkt. Toch is zijn geluid uniek en origineel en daardoor zeer geliefd door veel gitaristen. Maar goed, dat is ook niet gek, hij heeft immers een van de meest bekende solo's met de supergroep Queen opgenomen. Met zijn eigengemaakte gitaar en zijn muur aan AC30 versterkers kan hij zich meten met de groten der aarde. Daarom heeft Vox de Brian May Limited Edition versterker ontworpen met alle features die Brian's studio- en stage klank zo uniek maken. Zijn originele setup bestaat o.a. uit een vustom made treble-booster die een muur van AC30 versterkers aanstuurt. In dezze limited versterker is eenzelfde booster gebouwwd die direct de 30 watt buizeneindversterker in gaat die daardoor een prachtige rijke en volle soloklank geeft, weergegevn door een paar 12"" Celestion Vox/Alnico Blue speakers. Er zijn maar 500 exemplaren gemaakt, een daarvan staat live bij ons in de showroom."
Nu voor € 2 495,00
financiering vanaf € 50,00 per maand (meer info>>)
Ergens anders goedkoper? Mail het ons

Boostertje is toch niet zo duur?
Wat zijn de extra features of kwalteitsonderdelen dan die 'm zo duur maken?

Realeigo
7 april 2007, 17:23
De naam Brian May en dat er maar 500 van zijn gemaakt maakt hem duur gok ik maar zo..

Tupelo
7 april 2007, 17:28
O.k. maar ik dacht dat die dingen dus ook gewoon van de band af rolden.

Outrage
7 april 2007, 17:48
Ik denk dat je de naam Brian May niet zomaar kan gebruiken zonder te moeten betalen. Reken daarbij dat dit ook vorm van prestige is, 'je betaalt veel, maar dan heb je ook wat.' En je hebt iets wat Brian May ook heeft, dus wordt er een soort band gelegd tussen jou en je gitaarheld (want fans van Sepultura zullen zo'n setje niet snel kopen, denk ik).

LCH
7 april 2007, 17:50
Als je aan gitaarhelden denkt is Brian May niet een van de eerste namen waar je aan denkt.

Met zijn eigengemaakte gitaar en zijn muur aan AC30 versterkers kan hij zich meten met de groten der aarde.
Pijnlijk... als je deel hebt uitgemaakt van de grootste band na de Beatles en de Stones en je wereldberoemd bent om je unieke geluid, bén je volgens mij één van de groten der aarde.

Bovendien is er niemand die zo geassocieerd wordt met een bepaalde versterker als Brian May met de AC30. Dan ben je wel redelijk 'gitaarheld', lijkt me.

Nee, het is dat deze AC30 een liefhebbersproduct is, maar van deze prietpraat moet Peter Verspuy het niet hebben... :D

Chris Winsemius
7 april 2007, 17:59
Ik heb die amp 'n tijdje terug bij Nederland Muziek in Almere heel even bespeeld (hij is daar volgens mij goedkoper).

Tone! Ik vond 'm zelf aanmerkelijk "lekkerder" dan 'n AC30CC...

Deze amp is hand bedraad in Engeland/etc. en van twee Celestion Alnico Blue speakers voorzien, dus de prijs, hoewel niet laag :) , lijkt mij zeer gerechtvaardigd.

Realeigo
7 april 2007, 18:00
pfft zocht m ff op, dat ding kan alleen aan/uit standby, en harder en zachter...
er zit niet eens toonregeling op, wat een waardeloos ding! :stop:

Mitch
7 april 2007, 18:26
Ja, voor 2500 verwacht ik toch minstens een fatsoenlijke toonregeling :D

(o wacht, daar ging het niet om ?)

Damius
7 april 2007, 20:12
Moet wel heel erg toeval zijn dat het je sound is. Anders kun je natuurlijk altijd nog zachter spelen zodat je je er minder aan irriteerd :p.

Squier4ever
7 april 2007, 20:21
deze versterker is ervoor gemaakt om voluit te gaan. in veel versterkers wordt de toonregeling dan zelfs gebypasst meen ik.

je hoort het verschil dan iig toch niet meer.

Chris Winsemius
7 april 2007, 21:29
deze versterker is ervoor gemaakt om voluit te gaan. in veel versterkers wordt de toonregeling dan zelfs gebypasst meen ik.

je hoort het verschil dan iig toch niet meer.

Niet helemaal juist: zelfs voluit hebben de meeste gitaarversterker-toonregelingen nog steeds 'n mid-dip, fase-verschuivingen en verzwakking in het totale circuit.

De AC30 Brian May is 'n combinatie v/e AC30 waarbij alléén het normale kanaal gebruikt word en de andere buizen (v/h topboostkanaal en de vibrato/tremolo) verwijderd zijn, net als de cut-regelaar. Tussen de input en de buizenvoorversterker is 'n solidstate treble-booster geïnstalleerd.

vulvasonic
7 april 2007, 21:39
Slechts een volumeknop. Hoe simpel kan een goede versterker zijn. :D

Tupelo
8 april 2007, 20:55
Scheelt veel kopzorgen ja.

Michael AE
9 april 2007, 11:57
Ik heb hem ook geprobeerd, en je hebt die toonregeling dus helemaal niet nodig met die versterker. Hij klinkt echt super en laat elke atoom van de gitaar spreken. Geweldige versterker.