PDA

View Full Version : Guitar rig vraagje



Luke-wannabe
7 april 2007, 17:12
Hej hallo

Ik heb de search gebruikt, maar ik kan het niet echt vinden.
Ik heb nu guitar rig opgestart, maar er komt geen signaal binnen. Er komt wel signaal op mijn computer binnen, maar niet in het programma zelf...
Dit komt denk ik doordat ik geen input kan selecteren. Iemand enig idee..?

Alvast hartelijk bedankt!

Realeigo
7 april 2007, 17:18
heb je bij audio + midi settings wel de goede geluidspoort aan staan?

Reb
7 april 2007, 17:24
Probeer het anders eens via een VST Host, Ableton ofzo. Ik had hetzelfde probleem en heb het op deze manier opgelost. Je kan trouwens je line-in via je mixer in windows gewoon dempen.

no 1 hops
7 april 2007, 17:26
als je zo'n luidspreker rechtsonder in de startbalk hebt staan rechts clicken en volumeregeling openen
daar kun je vaak vai opties kiezen voor afspelen of opnemen en bepaalde ingangen muten of open zetten

Luke-wannabe
7 april 2007, 17:26
heb je bij audio + midi settings wel de goede geluidspoort aan staan?
Ja ik weet niet, je bedoeld in het programma zelf? Er staat bij guitar rig input 1 en 2 not connected en ik kan dat niet wijzigen..

Luke-wannabe
7 april 2007, 17:27
als je zo'n luidspreker rechtsonder in de startbalk hebt staan rechts clicken en volumeregeling openen
daar kun je vaak vai opties kiezen voor afspelen of opnemen en bepaalde ingangen muten of open zetten
Ja maar mijn computer krijgt het wel gewoon binnen.
Het programma alleen niet..

no 1 hops
7 april 2007, 17:28
Ja ik weet niet, je bedoeld in het programma zelf? Er staat bij guitar rig input 1 en 2 not connected en ik kan dat niet wijzigen..
weer die speaker en eigenschappen audio openen.
daar zou je ht misschien kunnen regelen

no 1 hops
7 april 2007, 17:32
Ja maar mijn computer krijgt het wel gewoon binnen.
Het programma alleen niet..
ken dus het hele programma niet dus doe een gok
er zal warschijnlijk wel iets van perferences te vinden zijn waar je misschien het programma kan vertellen wat hij waar moet zoeken.

Realeigo
7 april 2007, 17:37
dat zou via Audio+midi settings -> input device moeten zijn maar zo te zien werkt dat niet bij hem...

Luke-wannabe
7 april 2007, 17:38
Nee ik kan niks daar veranderen..!

Badmuts
7 april 2007, 18:36
Misschien handig als je wat meer details geeft.. Wat probeer je nu precies? GuitarRig standalone, of als VST plugin? Welke versie? Windows of mac? Waar sluit je nu precies je gitaar op aan? Line-in van geluidskaart? Of gebruik je zo'n Rig-Kontrol apparaat?

En als je de audio+midi setting oproept. Wat staat er dan op het eerste (Soundcard) tabblad bij interface en output device?

STW
7 april 2007, 21:09
heb je misschien andere audio-programma's openstaan? dat heb ik wel eens gehad, toen kreeg ik t zelfde als wat jij nu hebt.

Debaser
8 april 2007, 10:07
welke audiokaart gebruik je ?
en idd heb je nog andere progs open staan ?

Luke-wannabe
8 april 2007, 12:56
Om even Badmuts z'n vragen te beantwoorden:

Misschien handig als je wat meer details geeft..
Wat probeer je nu precies? Om het signaal van mijn gitaar in guitar rig binnen te krijgen.

GuitarRig standalone, of als VST plugin? Volgens mij standalone, want ik gebruik verder geen cubase of protools ofzo.

Welke versie? Windows of mac?
Guitar Rig 1 op Mac.

Waar sluit je nu precies je gitaar op aan? Line-in van geluidskaart?
Op gewoon de line in van mn computer.

Of gebruik je zo'n Rig-Kontrol apparaat?
Nee

En als je de audio+midi setting oproept. Wat staat er dan op het eerste (Soundcard) tabblad bij interface en output device?
Kan ik even niet zeggen, want ik zit nu niet thuis..

Luke-wannabe
8 april 2007, 12:57
welke audiokaart gebruik je ?
en idd heb je nog andere progs open staan ?
En nee ik hed geen andere geluidsprogramma's open staan. Alleen msn en safari (internet).

Badmuts
8 april 2007, 15:49
Welke versie? Windows of mac?
Guitar Rig 1 op Mac.

<...>

En als je de audio+midi setting oproept. Wat staat er dan op het eerste (Soundcard) tabblad bij interface en output device?
Kan ik even niet zeggen, want ik zit nu niet thuis..

Op een mac dus.. Sorry. Daar heb ik geen ervaring mee, en dat tabblad zal er ook wel anders uit zien dan..

Luke-wannabe
8 april 2007, 16:24
Nee, het wekrt gewoon hetzelfde, alleen heet alles net iets anders.
Maar ik snap alleen niet waarom ik die inputs aan kan passen..

Luke-wannabe
10 april 2007, 20:33
Bestaat er ook asio4all voor mac?
Vraagje :p