PDA

View Full Version : Hulp Nodig :Fender 1974 Twin Reverb Probleem.



StevieRayVaughan
7 april 2007, 16:29
Hallo

Ik heb een Oude 1974 Fender Twin Reverb en die gaat een of andere Rare Ruis en Brom maken als hij goed opgewarmd is en ik dan Lage tonen aansla.
Weet misschien iemand waar dat aan kan liggen ??

Gr, Stevie

Chris Winsemius
7 april 2007, 16:48
Elko's, weerstanden en/of buizen.
Vochtigheid fibreboard zou ook kunnen.

Is ie ooit gereviseerd? Hoe lang spel je met de huidge set buizen?

StevieRayVaughan
7 april 2007, 17:12
Ja hij is enkele maanden geleden nagekeken door Dr.Tube.
en is geresiveerd en hij zei dat ik mijn eindbuizen niet perse moest laten vervangen en moest opspelen.
Eelko's zijn ook pas vervangen.

Ik weet het niet.

Chris Winsemius
7 april 2007, 17:37
Hoi SRV

(Toevallig: ik moet binnenkort 'n 70s TwinReverb opknappen en modden voor 'n SRV-tribute band).

Heb je Xavier of Len van DrTube al gecontact?

StevieRayVaughan
7 april 2007, 17:56
Hoi Chris

OK welke SRV tribute band?
Ja ik heb Len geinformeerd hierover hij zei dat we dan een keer terug moest komen maar hij wist niet waaraan het precies lag.

Als je die Twin moet modden wat word er dan aan veranderd en hoe moet hij gaan klinken??

Gr. SRV

Chris Winsemius
7 april 2007, 18:24
Hoi Chris

OK welke SRV tribute band?
Ja ik heb Len geinformeerd hierover hij zei dat we dan een keer terug moest komen maar hij wist niet waaraan het precies lag.

Als je die Twin moet modden wat word er dan aan veranderd en hoe moet hij gaan klinken??

Gr. SRV

Hoi SRV

Problemen vanaf afstand beoordelen is gewoon zeer moeilijk of niet te doen.

De band is mocambo-blues (samples op hun site zijn met niet gemodde amps). Ze spelen vanavond in The Waterhole/A'dam met 'n gemodde Bassman top of combo.

(Ik hoop niet dat dit als spam overkomt, indien wel: gaarne verwijderen door 'n mod en TS: mij ff emailen).
De mods dfie ik doe voor 'n SRV-sound in silverface Fenders met reverb (vanaf de DeluxeReverb) en tweed reïssue Bassman versterkers zorgt voor 'n SRV-sound maar is ook goed voor blues(rock) sounds. Strak laag, prettig maar niet te schel hoog. Qua circuit wordt ruim 30% aangepast, trafo's vervangen doe ik vaak bij reïssues maar is bij silverfaces meestal niet nodig. Omdat het m'n brood is kan ik de circuit-veranderingen niet posten en/maar ze zijn volledig uniek qua ontwerp.

StevieRayVaughan
7 april 2007, 18:44
Hoi Chris

Toevallig ken ik Mocambo Blues ze hebben vorig jaar op het zelfde Festival gespeeld als ik in Oosterhout.
En toen heb ik nog even met de Gitarist gepraat.
Hij had een top met kast bij en die was gemod naar een 59' Bassman.
Maar dat is leuk dat je dat doet , als je die amp mod kan dat ook weer ongedaan gemaakt geworden terug naar orgineel ?

Gr,stevie ( Jeremy )

Chris Winsemius
7 april 2007, 19:13
Hoi Jeremy

Die gemodde (witte) Bassman top is 'n soort 1 kanaals SuperReverb als basis en dan met die silverface/SRV-mod van mij.

Hoewel bijna net zoveel werk als het modden zelf zijn de circuits absoluut weer terug naar origineel te bouwen maar ik heb zo'n verzoek nog nooit meegemaakt.

mvg/succes met je TwinReverb en fijne paasdagen!

StevieRayVaughan
7 april 2007, 21:25
Heej Chris

Bedankt voor je info en jij ook nog fijne Paasdagen !!
:gitarist: :metal: :B :soul:
Gr, jeremy