PDA

View Full Version : Welk Expressiepedaal aan Groundcontrol?



ruezzz
7 april 2007, 15:57
Ik zoek een nieuw expressie (volumepedaal) voor bij de GroundControl (DMC). Van Ernie Ball zie ik allerlei verschillende modellen, met verschillende impedanties. Weet iemand welke voldoet?

(Mijn ouwe Fender-volumepedaal is gaar en slaat maar uit tot 70%)

Raffel
18 april 2007, 10:54
kun je de fender niet gewoon hercalibreren in de GC?

ruezzz
18 april 2007, 15:20
Misschien wel, maar tijdens de eerste calibraties ging ie al maar tot 90% max. Nu ik de Eventide Eclipse ermee aanstuur wil deze maar tot 70%...
Beetje raaarrrr. Maar ik heb een Ernie Ball besteld. Es kijken wat die doet.
Uit de Fender zijn inmiddels meer schroeven verdwenen dan er ooit ingezeten hebben geloof ik...

dml
20 april 2007, 08:54
Als het goed is, zou de impedantie niet zoveel uitmaken, als het maar boven de 100K zit. Dus de 25K links laten liggen. Zelf heb ik een Boss FV500h besteld die als exp.pedaal moet gaan fungeren i.c.m. Ieme's ex-Big Foot.

ruezzz
20 april 2007, 09:36
OK dan. Heb de Ernie Ball 6166 (250K) besteld.
Zal vandaag of morgen aankomen. Moet goedkomen dus. Thanx.

Harm
20 april 2007, 09:43
OK dan. Heb de Ernie Ball 6166 (250K) besteld.
Zal vandaag of morgen aankomen. Moet goedkomen dus. Thanx.

Even een domme vraag misschien en niet geheel on-topic... maar waarom boven de 100k?

Harm

dml
20 april 2007, 10:06
Ik dacht dat ik dat ergens in één of andere manual van een footcontroller had gelezen, maar weet zo niet meer welke dat was. Sowieso zijn de meeste volumepedalen of 250K of 500K. Die van 25K (Ernie Ball) is vooral bedoeld voor gitaren met EMG's of in FX-loops.

boss
15 juli 2007, 11:20
Even dit topic bumpen, welk expressie pedaal bij de Ground Control Pro?
Ook ik zoek al een tijdje naar een goed werkend expressie pedaal.
Gebruik nu enige tijd de hier genoemde 6166, maar dit is geen lekkere combinatie.
De sweep vertoond rare spots, laatste stuk is veel intenser dan de rest.
Ik had begrepen dat je een 100k linear nodig had voor een goed verloop.
Iemand ervaring met de combinatie GCP <-> G-Major??
Ik hoor het graag!