PDA

View Full Version : Leslie Simulators



StevieRayVaughan
7 april 2007, 11:01
Hallo

kan misschien iemand mij vertellen wat een beetje Goede Leslie Simulator Pendalen zijn want daar ben ik op het moment naar op zoek.

Alvast bedankt

:gitarist:

7okai
7 april 2007, 11:05
Ik denk wel dat 1 van de beste de Korg G4 is alleen ze zijn best moeilijk te vinden en als je ze vind zijn ze vaak best prijzig.

E-J
7 april 2007, 11:17
Hey Stevie,
De Hughes & Kettner Rotosphere is een leuke Leslie simulator, ook kan je met een Electro Harmonix Electric Mistress flanger of een (Dunlop?) Univibe héél ver komen met bepaalde settings... leuke pedalen allemaal :)

rocker_71
7 april 2007, 11:18
Staat toevallig net iets over in de Gitarist.
Een Boss RT-20 moet goed zijn en de Hughes en Kettner Rotosphere. Wel even sparen want dit zijn beiden vrij prijzige pEdalen.

boss
7 april 2007, 12:53
Staat toevallig net iets over in de Gitarist.
Een Boss RT-20 moet goed zijn en de Hughes en Kettner Rotosphere. Wel even sparen want dit zijn beiden vrij prijzige pEdalen.
Onze toetsenist heeft een RT-20, en ik heb dat ding een keer uitgeprobeerd.
Klonk zeker niet verkeerd! Alleen die ronddraaiende ledjes....
Geeft wel duidelijk de snelheid van de rotatie aan, dat wel, maar hadden in mijn beleving wel een paar lampjes minder kunnen zijn ;)

1959SLP
7 april 2007, 14:46
Ik denk wel dat 1 van de beste de Korg G4 is alleen ze zijn best moeilijk te vinden en als je ze vind zijn ze vaak best prijzig.

Het is een enorme tonesucker. Wel mss iets voor in de effectsloop. Lesliesimulatie en de tubescreamerachtige drive zijn verder prima.

Harm
7 april 2007, 15:41
Hallo

kan misschien iemand mij vertellen wat een beetje Goede Leslie Simulator Pendalen zijn want daar ben ik op het moment naar op zoek.

Alvast bedankt

:gitarist:

a la Coldshot van SRV??? Ik doe dat met de chorus van retro sonic... Moet je maar eens luisteren naar de demo's op de site...

http://www.retro-sonic.com/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=31

Harm

StevieRayVaughan
7 april 2007, 16:15
Ik heb de Boss RT20 al eens uitgeprobeerd maar is niet wat ik echt zoek.
ik had er meer van verwacht.
Vandaag heb ik half nederland afgebeld voor de Hughes & Kettner Rotosphere Niemand heeft dat ding in huis jammer maar ik denk dat die wel goed is nou ja dat zou onderhand wel moeten voor die prijs !
Nou nog afwachten wanneer ik hem kan uitproberen.

:gitarist:


www.jeremyandthegroovebreakers.com

Mitch
7 april 2007, 16:24
Ik ken iemand die er één gebruikte en ik vond 'm behoorlijk oké, maar ik vond 'm op snellere standen niet beter dan mijn Ibanez RC99. Maar ja, die heeft weer geen ramp of break switch...

7okai
10 april 2007, 20:23
Korg G4 sound demo's !!! (http://www.superpage.com/riffs/desc_korg.html)


Luister maar eens naar de Korg !

Rhythm Machine
10 april 2007, 23:10
De Way Huge Aqua Puss is een delay. Voor lesliesimulatie ben je daar niet veel mee...

Gear Slut
11 april 2007, 06:28
Voor het echte Leslie gevoel moet je natuurlijk een stereo setup hebben.
Zoek eens naar een Boss SX 700, dat is een 19" apparaat dat ook naar -20db geschakeld kan worden en dus zo in je effectloop kan.
De Leslies in dit ding zijn echt heel goed.
De Line 6 MM-4 heeft ook leuke wobbly effecten maar dan moet je er wel een prijzig expressiepedaal bij kopen om het hele gamma (ramp up ramp down)te kunnen horen.
Digitech heeft het EC pedaal en op standje 3 zit een (stereo) Leslie geluid.
Denk ook eens na over een Uni-Vibe. (Voo-Doo Vibe Roger Mayer; compleet maf,als je wilt)

Nellyrocks
11 april 2007, 13:12
Ik gebruik een Line6 Rotomachine. Drie verschillende leslies en zowel voor toetsen als gitaar heel goed bruikbaar. Makkelijk switchen tussen slow en fast. Ik heb weinig vergelijking maar ik vind het prima klinken.

Daarbij is ie best te betalen +/- €100,-

Bouke
11 april 2007, 14:09
Yo Stevie,

Ik heb nu een Rotosphere en een Vibratone speakercabinet. De laatste optie klinkt het lekkerst, heeeel ruimtelijk, maar je sleept je helemaal de rambam :D Daarom zit op mijn plankje dus ook een Rotosphere en die gromt als de beste. Goeie drive, saturatie, hoog/laag-speakerbalance, breakerswitch (bij de mk1 moet je je voet er op houden en bij de mk2 kun je hem indrukken. Uiteraard kun je het ding uitschakelen of langzaam/snel schakelen.

Hiervoor had ik een Danelectro Rocky Roads en dat ding was ook best cool. Na een kleine gain-mod (was veeel te gainig) is het ding qua geluid goed bruikbaar. Het is alleen zo'n kleine bakkie met speelgoedknopjes... De Rotosphere is beter (kan ook stereo uit) maar dat kleine gebakkie doe ik niet weg.

Ik heb ook een Line6 geprobeerd, maar die heeft het welgeteld 1 repetitie volgehouden :D Niet geheel mijn ding. Had ik al verwacht, want het is de zelfde leslie(s) als in de Pod-serie en die leslies vind ik ook niet echt heel lekker.

Af en toe komt er een tweedehands Rotosphere voorbij, 200,- is de goedkoopste gebruikte die ik zag. Nieuw zijn ze erg duur inderdaad, maar zeker e moeite waard. De Korg is ook een goede optie (van horen zeggen), maar nog moeilijker te vinden.

Maar probeer als je de mogelijkheid hebt eens een echte lesliecab, dat klinkt het best van allemaal. Als je ernaast staat in iedergeval, want als je voor een grotere zaal gaat uitversterken, wordt het verschil met een Rotosphere al heel wat minder groot.

O ja, choruspedalen wobbelen wel, maar 'grommen' niet zodiep als een lesliecab/goede sim dat kan.

Succes met je zoektocht!

Bouke

PS. Ken je the Hoax? De gitaristen van die band waren/zijn meesters met het gebruik van leslies voor gitaar. Maar de naam van je band doet me vermoeden dat je ze al kent :D 'Groovebreaker' zit vol met leslie-gitaarwerk.

StevieRayVaughan
11 april 2007, 14:29
Heej Bouke

Ik ga van de week de rotoSphere uitproberen en inderdaad is die Vibratone zwaar ik had er een kunnen kopen.

Natuurlijk ken ik The Hoax wie niet ?? Ze zij geweldig die gitarist Jesse Davey is een van mijn voorbeelden !

Die Dan Electro lijkt mij ook wel wat.
Bedankt

Stevie

StevieRayVaughan
11 april 2007, 14:37
Ik gebruik een Line6 Rotomachine. Drie verschillende leslies en zowel voor toetsen als gitaar heel goed bruikbaar. Makkelijk switchen tussen slow en fast. Ik heb weinig vergelijking maar ik vind het prima klinken.

Daarbij is ie best te betalen +/- €100,-


Heej Ik heb de Rotomachine Zelfs gekocht zit een te warm geluid in krijg ik geen zuivere sound uit.
Thanks !

Stevie

ateng
11 april 2007, 21:46
Ik heb zelf een Korg G4 en is inderdaad een te gekke pedaal. Je kan de Rotor en Horn afzonderlijk instellen, zit een drive (TS-9 gebasseerd) op voor de grom, er zit een Mic placement voor de ruimtelijke effect als je stereo speelt, een breakerswitch en een aansluiting voor een expressie-pedaal.

Maar de beste simulatie is toch de Dynacord CLS222, geen pedaal want het is een 19" apparaat, maar wel vet.
Omdat het 19" is is het voor mij heel makkelijk want ik bestuur al mijn effecten (en versterker) via midi en alles zit in mijn rack. De CLS222 is analoog en heeft echt dat lage wobbel dat spint en niet zoals een tremolo zeg maar.

Maar de Korg G4 is echt een aanrader.