PDA

View Full Version : Alternate Picking



Gitaargek
7 april 2007, 10:18
Beste mensen,

Ik wil heel graag alternate picking leren. Ik weet dat het met je plectrum op en neer gaan is de hele tijd. Maar heeft iemand misschien wat oefeningen voor mij of een site waar ik dat kan vinden?

Alvast bedankt. :speed:

jasper159
7 april 2007, 10:39
Gewoon licks en toonladders traag beginnen spelen en na verloop van tijd steeds sneller en sneller.

Gitaargek
7 april 2007, 10:44
Okay daar ga ik ook zeker mee beginnen. Maar ik dacht dat er misschien wat leuke oefeningen zijn voor tussendoor om het niet te saai te maken.

jasper159
7 april 2007, 11:16
Euh, misschien gewoon liedjes meespelen met veel licks in.
zoals de eindsolo van fade to black ofzo. Maar traag beginnen!

rjong999
7 april 2007, 11:22
Als je je concentreert op je oefeningen dan is dat toch niet saai of vervelend ? En als je gewoon meters wilt maken, een paar uur toonladders oefenen gaat heel goed samen met een paar afleveringen "Desperate Housewives" kijken. Of anders gezegd: TV kijken wordt minder saai als je het combineert met je duuroefeningen.

(Wel op je houding blijven letten, anders gaan er dingen stuk)

Funkicker
9 april 2007, 22:00
speel gewoon wat malmsteen gezeik.. die gast doet niks anders..
begin dan wel met een makkelijkere, als crystal ball, i am a viking enzo.. als je t serieuzer wilt aanpakke, speel dan inderdaad door toonladders en trills
met metronoom!
john petrucci's rock discipline dvd is ook een aanrader.. en succes :)

Gitaargek
10 april 2007, 09:39
Ik ben nu al een paar dagen aan t oefenen, maar het klinkt allemaal wat houterig zeg maar. Niet heel soepel. Doe ik iets verkeerd of gewoon door blijven oefenen?

peppie
10 april 2007, 10:21
gewoon door oefenen , en ga niet sneller dan je kan , dan leer je wss een slechte synchronisatie aan en klinkt t sloppy.

gewoon op een tempo wat je prefect kan beginnen en dan telkens iets sneller met de metronoom ,tot t slecht klinkt dan weer iets terug etc en dan maak je hopelijk langzaam progressie;)

Azaruc
10 april 2007, 12:32
hier staan eventueel nog wat oefeningen voor alternate picking:

hier (http://www.wholenote.com/cgi-bin/page_view.pl?l=330)
en
hier (http://www.wholenote.com/cgi-bin/page_view.pl?l=337)

succes ermee!