PDA

View Full Version : Terratec Phase 22



rjong999
7 april 2007, 01:44
Is het wat ? Ik zag 'm bij Thomann voor 74 euro. Omdat de G-System S/PDIF out heeft en mijn monitor versterker (H&K AV5000) S/PDIF in, leek het me wel een aardige kaart met verder veel mogelijkheden. Ik heb al een goede microfoon preamp (JoeMeek) dus die hoeft niet op de soundcard te zitten. Iemand ervaring met deze kaart ?
Iemand trouwens die S/PDIF gebruikt ?
De specs zijn wel ok, maar klinkt 'ie ook goed ?

Ic3gl0vE
7 april 2007, 02:05
Ik heb 'm en de kaart klinkt prima. Hiervoor had ik een soundblaster live5.1 en deze geluidskaart klinkt zéker beter. 3 weken nadat ik 'm had gekocht ging 'ie alleen zo'n 50 euro omlaag in prijs en dat was jammer voor mij :sneaky:

Sp/dif heb ik nog nooit gebruikt, maar via sp/dif gaat 'ie wel tot 192khz mocht je dat belangrijk vinden.

Midi is in ieder geval stabiel en de timing is strak.
Driver had echter wel wat beter gemogen van mij. Je kunt het algemene volume van je computer niet meer met je toetsenbord besturen als je deze kaart hebt en ik heb soms dat mijn geluid niet of niet goed meer werkt nadat m'n computer in standby heeft gestaan. Een reboot verhelpt het wel, maar echt handig is het natuurlijk niet. Misschien dat de laatste driver (die ook geschikt is voor Vista) dit probleem oplost, heb het nog niet geprobeerd.

Zeker geen spijt van deze kaart hoor. Ben ook erg tevreden met het feit dat er normale 6,3mm jack in/uitgangen op zitten in plaats van die vervelende tulpdingetjes die je op de m-audio audiophile (bijvoorbeeld) vindt.

Wavelab lite en Fruity Loops fruity edition (ofzo, afgeslankte versie in ieder geval) zitten bij de kaart zodat je meteen aan de slag kunt :)

Davidian
8 april 2007, 09:53
Ver van weg blijven, altijd gezeik met de software gehad. De geluidskwaliteit op zichzelf is al niet de beste voor 100 euro EN hij is doorgebrand...

Ic3gl0vE
8 april 2007, 11:01
:o :eek:

Dat ie is doorgebrand kan ook aan je moederbord of je voeding liggen trouwens...

Rinze
8 april 2007, 11:14
Ik heb een Terratec EWX 24/96, al wat ouder dus. Doet het goed, behalve dat je in Cubase met deze kaart vaak gedonder hebt. Wanneer je uit Cubase overschakelt naar je geluidseditor, wordt de ASIO-driver niet vrijgegeven waardoor je in bijvoorbeeld Wavelab geen geluid hebt. Verder geen klachte, heb nu geleerd om geluid op het beeld te bewerken, kan heel goed zien waar ik in de golf moet zijn, grappig is dat.

Ik gebruik de optische SPDIF, dat was zelfs de reden om deze kaart tweedehands te kopen, ik heb namelijk een Tonelab met een optische SPDIF-out en die gaat dus digitaal de computer in. Werkti prima.

Ic3gl0vE
8 april 2007, 11:15
In de preferences of the device manager van cubase kun je "release asio driver in background" instellen, heb je dat al geprobeerd? Wanneer je dat doet zou je namelijk wel over moeten kunnen schakelen naar een ander programma. Geldt in principe voor elke asio interface

Rinze
8 april 2007, 11:38
Ik weet het, maar het is bij de EWX 24/96 een bekend euvel dat dat niet goed werkt.

bert k
8 april 2007, 18:57
Hm, ik heb dezelfde Terratec, al jaren, en nooit klachten gehad (behalve dat Asio verhaal, maar dat speelt niet bij mij)
Ik ken ook heel wat tevreden Terratecgebruikers, ook met andere pro-modellen. Davidian, ik denk dat jij een slecht exemplaar getroffen hebt.

rjong999
8 april 2007, 23:37
Allemaal bedankt voor je input. Ik heb vandaag een luistertestje gedaan en ben uiteindelijk toch op een andere kaart uitgekomen (de ESI Juli@, wel twee keer zo duur maar echt hoobaar beter).

Bloodline
15 april 2007, 21:32
Ik heb hem ook en hij klinkt prima in mijn oren.
Ik heb hem ook gebruikt in die recording videos van mij mischien dat het wat heeft ?