PDA

View Full Version : Software om drumtracks te kwantiseren



rjong999
7 april 2007, 01:21
Ik weet dat je het met Cubase 3 en hoger voor elkaar kunt krijgen, audio tracks slicen en dan de slices kwantiseren, maar dat is nogal een hoop werk. Kent er iemand een snelle methode, of specifieke software hiervoor ?

Ic3gl0vE
7 april 2007, 01:28
Bedoel je met 'slicen' het gebruiken van hitpoints? Naar mijn mening gaat dat al behoorlijk snel, als 'ie je hitpoints goed pakt tenminste.
Ik heb eens een demo van ableton live geprobeerd en daarin ging het echter wel makkelijker. Je moet het niet teveel nodig hebben, want dat komt de kwaliteit niet ten goede, maar het gaat in ableton wel heel makkelijk: gewoon naar het juiste punt slepen en klaar ben je. Zonder knippen of plakken.
De demo is te vinden op de ableton website en er zitten ook tutorials bij die uitleggen hoe de timestretching werkt.

rjong999
7 april 2007, 01:35
Ja, gewoon slicen (met hitpoints, idd) kan in Cubase natuurlijk ook, maar dan moet je alles nog wel met de hand op de goede plaats zetten. Maar ik heb drumtracks, 13 tracks per take, in totaal 70 minuten (het wordt erg dringen op de CD), dus die wil ik liever niet met de hand gaan bewerken.

Ic3gl0vE
7 april 2007, 02:06
Je kunt automatisch laten quantizen naar je tempo track wanneer je eenmaal je hitpoints goed hebt. Kijk maar in de help daar staat het duidelijk stap voor stap uitgelegd

rjong999
7 april 2007, 11:09
OK, ik ga het gewoon eens proberen dan. Bedankt voor je reactie.

bert k
7 april 2007, 19:15
Ik heb in Reason zo'n slicer gezien, ben effe de naam kwijt. Misschien zou je het daarin voor elkaar kunnen krijgen. Reason kan sowieso als plugin in Cubase meelopen.

STW
7 april 2007, 21:11
ik betwijfel het of het met reason kan

het kan iig wel met phatmatik, een plugin voor (o.a.) cubase

bert k
7 april 2007, 21:38
FF gezocht, ik bedoelde Recycle.

rjong999
8 april 2007, 01:41
Allemaal bedankt voor je input, mat het gaat dus niet om het slicen zelf, dat lukt met CUbase sx 2 prima, ook hitpoint detectie etc: geen probleem. Maar wat ik zoek is een mogelijkheid om de slices vervolgesn automatisch te kwantiseren, zoals Beat Detective dat in ProTools doet. Ik heb wel gehoord dat het in sx3 zou moeten kunnen maar die heb ik dus niet. Ook de mogelijkheden in bijv. Live! schieten tekort, daar lukt het wel, maar dn moet ik eerst iedere track exporteren, slicen, kwantiseren, weer exporteren en dan weer in Cubase importeren en dan hopen dat alle tracks nog synchroon zijn - phat chance...

STW
8 april 2007, 03:13
phatmatik maakt er losse 'nootjes' van die met midi getriggerd worden, da's dus heel makkelijk te quantizen. battery doet dat ook en er zijn vast nog meer plugins.
maar het is natuurlijk niet ideaal om een ander programma aan te moeten schaffen


ik heb ff gegoogled op: "audio quantize" cubase

ik kwam dit tegen: http://cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=58694&sid=29b69da5d9d142bedcdf337a671bc63d

het komt er op neer dat, als je de boel gesliced hebt, je alleen maar op 'Q' hoeft te drukken (ik dacht dat dat alleen met midi kon).

bij mij (sx3) werkt het

hoe wil je trouwens de gaten die ontstaan oplossen? vooral bij overhead-opnames lijkt me dat niet echt fijn