PDA

View Full Version : Semi akoestische gitaar



gilesdlm9230
6 april 2007, 19:15
Hallo iedereen

Ik heb mij net een semi akoestische gitaar aangeschaft (Yamaha APX 500), deze werkt immers op een 9V batterij.

Ze is niet aansluitbaar op een versterker en ik vraag me af of deze gitaar luid genoeg kan op een optreden te geven voor pakweg 30 man (ze moet boven een drum te horen zijn...)

Alvast bedankt

Flipkoos
7 april 2007, 00:49
Eehm...een semi akoestische gitaar die niet aangesloten kan worden op een versterker heb ik nog nooit eerder gezien!

Eko
7 april 2007, 11:34
Waar denk je dat de batterij voor is? Trillen? En de jackingang?

-Yves-
7 april 2007, 11:42
Als je akoestisch, dus zonder versterking, voor 30 mensen gaat spelen, zal iedereen heel stil moeten zijn. En dan maar hopen dat de akoestiek wat meezit. Die drummer baart me meer zorgen, hij zal zacht moeten spelen... Als dat maar goed komt ;-)

jasper159
7 april 2007, 11:43
!!

Ik ga volgende week ook achter een APX 500. Hoe bevalt die? Sound? Bespeelbaarheid?

En ja, batterij steken en aansluiten? :chicken:

gilesdlm9230
7 april 2007, 12:39
er is geen jack-ingang, of eender welke ingang.

Ze werkt wel degelijk op 9V batterij, zeer mooie sound.
Het is geen akoestische gitaar he, hij heeft ingebouwde tuner

Bernie
7 april 2007, 13:20
De jack ingang zit in de knop waar je de riem aan kan bevestigen, aan de onderkant van je gitaar.

Kaboemba
7 april 2007, 16:15
Zonder de topic starter te willen aanvallen blijf ik me verbazen over hoe weinig men soms van hun eigen pas aangeschafte gitaar of apparatuur weet.

Als je iets koopt dan doe je dat meestal wel overwogen, okee soms niet maar je loopt niet in de stad en denkt opeens "he gitaar laat ik dat is gaan kopen".
Als dan iets wilt dan denk je daar toch over na en ga je is het e.a. uitzoeken alvorens iets te kopen. Of zeg ik nu hele rare dingen ?